יצרנית המשאיות מאן הציגה את מערך הדגמים החדש שלה ב-2020, והדור החדש של TGX זכה לקראת תחילת השנה בתואר "משאית השנה הבין-לאומית 2021" (IToY), חברת מכשירי תנועה משאיות, יבואנית מאן בישראל, הכריזה בימים אלה על תחילת השיווק של הדגמים החדשים, תחת המיתוג "סופר מאן".

חדש ומשופר
לדור החדש עיצוב מעודכן עם תאורת לד, תכנון אווירודינמי משופר. תכנון זה, יחד עם שיפורים שנעשו בפעולת המנועים ובהפחתת המשקל, הביאו לשיפור בצריכת הדלק, עד ל-8.2% בדגמים הכבדים. 

הדגם החדש של TGS כולל תא נהג ששופר מבחוץ על-מנת להקל עליו באתרי עבודה, גם בגלל הגובה הרב יותר של הרכב. כעת יכול הנהג להפעיל את מפרש הכוח (PTO), מהבהבי החירום ואת התאורה, גם מחלקה התחתון של הדלת כאשר היא פתוחה; יתרונות נוספים בתא הנהג החדש: המתלים של המדרגה התחתונה לא ניתנים לעיוות; על-מנת להקל על הנהג בטיפוס ובכניסה, תוכננו המדרגות מחדש והן גדולות ואוחזות טוב יותר, הדלת נפתחת ליותר מ-90 מעלות, ובכניסה לתא הנהג התקני ניגוב אינטגרליים. 

מאן השיקה בישראל את הדור החדש של דגמי החברה
צילום: מאן

בתא הנהג לוח מחוונים "12.3, עם אופציה לתצוגה מוקרנת מלאה. מאן מציינת כי הנדסת האנוש של סביבת הנהג שופרה גם על בסיס משוב של 700 נהגים. בין השאר, כל הפקדים החשובים במרחק נגיעה, נעשתה חלוקה לשתי רמות לפי תכיפות השימוש וסוגה, ולרשות הנהג חוגה רבת-פונקציות הנמצאת ממש לידו. 

מושב הנוסע מסתובב וזה יכול לשמש גם כשולחן אוכל או כמגש למחשב נייד.

במערכות הבטיחות התקניות, בלימה אוטונומית, ניטור סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עד בלימה מלאה, ניטור באמצעות מצלמות 360 מעלות וגם במבט של מעוף ציפור, ניטור הולך רגל או רוכב אופניים בשטח המת מימין. בנוסף, אופציה לתיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי, בלם חנייה אלקטרוני.

מאן השיקה בישראל את הדור החדש של דגמי החברה
צילום: מאן

בין שאר החידושים, הגה בתגבור חשמלי, הכרחי למערכות בטיחות מתקדמות, נוח בשימוש יומיומי. 

היצע הדגמים
מאן מציעה ארבעה דגמים לפי רמות משקל – לכולם אופציה להנעה כפולה, בכולם מספר דגמים של תאי נהג: TGL (עם 7.5-12 טון), TGM (עם 12-26 טון), TGS (עם 18-51 טון), TGX (עם 18-41 טון); לשניים הכבדים גרסאות לציוד כבד מעל 100 טון. בהיצע ההנעה הכפולה שלוש אופציות: הידרודרייב (HydroDrive) ל-TGX ול-TGS לקטעי דרך קצרים; שילוב להנעה קדמית לפי רצון (TGX, TGS) לטווחים ארוכים יותר; הנעה כפולה-קבועה (TGS, TGM) לשימוש תכוף.

בין השאר מוצעת אופציה לייצוב הרכב בעומס גבוה, באמצעות ניהול אלקטרונית של קפיצי האוויר, בעיקר בפניות ו/או בפיזור חומר לא אחיד. 

מאן השיקה בישראל את הדור החדש של דגמי החברה
צילום: מאן

דגמי מאן כפולי ההנעה מוצעים עם ארבעה מנועים לפי העניין: D08 – 4 צילינדרים 4.6 ליטר או 6 צילינדרים 6.9 ליטר – ב-6 רמות הספק: 160 עד 320 כ"ס; D15, 9 ליטר: 330, 360, 400 כ"ס; D26, 12.4 ליטר: 430, 470, 510 כ"ס; D38, 15.2 ליטר: 540, 580, 640 כ"ס ל-TGX. בהקשר זה יצוין כי מנוע D26 חודש קל יותר ב-70 ק"ג ורמת ההספקים עלתה ב-10 כ"ס; מנוע D15 קל ב-284 ק"ג.   

לכולם בלם-מנוע EVBec, לשניים הגדולים גם Turbo EVBec, ברמת יעילות של ריטרדר. הדגמים מוצעים עם תיבה אוטומטית חד-מצמדית, 6 או 12 הילוכים, שתוכנה לשילוב אופטימלי, וריטרדר מובנה בתיבה עם מומנט של 3500 נ"מ, או 4000 נ"מ ברכב עם מצמד מבוסס ממיר-מומנט.

מאן בישראל
אנשי מכשירי תנועה משאיות ציינו כי שדרגו את מערך השירות שלהם, המבוסס על שירות של 24/7 לבעלי המשאיות ולנהגים, כולל חילוץ במידת הצורך מכל מקום. לרוכשים מציע היבואן פתרונות מימון וליסינג בפריסה חודשית נוחה.

מאן השיקה בישראל את הדור החדש של דגמי החברה
צילום: מאן