יצרנית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס (GM), שמייצרת את דגמי ביואיק, קאדילק, שברולט ו-GMC, חשפה מכונית אוטונומית לשירות היסעים שיתופי. את המכונית הציגה חטיבת האוטונומיות של GM, קרוז (Cruise, ולא Cruze כמו הדגם של שברולט)/

רכב התצוגה מצויד בהנעה חשמלית שאינה מזהמת בזמן הנסיעה, ולא מיועד כלל לנהיגה אנושית - אין לו גלגל הגה או דוושות. הוא מהווה השראה לרכב אוטונומי-שיתופי שישמש לשירות היסעים עתידי.

הרכב נקרא קרוס אוריג'ין (Origin, נקודת התחלה), ופותח כחלק משיתוף הפעולה בין GM להונדה בפיתוח טכנולוגיית נסיעה אוטונומית. יצרנית הרכב היפנית מחזיקה בנתח קטן ממניות קרוז מאז 2018 במסגרת שיתוף הפעולה עם GM.

ג'נרל מוטורס מציגה: עתיד אוטונומי
צילום: קרוז

לפי היצרנית, לרכב האוטונומי מידות דומות לרכב פנאי גדול. מועד לתחילת שירות ההיסעים לא פורסם, כמו גם פרטים טכניים לגבי הרכב עצמו. לכשיושק, השירות יתחרה בזה של אובר וליפט - שמתכננות אף הן שירותי היסעים אוטונומיים. 


ג'נרל מוטורס מציגה: עתיד אוטונומי
צילום: קרוז

תחום המכוניות האוטונומיות לא מתקדם בשנים האחרונות בקצב המובטח. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי רק ביולי האחרון קרוז דחתה תוכנית להשקת מוניות אוטונומיות בסוף 2019, ועדיין לא הצליחה להשיג רישיון לבחינת מכוניות אוטונומיות בלי שיכללו נהג אנושי בזמן הניסוי (כמפקח על המערכת בזמן הנסיעה האוטונומית). היחידה שהשיגה רישיון כזה עד כה היא וויימו, חטיבת הרכב האוטונומי של אלפאבית (גוגל).


 
"אנחו עובדים עדיין על משהו שמעולם לא בוצע בעבר. אז מועדי ההשקה עדיין לא ידועים בוודאות, אבל אנחנו מתקדמים מאוד מהר", כך אמר אמאן לעיתונאים לאחר חשיפת הרכב החדש. קרוז מפעילה כיום שירות מכוניות אוטונומיות לעובדיה בעיקר בסן פרנסיסקו, שכולל 180 מכוניות אוטונומיות המבוססות על שברולט בולט החשמלית. אלו נעות עם מפקח אנושי מאחורי ההגה.