רנו חשפה את המורפוז (Morphoz), רכב חשמלי שגם יכול להחליף מצברים. כן, חזון תחנות ההחלפה המנוח של שי אגסי ובטר פלייס הישראלית, חוזר ב-2020 ברנו, לפחות בדגם התצוגה החדש של היצרנית.

הצרפתים היו אמורים להציג את המורפוז בתערוכת ז'נבה, אך לאחר שזו בוטלה בגלל וירוס הקורונה חשפו אותה דיגיטלית. מכונית התצוגה, שהייתה אמורה להיות מושכת תשומת הלב העיקרית של דוכן רנו בתערוכה, רומזת על משפחת כלי רכב חשמליים שרנו תשווק בעתיד.

על-פי היצרנית, המורפוז מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין וייעודית למכוניות חשמליות, בשם CMF-EV, אותה פיתחה יחד עם השותפות לברית רנו-ניסאן-מיצובישי. הפלטפורמה תשמש רכב ראשון - כנראה רכב פנאי שיעוצב בהשראת המורפוז - החל משנה הבאה.



בעוד השראה עיצובית תהיה, ספק כמה מהטכנולוגיות המתקדמות שנחשפות כאן אכן יגיעו לדגם סדרתי: החלפת המצברים למשל. זו מאפשרת להיכנס לעמדת החלפה ולהוסיף ערכת מצברים שנייה (50 קילוואט-שעה) לזו המותקנת בברירת המחדל (40 קוט"ש). יחד הן יציעו טווח בינעירוני של 700 ק"מ לעומת 400 ק"מ במסלול עירוני בערכת הבסיס. המורפוז מוסיפה לכך גם אפשרות לטעינה באינדוקציה בעמידה או בנסיעה. 

רנו מחזירה לחיים את עמדות החלפת המצברים של בטר פלייס
צילום: רנו

הוספת מצברים בעמדה תעלה לא רק את הטווח, אלא גם את הכוח: עם המצברים הבסיסיים המורפוז מציעה 136 כ"ס, עם הנוספים - 218 כ"ס. לצורך הוספת המצברים מכונית התצוגה יכולה למתוח את עצמה - המרכב נפתח מאורך של 440 ס"מ ל-480 ובסיס הגלגלים מ-273 ל-293 ס"מ, מה שאמור גם לשפר את נוחות הנסיעה הבינעירונית. רוחב המורפוז עומד על 200 ס"מ וגובהה על 155 ס"מ.

רנו מחזירה לחיים את עמדות החלפת המצברים של בטר פלייס
צילום: רנו

יכולת ההתאמה המורחבת לא נפסקת בחוץ, וגם בתא הנוסעים תוכלו לבחור ממספר מצבי ישיבה ושליטה - כולל מצב אוטונומי (רמה 3 - נסיעה בלי מעורבות נהג בכבישים מסוימים). מסך מידע מוצע במרכז ההגה ("10.2) ומסך מתקפל נוסף נשלף ממסתור בקונסולה הקדמית.

רנו מחזירה לחיים את עמדות החלפת המצברים של בטר פלייס
צילום: רנו

המורפוז כאמור לא תגיע לייצור סדרתי, לבטח לא עם כל החידושים הללו.