בכתבות הקודמות עסקנו יותר במקצועות בענף הרכב הקשורים למכאניקה של הרכב: תקלות, טיפולים שוטפים וכו'. הפעם, נתמקד בקנקן ולא במה שיש בתוכו, והיום, בעידן האינסטגרם, הקנקן זה מהות הכל. לא? ;)

עולם הרכב פורח, העיצובים נהיים מיוחדים משנה לשנה, ורכב מעוצב עם שריטה או מכה בדרך כלל מטופל באופן מיידי על ידי הבעלים שלו. הדבר משפיע באופן ישיר על הביקוש לעובדים בענף, ביקוש שמשפיע גם על השכר, שהינו גבוה מהממוצע. 

שיעור באומנות – טכנאי מרכב
צילום: יח"צ

טכנאי מרכב טוב ידע לתת ללקוח רכב יפה, במצב קרוב ככל הניתן למקור, רכב שיחזיר את החיוך ויטשטש את עגמת הנפש שנגרמה לבעליו שלו בעקבות המכה או השריטה. טכנאי המרכב יודעים להציע את הפתרון הנכון לבעיה, בין אם בהחלפת החלק הפגוע או בתיקונו, התאמת הצבע המדוייק והגימור הנכון ברמה המקצועית ביותר.

שיעור באומנות – טכנאי מרכב
צילום: יח"צ

מעבר לשיפור התחושה של בעלי הרכב כאשר הם מקבלים רכב מתוקן ונקי ממכות ושריטות, תיקון פגיעות המרכב מונע נזקי חלודה עתידיים ומסייע רבות במכירת הרכב בעתיד. לא פעם רכבים המוצעים למכירה עוברים השבחה טרו המכירה, השבחה הכוללת בין השאר תיקוני פגיעות קלות שנצברו עם השנים. ההתפתחות הטכנולוגית שעבר ענף הרכב בשנים האחרונות מציעה טכניקות טיפול שונות, חלקן ללא שימוש בחומרי פחחות כלל אלא רק באמצעות יישור מדוייק של החלק הנפגע, וצבעים וציפויים עמידים במיוחד. לכן, על טכנאי הרכב להתעדכן בטכנולוגיות המתחדשות על מנת להשאר מקצועי ורלוונטי בענף. 

שיעור באומנות – טכנאי מרכב
צילום: יח"צ

טכנאי מרכב – הפרטים הקטנים
טכנאי מרכב מתעסק בפרטים הקטנים והגדולים כאחד. על מנת שהעבודה ורמת הגימור יהיו טובים ככל שניתן, יש צורך בשימוש בטכניקות שונות וכלים שונים לטובת תיקון נזקים שונים על משטחים העשויים ממגוון חומרים: פח, מתכת, אלומיניום, פלסטיק ועוד. 

מבחינת המהות, העבודה אינה רחוקה מעבודה של אמן על מנת לספק תוצאה משביעת רצון הקרובה ככל האפשר למקור. מידי פעם, טכנאי המרכב מתקנים פגיעות קשות שעיקמו את שלדת הרכב. תיקון פגיעות אלו הינו קריטי לבטיחותם של הנוסעים לאחר התיקון, דבר שיכול להציל חיי אדם במקרה של תאונה נוספת בעתיד. 

שיעור באומנות – טכנאי מרכב
צילום: יח"צ

דרישות המקצוע
אין דרישה לתעודת הסמכה על מנת לעבוד בתחום אך תעודה בהחלט מהווה יתרון ותעזור להתקדם ולהגיע למקומות עבודה טובים ומוערכים יותר, ודרך טובה להתחיל היא לבקר בפורטל אוטוג'וב. הכשרות נוספות ניתן לרכוש באמצעות קורסים מטעם איגוד המוסכים, משרד החינוך או בתי ספר מקצועיים. כמו כן, יצרני החומרים והרכבים מספקים הכשרות שונות לטובת העובדים בתחום.

בחן את עצמך – האם אתה מסוגל להיות טכנאי מרכב פחחות וצבע טוב?
* אני מחובר ואוהב את תחום הרכב 
* יש לי יכולת בסיסית בשפה האנגלית
* יש לי יכולת עבודה עם מחשב
* יש לי יכולת דיוק גבוהה
* אני מסוגל לעבוד מהר ותחת לחץ בעת הצורך

שיעור באומנות – טכנאי מרכב
צילום: יח"צ