ארבע שנים אחרי שהשיקה את הדור החמישי והעכשווי של לנד רובר דיסקברי (תערוכת פריז, 2016) מציגה לנד רובר גרסה מחודשת לדגם הפנאי/שטח שלה. 

שינויים נראים בחוץ 
השינויים החיצוניים מתונים, וכמקובל במתיחות פנים כיום נועדו ליצור חזית אגרסיבית יותר. בתאורה, יחידות לד מטריקס חדשות וקו חדש לתאורת היום. לכונסי האוויר עיצוב מודגש ליצירת הופעה דינמית, כמו באלה שראינו באווק החדש ובמהדורת לנדמרק של דיסקברי.

המטרה היא ליצור מראה נמוך ורחב יותר בעזרת משחקי צבע, הדגשים גרפיים – וכך גם מאחור; יחידות התאורה שם מחוברות באלמנט שחור ותאורת הערפל ממוקמת נמוך יותר בפגוש החדש, שגם במרכזו קו שחור רחבי.

לנד רובר דיסקברי 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: לנד רובר

רמת גימור חדשה המכונה 'R דינמיק' תתרום מצידה לנראות של דיסקברי המחודש עם מרכיבי עיצוב ספורטיביים.

חידושים משמעותיים בפנים
סביבת הנהג חודשה, ובמרכזה צג מולטימדיה חדש "11.4, גדול מקודמו ב-48% עם אבנה משופרת לתצוגה איכותית יותר, זהה לזה המשרת את דיפנדר החדש. לדיסקברי גם תצוגה עילית ומחוונים מוקרנים חדשים; בנוסף, הקונסולה המרכזית "נקייה" יותר. שינוי בולט הוא החלפת בורר ההילוכים וגלגל ההגה, ולזה החדש מתגי שליטה חדשים לחלוטין. מערך הצילום החיצוני עודכן, כולל פונקציית "מכסה מנוע שקוף" המאפשרת לראות מה מתחת לחרטום.

הבריטים מדגישים כי דיסקברי הוא רכב מרווח לשבעה מבוגרים, וגם כאשר כל המושבים פתוחים נותר חלל הטענה בנפח של 258 ליטרים. 

לנד רובר דיסקברי 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: לנד רובר

שדרוג עקרוני בחזית
השינוי החשוב בדגם עצמו הוא ציודו במנוע דיזל ובמנוע בנזין חדשים, כולם מוגדשים. מנוע הדיזל בסדרת אינג'ניום חדש, נפחו 3.0 ליטר, יש לו 6 צילינדרים בטור והוא מוצע בשתי רמות הספק: 249 ו-300 כ"ס. במנועי הבנזין, 2.0 ליטר מוכר המייצר 300 כ"ס, ו-3.0 ליטר 6 צילינדרים טורי חדש המייצר 360 כ"ס ומחליף V6 באותו נפח. למנועים עזר כנגדם בדמות מערך היברידי מתון של 48 וולט, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה. 

מידע על דיפנדר בישראל
בישראל גזל דיפנדר החדש מכירות מהדיסקברי. רמי וקסמן, סמנכ"ל שיווק יגואר-לנד רובר בישראל (היבואן), מציין כי כתוצאה מכך ירד היקף המכירות השנתי של דיסקברי ל-40 יחידות. וקסמן מעריך כי עם הגעת הדגם המחודש בסוף הרבעון הראשון של 2021 (חודש מרץ), היקף המכירות השנתי יעלה ל-50.

לנד רובר דיסקברי 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: לנד רובר

היבואן ימשיך למקד את פעילותו בגרסת הדיזל, וכמו עם ולאר ואווק יביא בהזמנה מיוחדת את רמת הגימור הספורטיבית בעיצובה, 'R דינאמיק'. ההערכה היא שמגוון השינויים והשיפורים ברמות הגימור יאפשרו לדיסקברי להתמודד טוב יותר מול אודי Q7 ודומיו.

לנד רובר דיסקברי 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: לנד רובר