דור רביעי של לקסוס IS, המשפחתית היוקרתית שמתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס, נחשף רשמית בארה"ב. הדגם, שמיועד לאמריקה, יפן ומדינות אסיה נוספות, לא יוצע לראשונה מאז יצא לדרך ב-1999 באירופה. כתוצאה מכך נשקל שיווקו בתקינה אמריקאית.

ה-IS החדשה צמחה מעט במידות, עם אורך (470.5 ס"מ) ורוחב (184) שצמחו בשלושה ס"מ וגובה שעומד על 143.5 (0.5+). בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 280 ס"מ. לקסוס לא מציינת על איזו פלטפורמה מבוססת המכונית החדשה, ואם מדובר בגרסה משודרגת של הפלטפורמה היוצאת או בבסיס מודרני יותר.

מבחינת עיצוב גם אין מהפכות, כאשר בלקסוס מציינים כי ניסו לשוות ל-IS מראה דינמי - נמוך ורחב - לעומת הדור הקודם. כבעבר יש שני עיצובים עיקריים - רגיל ו-"F ספורט" בעל מראה אגרסיבי יותר. זה האחרון כולל פגוש שונה עם פתחי אוורור נוספים ויוצע באמריקה הפעם רק בשידוך למנוע הבכיר בהיצע. תא הנוסעים מזכיר מאוד את הדור היוצא, אך יציע מתגי מגע למיזוג ומסך מולטימדיה גדול יותר ("8 או "10.3).

לקסוס IS חדשה נחשפה - לא לאירופה, כן לישראל?
צילום: לקסוס

מתחת למכסה המנוע יוצעו שלוש יחידות כוח: גרסת הבסיס, IS 300, תצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים עם 241 כ"ס ו-35.8 קג"מ, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. מעליה תמוצב ה-IS 300 AWD, לה מנוע 3.5 ליטר V6 אטמוספרי עם 260 כ"ס, 32.7 קג"מ, תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

לקסוס IS חדשה נחשפה - לא לאירופה, כן לישראל?
לקסוס IS "רגילה" (מימין) ו-F ספורט (צילום: לקסוס)

בפסגת ההיצע תשכון גרסה נוספת של מנוע ה-V6, שתכונה IS 350 ותציע 311 כ"ס ו-38.8 קג"מ, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה. לפי לקסוס, זו תוכל להאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 5.6 שניות או 5.7 עם הנעה כפולה. נתוני תצרוכת דלק וביצועים נוספים לא פורסמו ובינתיים כאמור אין גרסת כלאיים - שנהנתה בעבר מהצלחה נאה בישראל.

לקסוס IS חדשה נחשפה - לא לאירופה, כן לישראל?
צילום: לקסוס

עוד נמסר כי אבזור הבטיחות והמותרות שודרג. כעת יוצעו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי תנועה חוצה בפנייה שמאלה כולל בלימת חירום אוטונומית, סיוע התחמקות ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע אקטיבי לשמירת הרכב במרכז הנתיב, התרעת רכב בשטח מת גם בנסיעה לאחור ועוד.

לקסוס IS חדשה נחשפה - לא לאירופה, כן לישראל?
צילום: לקסוס

אבזור המותרות כולל קישור קארפליי ואנדרואיד אוטו, תפעול קולי בעזרת אמזון אלכסה, מערכת שמע מתוצרת מארק לווינסון עם 17 רמקולים והספק של 1,800 וואט ומושב נהג חשמלי עם 10 אפשרויות כוונון.

לקסוס IS חדשה נחשפה - לא לאירופה, כן לישראל?
צילום: לקסוס

שיווק לקסוס IS יחל בארה"ב בסוף הסתיו הקרוב, כדגם 2021. המכונית החדשה לא תוצע כאמור באירופה. מחברת לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי "דגם ה-IS הוא דגם חשוב ומבוקש בישראל, ויש לו בסיס לקוחות גדול ונאמן. הדגם החדש שהוצג מיוצר בתקינה אמריקאית בלבד ולפיכך אנו בוחנים עתה אפשרות לשווק אותו בישראל תחת התקינה האמריקאית, ונקווה שיהיו לנו בשורות חיוביות בגזרה זו".

לקסוס IS חדשה נחשפה - לא לאירופה, כן לישראל?
צילום: לקסוס