ארגון יורו NCAP, העורך מבחני ריסוק ובטיחות למכוניות, פרסם אתמול (רביעי) תוצאות לשני המבחנים הראשונים שערך השנה. מבחנים אלה נעשו לפי התקן המחמיר יותר שפורסם בתחילת 2020. 

שני הדגמים שנבחנו הם של מותגים צעירים בתחילת דרכם – פולסטאר, קופרה – אבל היצרנים, וולוו וסיאט, ידועים ומוכרים, ורמת הבטיחות בדגמים המוכרים שלהם גבוהה.

וולוו-פולסטאר 2, קופרה פורמנטור – חמישה כוכבים במבחן בטיחות
צילום: יורו NCAP

נבחנים ותוצאות
פולסטאר הוא תת-המותג החשמלי של וולוו. תחילתו ב-1996 כמותג ביצועים עצמאי, המשכו ככזה של וולוו, וב-2017 הוכרז כתת-מותג האחראי לדגמי-קצה חשמליים. בשנה זו הוצג גם הדגם פולסטאר 1, וב-2020 הוצג הדגם הנוכחי, פולסטאר 2. דגם זה הוא במבנה האצ'בק ובקטגוריה של משפחתית-גדולה. 

במבחן הבטיחות זכה פולסטאר 2 בציון של 5 כוכבים, ואלה ניתנו לו בזכות 92% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, 86% במערכות הבטיחות.



קופרה הוא מותג מוכוון-ספורטיביות של סיאט, ומקור שמו בגרסאות ביצועים של דגמים ידועים שלה, כמו איביזה, לאון. קופרה זכה לזהות משלו ב-2018, הציג כבר מספר דגמים, ואחד מהם הוא פורמנטור, דגם מקורי ראשון שלו בייצור, שהוצג ב-2019. זהו רכב פנאי קומפקטי עם סיומת קופה, וזה אמור להגיע לארץ בקרוב.

במבחן הבטיחות זכה קופרה פורמנטור בציון של 5 כוכבים, ואלה ניתנו לו בזכות 93% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, 80% במערכות הבטיחות.