מקס וורסטפן ורד בול המשיכו לכרסם במעמדה של מרצדס בזירת הפורמולה 1, לאחר שניצחו בגרנד פרי הצרפתי שנערך אתמול (יום ראשון) במסלול פול ריקר. בשלוש הפעמים מאז חזר המסלול בדרום צרפת לסבב מירוצי הגרנד פרי ב-2018, שלטה בו מרצדס ללא עוררין – אבל הפעם הסיפור היה שונה. 

לקראת מירוץ ובזינוק
וורסטפן היה מהיר מאוד ברוב מקצי האימונים, בעוד המילטון במרצדס נתקל בקשיים, והפער ביניהם היה גדול. בהקפות הדירוג הצליח המילטון לחזור לצמרת והשיג את המקום השני אחרי וורסטפן ולפני ואטרי בוטס שהיה טוב בהרבה מאשר במירוצים הקודמים.

עם אות הזינוק ניצל המילטון טעות של וורסטפן שהחליק מהמסלול ונטל את ההובלה. אולם, לאחר החלפת הצמיגים הראשונה הצליחה רד בול, שתזמנה אותה טוב יותר וביצעה מעולה, להחזיר את וורסטפן להובלה למרבה המבוכה של מרצדס. כאשר רוב המכוניות עברו בהחלפה לצמיגים הקשים הסתבר שהשחיקה על המסלול הצרפתי גדולה מהצפוי, וזה לא יהיה קל לסיים את המירוץ עם החלפה אחת בלבד. 

וורסטפן מנצח בצרפת, מחזק מעמדו בצמרת
צילום: מרצדס

החלטה ששווה ניצחון
רד בול, בעמדת ההובלה, החליטו להמר על שתי עצירות לוורסטפן, וזה צלל לעצירה שנייה בהקפה ה-32 מתוך 53. שתי המכוניות של מרצדס נותרו על המסלול והובילו במירוץ מתוך תקווה שוורסטפן לא יצליח לצמצם כל כך מהר את הפער שייווצר בעצירה. לפרקים, נראה היה שההימור של מרצדס ישתלם, בייחוד כאשר בוטס, שהיה במקום השני, הצליח לעכב את הנהג של רד בול לפי התכנית.

אבל זה לא צלח. בהקפה ה-44 עקף וורסטפן את בוטס, והחל ללחוץ על המילטון. ואכן, הקפה אחת לסיום הצליח וורטספן לעבור את המילטון שהצמיגים שלו היו כבר גמורים. בוטס הפגין ברשת הקשר את כעסו על כך שלא נכנס לעצירה שנייה; בתפקידו כמגן של המילטון הוא הפסיד את המקום השלישי לפרז, נהגה השני של רד בול. 

כתוצאה מכך הגדילה הקבוצה את הפער שלה ממרצדס באליפות היצרנים, וגם וורסטפן, שקבע את ההקפה המהירה במירוץ וזכה בשל כך בנקודה, הגדיל עוד יותר את הפער בצמרת טבלת הנהגים. 

במקום החמישי סיים לנדו נוריס, לפני דניאל ריקרדו – שניהם במירוץ מצוין למקלארן. פייר גסלי באלפא טאורי סיים שישי אחרי שעמד בלחץ של פרננדו אלונסו בעוד מירוץ טוב לאלפין. צמד נהגי אסטון מרטין הצליח למזער את נזקי מקצה הדירוג כאשר סבסטיאן פטל סיים תשיעי ולאנס סטרול עשירי. 

גרנד פרי צרפת, מסלול פול ריקר, 20.06.2021 
1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. לואיס המילטון – מרצדס 
3. סרג'יו פרז – רד בול 
4. ואטרי בוטס – מרצדס 
5. לנדו נוריס – מקלארן 
6. דניאל ריקרדו – מקלארן 
7. פייר גסלי – אלפא טאורי 
8. פרננדו אלונסו – אלפין
9. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין
10. לאנס סטרול - אסטון מרטין

אליפות העולם לנהגים לאחר 7 מירוצים מתוך 23 מירוצים 
1. מקס וורסטפן – 131 נק' 
2. לואיס המילטון – 119 נק' 
3. סרג'יו פרז – 84 נק'
4. לנדו נוריס – 76 נק' 
5. ואטרי בוטס – 59  

אליפות העולם ליצרנים לאחר 7 מירוצים מתוך 23 מירוצים 
1. רד בול – 215 נק' 
2 . מרצדס – 178 נק' 
3.  מקלארן – 110 נק'
4. פרארי – 94 נק'  
5. אלפא טאורי – 45 נק'