חברת מכשירי תנועה משאיות, יבואנית האוטובוסים והמשאיות של מאן, החלה לשווק את האוטובוסים המוגמרים לתיירות של יצרן המרכבים הפורטוגלי אירמאוס מוטה (Irmãos Mota). הודעה על כך נמסרה אתמול (ראשון), עם ביקורו של סרג'יו מוטה, המנהל המסחרי של החברה הפורטוגלית, בישראל.

הדגם הראשון הוא אטומיק (Atomic), המבוסס על מכלולים של מאן. לאטומיק מנוע מאן D 2676 LOH במבנה 6 צילינדרים טורי ובנפח 12.4 ליטר, המייצר בדגם זה 430 כ"ס ו-2200 נ"מ (224 קג"מ) ב-900 סל"ד. התיבה היא ZF אינטרדר (ריטרדר מובנה בתיבה) עם 12 הילוכים; מנוע ותיבה אלה משרתים גם את דגמי Lion’s Coach של מאן (אוטובוס השנה באירופה).

לפי היצרן, לאטומיק מרכב בטכנולוגיה עכשווית, עיצוב חיצוני ופנימי מתקדם, סביבת נהג עם הנדסת אנוש מתקדמת, מושבי נהג ונוסעים באיכות גבוהה, רמת רעש נמוכה ביותר, מערך מתלים לנוחות מרבית ומערכות בטיחות עכשוויות. האוטובוס מצויד בתאורת לד חיצונית ופנימית, מולטימדיה, מצלמות נסיעה לאחור ולדלת האחורית עם מסך "7, חיבורי USB לנוסעים ולנהג ועוד.

מכשירי תנועה תייבא אוטובוסי אירמאוס מוטה
צילום: מורג ביטן

אטומיק מוצע במספר גרסאות נוסעים, החל מ-55 מושבים באטומיק 3 ועד 60 מושבים באטומיק 7. הלקוח יכול לבחור מושבים, סוגי ריפוד וצבעים לפי צרכיו.

צבי נטע, יו"ר חברת מכשירי תנועה, אמר כי "כניסת האוטובוס הפורטוגלי תרחיב את סל המוצרים שלנו ותיתן מענה לציי רכב יוקרתיים בשוק התיירותי. אני בטוח שהסדרה תשתלב בהצלחה בשוק המקומי". יוגב גברי, מנכ"ל חברת מכשירי תנועה ומשאיות, הוסיף: "הבאנו לארץ סדרה חדשה של אוטובוסים שמטרתה לספק חווית נסיעה אחרת לנהג ולנוסע. מדובר בשיתוף פעולה של יצרן אוטובוסים תיירותי מוביל באירופה שיימכר בארץ במחיר אטרקטיבי".

מכשירי תנועה תייבא אוטובוסי אירמאוס מוטה
צילום: מורג ביטן

אוטובוס אטומיק יוצע עם אחריות של ארבע שנים למערכת ההנעה. מחיר האוטובוס בישראל, החל ב-220,000 אירו (825,000 שקלים, לפי השער היציג כיום).