רק לפני חצי שנה כאשר פגשנו באולה קולניוס, היו"ר החדש יחסית של דיימלר ומרצדס בתערוכת פרנקפורט, הוא אמר כי "זה זמן מאוד מאתגר והמצב הפוליטי בכל העולם ובאירופה בפרט מוסיף תבלין שהייתי מעדיף שלא היה. ב-26 שנותיי בתעשייה לא ראיתי זמן עם כל כך הרבה חוסר בהירות ויציבות". אבל אפשר להמר שהוא בוודאי לא חשב על הסיטואציה עם משבר הקורונה, שהביא גם לביטול תערוכת הרכב של ז'נבה. המפגש המסורתי שלו עם עיתונות הרכב המובילה בעולם מתרחש - במקום באולמות התערוכה - באמצעות שיחת ועידה.
 
"רצינו לארח אתכם באופן אחר. היינו בקשר עם ז'נבה לאורך כל השבוע שלפני התערוכה וההחלטה שהם קיבלו הייתה נכונה. זה גרם לנו לשנות את כל ההערכות וללכת לדיגיטל. זה משהו שהתאמנו עליו כבר בהשקת ה-GLB", הוא מספר בראיון מיוחד ל"אוטו".
 
"כשבהלת הקורונה החלה בסין, הדבר הראשון שהממשל עשה יחד עם היצרניות הוא להגדיל את חופשת ראש השנה. התחלנו בייצור ב-10.2 ואנחנו בגדילה מבוקרת וצעד אחר צעד ובודקים את ההתקדמות. זה תהליך של יום אחרי יום וקשה לדעת לאן זה יימשך. במפעלים הבינלאומיים אנו מסתדרים די טוב והם לא הושפעו עד כה". 

​יו
יו"ר דיימלר ומרצדס, אולה קוליניוס (במרכז) צילום: מרצדס
 
מה קורה בתחום החשמלי כאשר סין אחראית ללא מעט מהחומרים מהן מיוצרים מצברים?
"אנחנו נמצאים כרגע בתהליך של שינוי גדול מאוד בתחום זה. אנחנו בונים יכולת ייצור בכל העולם, בזמן שאנחנו במסע המאסיבי הזה לכיוון החשמלי. יש לנו שלושה מפעלים לייצור מצברים ובקרוב נחנוך עוד שישה".     

​יו
צילום: מרצדס
 
מדוע ייצור ה-EQC התעכב? האם לא בגלל שחסרו לכם מצברים?
"אנחו מעלים את ייצור ה-EQC במהירות ומקווים שבמפעלים בסין ובגרמניה נגיע לכמות של 50,000 בשנה. היה לנו 'ריקול' של אחד מספקי המשנה והיה צורך לעכב את הייצור ולהמתין לו. אבל אתם תראו - זו תהיה שנה טובה לרכב הזה".
 
היצרניות מדברות על חשמל אבל איך נראה הביקוש מבחינת הקהל?
"הביקוש לחשמל גדל ככל שאנו מוציאים יותר מוצרים לשוק. ברור שבשווקים מסוימים זה עניין רגולטורי. אבל אנחנו גם רואים שיש עניין של הלקוחות והוא יעלה. זה בבירור לא הומוגני בכל העולם וזה תלוי גם בהתפתחות התשתית בכל מדינה ואזור".
 
מכירות רכבי יוקרה עלו בשנים האחרונות, האם זה ימשך?
"כן. רואים את זה בכל דבר ובכל תחום. אבל קיימות תשחק כאן תפקיד חשוב. ההנחה שלנו שהביקוש לכלי רכב יוקרתיים יגדל ואנחנו מנסים לשפר את הרווחיות שלנו בתקופה הזו.
 
"האסטרטגיה שלנו היא ללכת לכיוון CO2 ניטרלי. אנחנו יודעים  שבגלל שכיצרנית יוקרה יש לנו מכוניות גדולות זה יותר מקשה. אבל ב-2022 כבר נרגיש יותר בנוח. נעשה זאת בעזרת טכנולוגיה עם הרבה חשמול, כולל הנעת כלאיים מתונה ותוך כדי ניסיון לשמור על המחירים".
 


מה קורה בסמארט?  מתי נראה את החידושים שם?
"בחרנו בעתיד חדש ושונה עבור סמארט דרך השיתוף עם חברת ג'ילי (הסינית; א.ש.). המכוניות החדשות של המותג יוצגו באמצע 2022. בנינו את סמארט כמותג אורבני וסימפטי וניקח זאת לרמה הבאה עם ג'ילי. זה יעזור להפוך את המותג לרווחי ולשמור על העלויות וזה בהחלט ייתן לסמארט חיים חדשים".