אחרי שנים של הבטחות, נראה כי זה קרוב מתמיד. צ'רי, מיצרניות הרכב הבולטות בסין שאף חתמה על הסכם עם יבואנית ישראלית (אך לבסוף לא הגיעה אלינו), מגיעה רשמית לארה"ב וקנדה. לקוראינו האדוקים צ'רי זכורה גם כמייסדת-שותפה עם קנון הישראלית (עידן עופר) של מיזם הרכב קורוס.

היצרנית הודיעה על חתימת הסכם ייצור ושיווק באמריקה בסיוע חברת HAAH אוטומוטיב המבוססת בקליפורניה. לצורך כך צ'רי תקים מפעל ייצור ייעודי לאמריקה ביבשת, במיקום שעדיין לא ידוע. בדרך זו של העסקת עובדים אמריקאים, מקווים בצ'רי להימנע ממכסים ומביקורת על "פלישה" סינית ליבשת.

השיווק בארה"ב וקנדה יתחיל בסוף שנה הבאה או תחילת 2022, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. כלי רכב ראשונים יתבססו על פלטפורמת מותג אקסיד (Exeed) של צ'רי, שמייצר בין היתר רכבי פנאי בגדלים שונים. דגם ראשון יהיה ככל הנראה האקסיד TXL בגרסה מותאמת לאמריקה.

צ'רי הסינית תשווק מכוניות בארה
צילום: זוטיי

לצורך השיווק, יוקם מותג "אמריקאי" חדש בשם ואנטאס (Vantas), תחתיו ישווקו המכוניות על-ידי HAAH (שתכהן כנציגת שירות ומפיצה). בצ'רי מקווים להעסיק בין 1,000 ל-1,500 עובדים בחטיבה האמריקאית. מלבד דגמי צ'רי, HAAH הודיעה בעבר גם על כוונתה לשווק באמריקה את דגמי זוטיי (Zotye) הסינית בארה"ב.