תחום הרכב השתנה לאין ערוך בשנים האחרונות, מעולם מכאני לחלוטין לעולם המשלב בתוכו מערכות חשמל והינע מורכבות המתעדכנות בקצב מהיר. השינויים האלו שמו דגש על הצורך בכוח אדם מיומן. חברות יבוא הרכב עסוקים בשינוי תדמית המקצועות המשתנים בכדי להעלות את הדימוי הרווח בציבור ובכדי  לגייס יותר צעירים וצעירות מוכשרים למקצועות הרכב. 

מומנטום – נעים להכיר
הדימוי הזה השתנה בשנים האחרונות, כאשר מומנטום, החלה לתרום תרומה משמעותית לשינוי. החברה הוקמה בשנת 2016 כחברה לתועלת הציבור ביוזמת קרן ביחד, בשיתוף עם 14 יבואני הרכב הגדולים בישראל. את החברה יזם מר יואל קרסו, יושב ראש קרסו מוטורס ומנהל קרן פילנטרופית משפחתית, ובשותפות חברות יבוא הרכב ואיגוד היבואנים. מומנטום שמה לעצמה מטרה להפוך את מקצועות הרכב לתחום השכלה והכשרה מבוקש, המאפשר לצעירים וצעירות בישראל מימוש עצמי ותעסוקה איכותית, יחד עם אפשרויות לקידום ולתגמול הולם, וכן חיזוק ענף הרכב והכלכלה בישראל. 

לא לגברים בלבד
גם את הסטיגמה ה"גברית"  בענף, מנפצת מומנטום כאשר היא פועלת להעלאת המודעות והסרת החסמים הקיימים לשילוב נשים במסלולי ההכשרה ובתעסוקה במקצועות הרכב. כיום ישנן 5% נשים שמשולבות בתפקיד מכונאיות והכוונה להגדיל את המספרים , ככל שיותר נשים נכנסות לענף וחושפות את סיפורן נוצרת תנועה שתביא לשבירת ההפרדה המגדרית בענף הרכב.

לעבוד בענף הרכב בישראל
צילום: עזרא רפאל

כחלק מהפעילות, הוקם פורטל הרכב AUTOjob (בכתובת www.autojob.co.il), המאגד תחתיו את כל אפשרויות התעסוקה של מקצועות הרכב החדשים, ואת הדרכים להפוך אותם לקריירת העתיד. באתר תוכלו למצוא משרות המוצעות על ידי יבואני הרכב המובילים, מידע על מסלולי הלימוד וההכשרה, מידע על המקצועות השונים בענף, סיפורי הצלחה ועוד. בנוסף, מומנטום פועלת לפיתוח חדשנות בהוראת החינוך הטכנולוגי במקצועות הרכב והתחבורה, זאת תוך התייחסות לאתגרים השונים שהתחום מציג - דרכי הוראה, סביבת הוראה, שילוב ידע וכישורים, התמחות והתנסות וחדשנות כערך. 

כיצד נולד הרעיון?
הרעיון נולד בעקבות פער משמעותי שזוהה בין התפיסה בציבור בנוגע לאופי העבודה במקצועות הרכב לבין המציאות. תפיסת הציבור סבבה סביב עבודה גברית, עבודה שחורה ולא 'מכובדת', "גריז על הידיים", עיסוק מונוטוני ומשעמם וכו'. למרות זאת, כל מי שעובד בתחום או מכיר את הענף מקרוב יוכל להעיד כי בפועל כל יום הוא אתגר חדש המציף בעיות מורכבות שדורשות פתרונות יצירתיים, תחום הדורש הפעלת מיומנות ומוח, סביבת עבודה מתוחכמת וחדשנית, עבודה עם אנשים איכותיים ובניית קריירה יציבה ומעניינת, עם אפשרויות קידום.

מומנטום משנה בכל יום את המציאות עבור אנשים רבים ומפגישה בין התעשיה, הצמאה לאנשים איכותיים וכשרוניים לבין צעירים וצעירות המחפשים תפקיד משמעותי, סביבת עבודה תומכת ואפשרויות קידום, וכן בין אנשים בוגרים המחפשים שינוי, הגשמה ותפקיד יציב לטווח ארוך. מומנטום מפגישה בין כל העולמות הללו, באמצעות רשת קשרים ושיתופי פעולה מול המוסדות להשכלה ולהכשרת עובדים, 14 מיבואני הרכב הגדולים בישראל, משרדי ממשלה ומוסדות חברתיים.

לעבוד בענף הרכב בישראל
צילום: עזרא רפאל

אילו מסלולי לימוד ותפקידים מחכים לכם בשנת 2021 בעולם הרכב? 
אתר אוטוג'וב מרכז תחתיו מגוון מסלולי לימוד והכשרה בתחום הרכב. מסלולי הלימוד מוגשים לציבור באמצעות שיתופי פעולה רבים עם מגוון מוסדות לימוד המספקים תוכניות הכשרה מרתקות, תעודות הסמכה ואפיקי לימוד מתקדמים לאנשי מקצוע מוסמכים. הלימודים מתבצעים בשותפות המעסיקים בענף הרכב ובמימון ופיקוח מטעם אגף ההכשרות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

בין המסלולים תוכלו למצוא לימודי מכונאות רכב, טכנאי רכב, הנדסאי רכב, לימודי תעודה והסמכות, תוכניות מיוחדות ותוכניות התמחויות המשלבות סטודנטים במרכזי השירות כך שיוכלו לצבור ניסיון בשטח, ולהשתלב בעולמות הרכב.

לעבוד בענף הרכב בישראל
צילום: אילן ספירא

רוצים לעבוד בתחום?
באתר אוטוג'וב תוכלו למצוא עשרות הצעות עבודה חמות מתחום הרכב המתעדכנות ברמה יומית. באתר תוכלו למצוא משרות רבות כגון: משרות מכונאי רכב, יועצי שירות, מנהלים טכניים, מנהלי מרכזי שירות ועוד. לטובת נוחות איתור המשרה המתאימה לכם, את המשרות ניתן לחפש לפי סוג המשרה (מלאה, חלקית, זמנית ועוד) ולפי איזור בארץ. עבור מי שחולם לעבוד דווקא במותג רכב ספציפי, מנוע החיפוש מאפשר לאתר את המשרות המוצעות על ידי המותג. 

אתם עדיין כאן?
קליק אחד יחשוף בפניכם עולם שלם של ענף מרתק המשתנה לנגד עיננו ברמה יומית ואת הדרך שלכם להשתלב בו – בין אם בלימודים או בעבודה.