רכישת רכב היא עניין שתמיד דורש תכנון, בדיקות והשקעת זמן לא מבוטל מצד הקונה. החל מקביעת התקציב, דרך סוג הרכב המבוקש ועוד. ואז נכנס לתמונה הדמיון והמחשבות מתחילות לנדד - אולי נקנה קצת יותר ממה ש"צריך" ונוסיף קצת ממה ש"רוצים"? מכונית ספורט? ג'יפון מוגבה? אולי משהו עם סמל יוקרתי?

לחשוב מחוץ לקופסה - לקנות מכוניות יוקרה משומשת
צילום: דור ורד

כל זה נכון בקניית רכב חדש, אך קניית רכב משומש מוסיפה עוד סיבוכיות לעניין. איך הרכב טופל, כיצד ועל ידי מי? האם הטיפולים נעשו בזמן? מה מצבו של הרכב? צריך לבדוק אם עבר תאונה, או אם הוחלף רכב רכיב משמעותי ושמצבו של הרכב תקין. פעולות אלה ונוספות נדרשות על מנת להסיר את עננת אי הוודאות לפני הקנייה.

מסיבות אלה ואחרות לקסוס ישראל השיקה לפני מספר שנים את מחלקת 'לקסוס סלקט' מתוך כוונה להציע חווית רכישה שונה ונעימה יותר של רכב משומש, ולעשותה דומה לקניית מכונית חדשה.

לחשוב מחוץ לקופסה - לקנות מכוניות יוקרה משומשת
צילום: דור ורד

הפעילות במסגרת זאת מבוססת על רכישת מכוניות נבחרות מבעליהן הקודמים על-ידי אנשי המחלקה, ואלו עוברות תהליך השבחה בהתאם לתקנים שקבע היצרן. לאחר מכן מוצעות מכוניות אלה מוצעות בארבע נקודות מכירה בארץ.

כעת גם אונליין
לאחרונה השיקה החברה אתר אינטרנט ייעודי המציג את המכוניות הנמצאות במסגרת זאת, ומאפשר גם תהליך רכישה מלא ישירות מהאתר ועד לבית הלקוח. באתר מוצגות תמונות המכוניות, היסטוריית הטיפולים שלהן, תוצאות הבדיקה של כל אחת ואחת מהן וכמובן המחיר המבוקש עבורן. 

לחשוב מחוץ לקופסה - לקנות מכוניות יוקרה משומשת
צילום: שירן כרמל

לפי לקסוס, המכוניות הנמכרות במסגרת זאת עוברות תהליך השבחה הכולל 105 בדיקות קפדניות. כול נהנות מאחריות מלאה של היבואן לשנה או ל-25,000 ק"מ, בנוסף לאחריות היצרן במידה והיא בתוקף. הלקוחות נהנים גם משירות לקסוס, הכולל מוקד טלפוני ושירותי דרך. תהליך המכירה כולל גם אפשרות לקבלת הצעות מימון, ביטוח וטרייד אין במקום אחד. 

לקסוס מציעה בנוסף גם אפשרות להרחבת האחריות על המערכת החשמלית והסוללות בדגמים היברידיים. מדובר בהרחבה לשנה ול-15,000 ק"מ המותנית בבדיקה שנתית. ההארכה ניתנת לביצוע במכוניות שגילן עד 10 שנים.

לחשוב מחוץ לקופסה - לקנות מכוניות יוקרה משומשת
צילום: דור ורד