בעוד אודי וב.מ.וו עיבו את מבחר כלי הפנאי הקומפקטיים שלהם עם דגמים ספורטיביים  בעיצוב דינמי (Q3 ספורטבק, X2) במרצדס בחרו בדרך שונה, והוסיפו ל-GLA אח גדול ושימושי בהרבה.

מרצדס GLB הוא הדגם הגדול ביותר המתבסס על הפלטפורמה הקטנה של מרצדס, והיחיד עם שבעה מקומות. בסיס הגלגלים שלו, 283 ס"מ, גדול ב-10 ס"מ מזה של GLA; האורך, 465 ס"מ, גדול ב-24 ס"מ ממנו, וקטן רק בס"מ אחד מ-GLC; גובהו, 171 ס"מ, עובר את זה של GLA ב-10 ס"מ. 

מרצדס GLB משווק בשתי גרסאות עם מנועי טורבו-בנזין ותיבה דו-מצמדית; ל-200 מנוע 1.3 ליטר 163 כ"ס, 7 הילוכים והנעה קדמית; ל-250 מנוע 2.0 ליטר 224 כ"ס, 8 הילוכים והנעה כפולה. GLB200 מוצעת בשתי רמות גימור, 'אקסקלוסיב' ו'פרמיום', ואילו GLB רק ב-AMG ליין', בכולן תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג ועוד. המחירים, החל ב-350,000 שקלים ועד ל-436,000 שקלים עבור GLB250 ב-'AMG ליין' – וזה מה שקיבלנו למבחן. 

מרצדס GLB - מבחן דרכים (7 מק', AMG ליין, 250)
צילום: מערכת אוטו

עיצוב ונראות 
הדבר הראשון שבולט לעין הוא עד כמה ה-GLB נראה גדול, והוא דומה יותר ל-GLS ל"מתחילים" מאשר לרכב פנאי קומפקטי. החזית דומה לזו שב-GLA וליתר דגמי הפנאי של מרצדס, וגימור 'AMG ליין' האגרסיבי יותר מוסיף משהו נחוץ לאופי ה"חלבי" שברמות הגימור הרגילות. החרטום הגבוה והשטוח וקו הדופן יוצרים הופעה מאסיבית, והרכב נראה גדול וכבד מ-GLC, עד כדי כך שרבים ברחוב סברו שמדובר בסוג של GLE. אין בו שמץ קלילות או ספורטיביות, אך החזית האגרסיבית, חישוקי ה"-19 הנאים, וצמד המפלטים הבולטים יוצרים הופעה שהיא אופנתית, אך עם אופי שונה.

תא הנוסעים  
סביבת נהג דומה לזו שב-GLA, היא יוצרת אותו מופע עכשווי ועשיר, גם באמצעות שימוש בגימור מתכתי כדי להסוות אזורים בהם החומרים פשוטים יותר. התחושה היא שהרכב מעט חסון יותר, העיצוב משדר כי מדובר ברכב פנאי והעושר של רמת הגימור 'AMG ליין' מודגש בריפוד עור למושבים בצבעי שחור ולבן.

תנוחת נהיגה גבוהה וחרטום אופקי יוצרים גם מבפנים את התחושה הנדרשת כי מדובר ברכב פנאי מגודל וחסון. מערך הצגים הכפול MBUX מוסיף לא מעט לרושם שיוצרת סביבת הנהג, אך הוא מעט סבוך לתפעול. השימוש בצג קטן יותר למחוונים,"7, פוגע מאוד ברושם ומגביל את אפשרויות התצוגה. חבל. כמו ב-GLA כיסוי גג הזכוכית אינו אטום ומערך האוורור רועש – ולעומתו יש ל-GLB בקרת אקלים מפוצלת ופתח מיזוג לאחור. האבזור נאה, אך במחיר כזה היינו מצפים לתפעול חשמלי גם למושב הנוסע.

מרצדס GLB - מבחן דרכים (7 מק', AMG ליין, 250)
צילום: מערכת אוטו

לרכב מערך בטיחות מתקדם מזה שב-GLA, וזה כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה (שעלול להבהיל בפעולה האגרסיבית), בקרת שיוט אדפטיבית וגם ניטור שטחים מתים אקטיבי, הימנעות מתאונה בצמתים ועוד.  

שורת המושבים האמצעית מרווחת ומתכוונת לזווית ולמרחק. הכניסה לשורה השלישית אינה קלה, ותנוחת הישיבה מאוד נמוכה. עם זאת, ואם יושבי המרכז מתחשבים, ניתן לקבל בשורה השלישית מרווח סביר לרגליים וסביר ביותר לראש, ובכלל המרחב שם טוב. 

תא המטען סמלי בגודלו (130 ליטרים) כאשר יש שבעה נוסעים על הסיפון, אך קיפול המושבים האחוריים ייצור נפח גדול ושימושי (500-640 ליטר). את כיסוי תא המטען ניתן לאחסן מתחת לרצפה. 

מרצדס GLB - מבחן דרכים (7 מק', AMG ליין, 250)
צילום: מערכת אוטו

מנוע וביצועים 
ל-GLB250 כאמור מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר וזה מייצר 224 כ"ס (5500-6100 סל"ד) ו-35.7 קג"מ (1800-4000), לתיבה הדו-מצמדית 8 הילוכים, ההנעה כפולה, הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות ומגיע ל-236 קמ"ש. 

הביצועים טובים ומושגים בשקט וללא מאמץ, והמנוע מושך היטב מסל"ד מאוד נמוך. מעבר למצב 'ספורט' גורם למנוע לייצר צליל הרבה יותר גברי ו... ספורטיבי. פתאום הרכב השמנמן הופך את עורו, ומפגין שהוא יכול יותר ממה שמשדר המראה. הצליל מגרה לבדוק זאת, וגם אם לא נוצרת התחושה ההיא כי מדובר ברכב שמאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות, הוא בהחלט זריז בפועל. 

התיבה החדשה נעימה, גם אם לא תמיד החלפות ההילוכים נעשות בזריזות. יחס ההעברה בהילוך השמיני ארוך, והוא מתחיל להיות שימושי רק מאזור ה-110 קמ"ש (קצת יותר מ-1500 סל"ד).

מרצדס GLB - מבחן דרכים (7 מק', AMG ליין, 250)
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק נעה בין 9.9 ק"מ/ל' בתוואי מבחן מאמץ, ל-12 ק"מ/ל' ביום טיול נינוח; לא רע לרכב כזה. 

נוחות, התנהגות 
איכות הנסיעה נעימה. אמנם פגמים בינוניים מורגשים לעיתים, אבל חספוס הכביש בנסיעה איטית ושיבושים גדולים במהירות גבוהה יותר נספגים באופן נאה. רעשי הכביש בולטים ואלה של הרוח מתפתחים יחסית מאוחר.

הרכב מסתדר היטב על שבילים מפולסים, מפתיע ביכולתו לצלוח בורות גדולים יותר ולעבור על אבנים בולטות באופן נעים, ומפגין כי להופעתו החסונה יש כיסוי בשטח.   

מרצדס GLB - מבחן דרכים (7 מק', AMG ליין, 250)
צילום: מערכת אוטו

בנהיגה רגילה בכביש המפותל, פוגש הנהג בהיגוי עם משקל נכון, אך הרכב אינו משנה כיוון באופן חד ומתנהל אז באופן כבד. אולם, מי שילחץ על המצערת יגלה כי ה-GLB יכול לצלוח פניות בקצב נאה, ואפילו לייצר קצת דרמות עם הרפיות מהמצערת; בהתחשב במראה המגודל שלו זה מפתיע. 

העברת הכוח לאחור במערך ההנעה הכפולה יכולה למתן תת-היגוי שמתפתח ביציאה מהירה מהפנייה, אבל לעיתים הדבר אינו קורה מהר מספיק. לבלמים חסרה נשיכה ראויה. 

מרצדס GLB - מבחן דרכים (7 מק', AMG ליין, 250)
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
מרצדס GLB 2021 מתגלה כרכב נעים, מרווח, מצויד, ובגרסה זו הוא גם חזק. קשה למצוא לו מתחרים, מכיוון שלמעט לנד רובר דיסקברי ספורט, האופציה לשבעה מקומות בדגמי פנאי של מותגי יוקרה, נשמרת לכלים גדולים ויקרים משמעותית.

מרצדס GLB - מבחן דרכים (7 מק', AMG ליין, 250)
צילום: מערכת אוטו