אודי e-טרון, גרסת S. גרסאות S חזקות וספורטיביות ל-e-טרון ו-e-טרון ספורטבק עם מנוע חשמלי נוסף לשניים הקיימים, שינויים נוספים. ל-e-טרון S, בנוסף למנוע חשמלי מלפנים ואחד מאחור ב-55 המוכרת, נוסף מנוע מאחור, אחד לכל גלגל. התפוקה היא 435 כ"ס ו-82.5 קג"מ, ובמצב בוסט 462 כ"ס ו-99.2 קג"מ, ל-4.5 שניות ועד ל-210 קמ"ש. חלוקת הכוח בין הגלגלים האחוריים נשלטת כמו בטורק וקטורי. 

1639626
צילום: אודי

אודי e-טרון GT. דגם ספורט החולק רצפה J1, מנועים וסוללות המשרתים את טאייקאן של פורשה. בסיס הגלגלים, 290 ס"מ, זהה, הממדים דומים – אורכה 499 ס"מ, רוחבה 196 ס"מ, גובהה 141 ס"מ – העיצוב החיצוני יפהפה, סביבת הנהג דומה לזו של דגמי אודי אחרים. במפרט: 2 מנועים להנעה כפולה, באחורי תיבה אוטומטית עם 2 הילוכים; לקדמי 238 כ"ס, לאחורי 435 כ"ס או 456 כ"ס; ההספק הרצוף 476 כ"ס בגרסה הרגילה, 598 כ"ס ב-RS, וב"בוסט" 530 כ"ס או 646 כ"ס בהתאמה; מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, 3.3 שניות ב-RS; סוללה של 93.4 קוט"ש, מטען מהיר 270 ק"ו, טווח עד 488 ק"מ. עוד במפרט: חלוקת משקל 50:50, קפיצי אוויר עם שינויי גובה, היגוי אחורי, דיפרנציאל אחורי ננעל, בלמים קרמיים עם סיבי פחמן.

אודי Q4 e-טרון. Q4 e-טרון הוא רכב פנאי חשמלי המוגש במרכב רגיל ובגרסת קופה, מבוסס על אותה רצפה חשמלית ייעודית של קבוצת פולקסווגן, MEB, המשרתת את ID.4 ואת סקודה אניאק. בסיס הגלגלים 276 ס“מ ואורך הרכב 459 ס"מ. סביבת הנהג דומה לזו שבדגמי אודי הגדולים האחרים. לדגם החדש שלוש גרסאות הנעה הנבדלות במספר המנועים, הגלגלים המונעים, ההספק, הסוללות ועוד; הסימול כמו בגרסאות של דגמים רגילים. לגרסה הבסיסית, 35, מנוע חשמלי יחיד המפיק 170 כ“ס ו-32.6 קג“מ, ההנעה אחורית ומשך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9 שניות. לגרסה זו סוללה של 55 קוט“ש וטווח הנסיעה 341-349 ק"מ. ל-40 מנוע המייצר 204 כ“ס ו-31.6 קג“מ, הנעה אחורית, 8.5 שניות ל-100 קמ"ש, וסוללה של 82 קוט“ש מעניקה את טווח הנסיעה הגדול ביותר, 520 ק“מ. לגרסה 50 מצוידת 2 מנועים: לאחורי 204 כ“ס ו-31.6 קג“מ, לקדמי 109 כ“ס ו-16.5 קג“מ, וההספק המשולב 299 כ“ס ו-46.9 קג“מ; ההנעה כפולה, משך ההאצה 6.2 שניות, הסוללה 82 קוט"ש והטווח הוא 488 או 497 ק"מ.

1642645
צילום: אודי

אופל מוקה. דגם הפנאי הקטן הוותיק יותר של אופל, כעת בדור שני (וללא X), בין השאר גם בגרסה חשמלית, כמו בשאר דגמי הסופרמיני/פנאי-קטן של PSA: מנוע המייצר 136 כ"ס, סוללה של 50 קוט"ש ל-310 ק"מ. 

1633492
צילום: אופל

אייווייס U6. אייווייס (Aiways) היא יצרנית סינית הצעירה (2017),המשווקת בישראל את דגם הפנאי הקומפקטי U5, וזו חשפה את U6 הסדרתי, פנאי קופה קומפקטי (C-SUV) החולק אותה רצפה. חלקו האחורי של הרכב משלב מרכיבים שבין קופה לפאסטבק ואלמנטים צבעוניים בחצאיות הצד בתחתית המרכב. כנף אחורית קטנה, חישוקים גדולים, ידיות מוטמעות בגוף הרכב וגג בצבע שונה משלימים עיצוב עדכני. סביבת הנהג עדכנית מזו שב-U5, וזו תוכננה בהתאם לתפיסות עכשוויות, כמו מסך מולטימדיה ענק במרכז סביבת הנהג.

1643587
צילום: Aiways

איון V. איון הוא מותג הרכב החשמלי של היצרנית הסינית GAC, וזה הציג רכב פנאי בינוני (D-SUV)  בשם "V" עם סיומת קופה. אורך בסיס הגלגלים 283 ס"מ, אורך המרכב 459 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 173 ס"מ. לדגם החדש סוללות 60, 70, 80 קוט"ש, לטווח נסיעה הנע בין 300 ל-450 ק"מ. ל-V כושר נסיעה אוטונומית ברמה 3, מתממשק עם טכנולוגיית G5.

1632977
צילום: איון

בוגאטי-רימאק. דגם אין (אבל יש שניים), חברה חדשה יש (עם שותפים מעניינים). בוגאטי, יצרנית מכונית הקיצון שבבעלות פולקסווגן המייצרת כיום את שירון, ורימאק, יצרנית מכונית-קיצון חשמלית קרואטית, ייצרו חברה חדשה שתייצר דגם חשמלי עם ביצועי קצה; לרימאק 55% בחברה החדשה, לפורשה, כידוע חלק מקבוצת פולקסווגן, 45%. לבוגאטי שירון 1500 כ"ס והביצועים בהתאם: 2.4 ש' ל-100, 420 קמ"ש. רימאק, שנוסדה ב-2009 מייצרת את נבארה עם מרכב מסיבי פחמן, ולזו מנוע חשמלי בכל גלגל, ל-1914 כ"ס, לביצועים שגם הם בהתאם: 1.97 שניות ל-100 קמ"ש, עד 412 קמ"ש. המיזם החדש יתכנן ויבנה מכונית קיצון חשמלית מהיסוד.

1631113
צילום: בוגאטי

ב.מ.וו i4. הקונספט מ-2020 – מצידו מבוסס על 'ויז'ן דיינמיקס' מ-2017 – יהיה לדגם בייצור השנה לא כולל, כנראה, החזית המוגזמת, הגלגלים המופרכים. דגם זה, כמו דגם הפנאי החשמלי  iX35פונה למרכז הזירה; הוא מבוסס על רצפת CLAR, ההנעה אחורית, וכולל את הדור החמישי של eDrive. המנוע החשמלי מייצר 530 כ"ס, ל-4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ועד ל-200 קמ"ש. סוללות 80 קוט"ש לטווח 600 ק"מ, עם מטען מהיר 150 ק"ו ב-35 דקות ל-80%, ב-6 דקות ל-100 ק"מ. מערך צלילים שפותח על-ידי המלחין הנס צימר.

1649515
צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו iX . דגם פנאי חשמלי, מבוסס קונספט מ-2018, בייצור לפני 2022. לגרסה הבכירה 2 מנועים המייצרים 500 כ"ס, 5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. לסוללה יותר מ-100 קוט"ש ל-600 ק"מ. המטען עד 200 ק"ו, ל-80% טעינה ב-40 דקות. הממדים כמו של X5, ומקדם הגרר הוא 0.25. ברכב חלקי אלומיניום, פלסטיק מחוזק, סיבי פחמן, ולמרות אלה משקלו כ-2.5 טון. במרכז סביבת הנהג 2 צגים גדולים (1"12.3 ו-"14.9) למחוונים ולשליטה.

1636586
צילום: ב.מ.וו

ג'נסיס G80. מותג היוקרה ג'נסיס הציג ראשית את "X Concept", קופה GT עתיר נוכחות. עיצוב חיצוני דומה לזה של דגמי המותג, של סביבת הנהג עתידני בהרבה. בהמשך הוצגה גרסה חשמלית למכונית הסלון G80. העיצוב כמעט זהה, וההבדל הבולט הוא בשבכה האטומה בגרסה החשמלית. ל-G80 המחושמל 2 מנועים המייצרים כל אחד 185 כ"ס ו-35.7 קג"מ, לתפוקה משולבת של 370 כ"ס ו-71.4 קג"מ ולהנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-97 קמ"ש (60 מייל/שעה) הוא 4.9 שניות במצב 'ספורט'. טווח הנסיעה 500 ק"מ לפי תקן NEDC הישן. ל-G80 המחושמל שתי מערכות לשיפור נוחות הנסיעה ואיכותה – מערכת מתלים מנוהלת אלקטרונית לפי תוואי הדרך הקרב באמצעות מצלמה קדמית ומערך הניווט; מערכת אקטיבית לנטרול רעשים.

1642687
צילום: ג'נסיס

ג'נסיס GV60, GV70. ג'נסיס תציג רכב חשמלי ראשון מבוסס רכב פנאי קומפקטי חדש GV60, והבסיס הרצפה החשמלית הייעודית של קונצרן יונדאי, E-GMP. הדגם צפוי בחודשים הקרובים. בהמשך גרסה חשמלית ל-GV70 המשווק כבר בישראל.

1649510
צילום: ג'נסיס

דאצ'יה ספרינג. הוכרז באוקטובר 2020 – פנאי-מיני כל-חשמלי המבוסס על רנו סיטי K-ZE (מ-2019, סין), מצידו מבוסס על קוויד (2015, ברזיל). הדגם מבוסס על קונספט ספרינג שהוצג במרץ 2020 בסין, שם גם ייוצר. הבסיס הוא רצפהCMF-A  של רנו, והרכב לייצור חוזק לעמידה בתקנים אירופאים, למנוע הספק של 45 כ"ס, וסוללה של 26.8 קוט"ש תעניק לו טווח נסיעה גדול מ-200 ק"מ. אורך בסיס הגלגלים 242 ס"מ, של המרכב 374 ס"מ, עם 162 ס"מ הוא בהחלט צר והגובה כמו של רכב פנאי קטן, 152 ס"מ. שיווק במהלך החודשים הקרובים. 

1631331
צילום: דאצ'יה

האמר טנדר, רכב שטח. ג'נרל מוטורס הכריזה באוקטובר 2020 על האמר EV לשיווק מסתיו 2021 – טנדר עם תא-נהג כפול וגג בר-הסרה. לדגם 3 מנועים חשמליים המייצרים 1000 כ"ס ו-1590 קג"מ (לא טעות), 3 שניות ל-97 קמ"ש (60 מייל בשעה). במערך החשמלי: סוללות איליתיום 200 קוט"ש, מעבר ל-560 ק"מ, לטעינה במטען 350 ק"ו, 160 ק"מ ב-10 דקות. וגם: נהיגה אוטונומית בשלב 3, נהיגה אדפטיבית גם בשטח. אורך בסיס גלגלים 344.5 ס"מ, אורך הכלי 551 ס"מ ורוחבו 220 ס"מ. מרווח הגחון נע בין 25.7 ס"מ ל-40.4 ס"מ, וזוויות המרכב משובחות. להאמר מתלי אוויר ויוצא מהכלל הוא היגוי לארבעת הגלגלים ('CrabWalk1'). 

1635924
צילום: האמר

על אותו בסיס גם רכב שטח, וזה ישווק ב-2023. בסיס הגלגלים, 322.6 ס"מ, קצר ב-22.9 ס"מ מזה של הטנדר, ואורכו 500 ס"מ, קצר ב-50 ס"מ. הדגם יוצע עם 2 מנועים חשמליים (625 כ"ס), עם 3 מנועים (830 כ"ס, 1590 קג"מ), ל-3.7 שניות ל-100 קמ"ש. סוללות איליתיום 20 מודולים עד ל-165 קוט"ש 480 ק"מ, טעינה אולטרה מהירה, 300 ק"ו. גם כאן היגוי כפול, מתלי אוויר, "מומנט וקטורי" לאחור והתכונות האחרות שיש לטנדר. 

הונדה e SUV. דגם חשמלי ראשון של הונדה נחשף כאב טיפוס המבוסס על רכב הפנאי הקטן HR-V. הונדה הכריזה כי 2024 יהיו לה עשרה דגמים חשמליים. הדגם ישווק בסין במחצית הראשונה של 2022.

1640127
צילום: הונדה

וולוו C40 ריצ‘ארג'. C40 ריצ‘ארג' –פנאי-קופה קומפקטי, מבוסס XC40, אך רק בהנעה חשמלית. העיצוב מלפנים דומה לזה XC40 החשמלי, גם הממדים, ורק הגובה שונה – 158 ס“מ, 8 ס“מ פחות מזה של XC40. סביבת הנהג זהה אף היא, וממשק המולטימדיה חדש, לאחר פיתוח בשת"פ גוגל. במפרט הטכני: שני מנועים חשמליים להנעה כפולה, מייצרים 408 כ“ס ו-67.3 קג“מ, להאצה של 4.9 שניות ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ“ש כבשאר דגמי וולוו החדשים. הסוללות הן 75 קוט“ש לטווח מרבי של כ-420 ק“מ בין טעינות.

1623866
צילום: וולוו

טויוטה bZ4X קונספט. קונספט פנאי bZ4X, מבוסס על הפלטפורמה החשמלית e-TNGA של טויוטה, הוצג באפריל 2021, וגרסת הייצור שלו תראה אור באמצע 2022. בקונספט לא רק הגה עגול ורגיל אלא גם במבנה מלבני קטום, וההיגוי "על-חוט", ללא חיבור מכני ישיר לגלגלים, ללא אישור הרשויות בעולם.

1642804
צילום: טויוטה

טסלה מודל Y. דגם הפנאי בגודל בינוני, מבוסס ברובו על מודל 3, ויש בו שבעה מושבים. למודל Y שתי גרסאות סוללה (טווח רגיל או מוארך), הנעה אחורית או כפולה (על בסיס מנוע חשמלי נוסף) ובגרסת 'ביצועים', בה גם המנוע החשמלי מחוזק. טווח הנסיעה המינימלי (גרסה בסיסית – 50 קוט"ש, הנעה אחורית) הוא 370 ק"מ, בעוד שהטווח המקסימלי (סוללת 75 קוט"ש, הנעה אחורית) כ-480 ק"מ. טווח הביצועים נע בין 5.9 שניות לגרסה הבסיסית, ועד 3.5 שניות לגרסת 'ביצועים' עם הנעה כפולה. סביבת הנהג זהה לזו שבמודל 3.

1613994
צילום: טסלה

טסלה סייברטראק. טסלה האמריקאית נפנתה סוף סוף להציע את מה שהאמריקאים הכי אוהבים: טנדר ענק. העיצוב, ובכן, ייחודי. הדגם הוכרז ב-2019, צפוי ב-2022. סייברטארק יוצע בשלוש גרסאות הנעה: אחורית עם מנוע יחיד, ל-97 קמ"ש ב-6.5 שניות וליותר מ-400 ק"מ; כפולה עם 2 מנועים ל-4.5 שניות ו-480 ק"מ; כפולה עם 3 מנועים, 2.9 שניות, יותר מ-800 ק"מ. מרווח הגחון עד 40.6 ס"מ, זוויות גישה ונטישה של 35 ו-28 מעלות. כושר גרירה בין 2.8 טון ל-6.4 טון.

1626108
צילום: טסלה

יונדאי איוניק 6. הדגם השני של תת המותג החשמלי החדש של יונדאי יהיה סדאן, מבוסס על הרצפה E-GMP, וזה יוצע במחצית השנייה של 2022, אולי בתחילת 2023. אין נתונים נוספים, אך סביר שמערך המנועים, ההנעה והסוללות יהיה כמו זה שבאיוניק 5.

1634425
צילום: יונדאי

לוסיד אייר. יצרן הרכב החשמלי האמריקאי לוסיד (Lucid; צלול) הציגה את איר (Air) בגרסת ייצור, עם לא מעט שיאים בתחום החשמלי. בגרסת הקצה, עם 1080 כ"ס, אייר סגרה רבע מייל ב-9.9 שניות, והיא מאיצה ב-2.5 שניות מ-0 ל-60 מייל (97 קמ"ש), והמהירות המרבית מעל 270 קמ"ש. בגרסה זו סוללה 113 קוט"ש עד 810 ק"מ, והטענה אולטרה-מהירה של 300 ק"ו, 540 ק"מ ב-20 דקות. מ-2022) גרסת 620 כ"ס ל-650 ק"מ ו-800 כ"ס ל-830 ק"מ (נתוני הטווח לפי EPA). מקדם הגרר נמוך במיוחד, 0.21; נפח ההטענה גדול: 202 ליטר מלפנים, 456 ליטר מאחור.

1649508
צילום: לוסיד

לקסוס LF-Z. קונספט LF-Z הוא רכב פנאי חשמלי שאמור להגיע לייצור תוך שנתיים-שלוש. זהו רכב גדול ובסיס הגלגלים 295 ס"מ. ל-LF-Z 2 מנועים חשמליים לתפוקה של 545 כ"ס ו-71.4 קג"מ. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ומגיע ל-200 קמ"ש. סוללות 90 קוט"ש מקוררות-נוזל מעניקות טווח של 600 ק"מ, והטעינה במטען מהיר של 150 ק"ו.

1649516
צילום: לקסוס

מאזדה MX-30. רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) וראשון של מאזדה עם הנעה חשמלית. סוללות 35.5 קוט"ש לטווח 200 ק"מ בלבד, לשמירה על משקל נמוך ביחס, ואמור לספק לפי ממוצע נסיעה יומי מקובל של 48 ק"מ. הרכב חולק אותה רצפה המשרתת את מאזדה 3 החדשה ו-CX-30 שיש לו נתוני מרכב דומים. בסיס הגלגלים 265.5 ס"מ, האורך 440 ס"מ, הרוחב 180 ס"מ והגובה 157 ס"מ. עיצוב הדגם שונה מזה של דגמי מאזדה האחרים, והדלתות האחוריות נפתחות בכיוון הפוך.

1624017
צילום: מאזדה

מיצובישי איירטרק. מיצובישי הציגה קדימון לאיירטרק (AIRTREK), דגם פנאי חשמלי חדש, פרי מיזם משותף שלה מיצובישי ושל יצרנית הרכב הסינית GAC. לא נמסרו פרטים על הרכב עצמו, הוא הוגדר כ-"e-cruising SUV", מעוצב לפי קו "המגן הדינמי" (Dynamic Shield) של מיצובישי (גם באאוטלנדר החדש), נבנה עבור השוק הסיני וישווק שם כבר בסוף 2021. 

1642698
צילום: מיצובישי

מקסוס T90. מותג מקסוס, השייך לענק הרכב הסיני SAIC, המייצר דגמי פנאי, מיניוואנים, רכב מסחרי – כולל מסחריות גדולות וטנדרים – הציג בסוף מרץ את T90, טנדר המוצע עם מנוע דיזל וגם עם מנוע חשמלי. ל-T90 מנוע חשמלי המייצר 176 כ"ס וההנעה אחורית. סוללה של 88.5 קוט"ש טובה ל-400 ק"מ, והטענה ל-80% ב-45 דקות. ל-T90 מסך מגע מרכזי "12, לוח מחוונים מוקרן "10.25 ומפרט בטיחות עדכני. 

מרצדס EQS. כבר ב-2019 הציגה מרצדס קונספט חשמלי של מכונית פאר, EQS, דגם ראשון המבוסס על הפלטפורמה הייעודית EVA. הדגם הוכרז באפריל 2021 וכעת הוא בייצור. הרכב מוצע בגרסהEQS450  – מנוע יחיד, 333 כ"ס ו-57.9 קג"מ, הנעה אחורית – ובגרסה EQS580: 2 מנועים, 524 כ"ס ו-87.2 קג"מ, הנעה כפולה; להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש של 6.3 שניות ו-4.3 שניות בהתאמה, המהירות המרבית בשתיהן 210 קמ"ש. גרסת AMG עם הספק 762 כ"ס בהמשך. ל-EQS סוללות 107.8 קוט"ש עד ל-770 ק"מ, והטעינה עד 200 ק"ו ל-80% ב-30 דקות; בהמשך סוללות ל-1000 ק"מ וגם 90 קוט"ש. באבזור, בין השאר, פתיחת וסגירת דלתות במחווה ידיים, מערך תצוגה ושליטה אחוד באורך 141 ס"מ מדלת לדלת. ב-2022 יוצע הדגם עם יכולת אוטונומית ברמה 3, כבר כעת כזאת למתאר נהיגה פשוט ועד 60 קמ"ש. 

1642520
צילום: מרצדס

מרצדס EQB. מדובר בגרסה החשמלית של GLB – דגם קומפקטי שני מסוגו (אחרי EQA), דגם חשמלי חמישי במרצדס – רכב פנאי עם שבעה מושבים. הדגם הושק באפריל 2021, ישווק עד סוף השנה. הדגם מוצע כעת עם סוללת 66.5 קוט“ש (בהמשך גם סוללות גדולות יותר), והספק הגרסה החזקה EQB350 מעל 270 כ“ס ולזו הנעה כפולה, טווח 419 ק“מ, טעינה של 100 ק"ו, מ-10% ועד 80% ב-30 דקות. 

1642670
צילום: מרצדס

מרצדס EQE. מכונית הסלון החשמלית, כמו בשאר הדגמים הגדולים שלה, על בסיס הרצפה הייעודית  EVA (בניגוד לדגמים מבוססי A, גם EQC ו-EQV, על בסיס רצפה קיימת) – בממדים קרובים ל-E קלאס המוכרת. ההספק צפוי להיות 350 ק"ו (475 כ"ס) מ-2 מנועים להנעה כפולה ו-0 ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. לסוללות בשירות יותר מ-120 קוט"ש לטווח של כ-700 ק"מ, לטעינה של 80% ב-20 דקות. הדגם יוצע במספר גרסאות, מ-300 ועד 600. יש מצב לסוללות מצב מוצק, לפחות בהמשך.

1649507
צילום: מרצדס

מרצדס EQE SUV. רכב פנאי חשמלי גדול, כמו EQE ושאר הדגמים הגדולים של מרצדס, על רצפה EVA, בממדים קרובים ל-GLE המוכר. ההספק צפוי להיות 350 ק"ו (475 כ"ס) מ-2 מנועים להנעה כפולה ו-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות. לסוללות בשירות יותר מ-120 קוט"ש לטווח של כ-700 ק"מ, עם כישורי טעינה של 20 דקות ל-80%. הדגם יוצע במספר גרסאות, מ-300 ועד 600. יש מצב לסוללות מצב מוצק, לפחות בהמשך.

1642681
צילום: מרצדס

מרצדס EQS SUV. דגם פנאי ענק, צמוד ל-EQS, וכמו EQE SUV הקטן ממנו בקטגוריה מיוצר בארה"ב, ומבוסס על רצפה EVA. בפנים, אותו קו אותו מוביל רכב הפאר EQS, וסביר כי גם לדגם זה יהיה אותו מסך ענק של "56 ("הייפרסקרין"), ומערך הנעה זהה. לפחות לגרסה אחת יהיה הספק של 350 ק"ו (475 כ"ס) מ-2 מנועים להנעה כפולה ו-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות. לסוללות 120 קוט"ש לטווח של כ-700 ק"מ, וטעינה של 80% ב-20 דקות. הדגם יוצע במספר גרסאות, מ-300 ועד 600. יש מצב לסוללות מצב מוצק, לפחות בהמשך 

ניו ET7. ניו (Nio) הסינית, יצרנית צעירה (2014), משתתפת במירוצי פורמולה E, קבעה שיא הקפה בנורבורגרינג לרכב חשמלי – EP9, עם 1340 כ"ס (2.7 ש' ל-100 קמ"ש, 350 קמ"ש) ב-6:45:90 דקות – וזו הציגה את ET7. זו מכונית פאר עם 2 מנועים חשמליים, ל-644 כ"ס, 86 קג"מ, הנעה כפולה ו-0 ל-100 ב-3.9 שניות. בסוללות, 70, 100 וגם 150 קוט"ש, והטווח, בהתאמה, 500, 700 ו-1000 ק"מ (תקן NEDC); ניתן להחליף את הסוללות בתחנות ייעודיות. ל-ET7 מסך "12.8, דור 5 בתקשורת, מערכת שמע של 1000 וואט, 23 רמקולים, והפאר כנדרש.

1649492
צילום: יצרן

ניסאן ארייה. לארייה (Ariya), רכב פנאי קומפקטי (C-SUV), בסיס גלגלים מעט גדול מהמקובל עד כה בקטגוריה, 277.5 ס"מ; שאר הממדים כן: אורכו 460 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ וגובהו 166 ס"מ. ארייה מוצע עם צבירי סוללות 63 או 87 קוט"ש – לראשון שבהם צמודה הנעה קדמית עם 178 כ"ס, הנעה כפולה בזכות מנוע נוסף ו-278 כ"ס; לשני הנעה קדמית עם 242 כ"ס, הנעה כפולה עם 306 או 394 כ"ס. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.5 או 7.6 שניות בהנעה הקדמית, 5.9 שניות, 5.5 שניות ו-5.9 שניות בכפולה. טווח הנסיעה ב-63 קוט"ש הוא 340-360 ק"מ, וב-87 קוט"ש 400-500 ק"מ. העיצוב מתקדם ומינימליסטי, בחוץ ובפנים, המרחב נדיב בגלל הממדים והמבנה המאפשר רצפה שטוחה. 

1634099
צילום: ניסאן

סיטרואן ברלינגו. הדור השלישי, מ-2018, של המסחרית הקטנה של סיטרואן יוצע בגרסה חשמלית, עם המערך החשמלי המוכר משאר דגמי PSA: מנוע המייצר 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, סוללה של 50 קוט"ש לטווח 300 ק"מ. גרסה זו תוצע גם במותגי PSA אחרים – אופל קומבו, פיג'ו ריפטר – גם בטויוטה סיטי הזהה.

סיטרואן ג'אמפי. המסחרית הבינונית ג'אמפי תהיה חשמלית, וכמוה גם הזהות לה: פיג'ו אקספרט, אופל ויוארו, טויוטה פרואייס. בנוסף לסוללה המוכרת של 50 קוט"ש, כאן לטווח של 200 ק"מ, תוצע גם סוללה של 75 קוט"ש, ל-300 ק"מ.

1620453
ברלינגו וג'אמפי יוצעו בגרסה חשמלית | צילום: יח"צ

סמארט EV. מותג סמארט, כעת בבעלת משותפת של מרצדס וג'ילי הסינית, מתמקד בחשמל בלבד; דגמים חשמליים הוצעו עוד קודם, ושני דגמיו, פורטו (Fortwo) ופורפור (Forfour), יוצעו רק בהנעה זו. במפרט: סוללות 17.6 קוט"ש, ל-147 עד 159 ק"מ לפי המרכב. טעינה ב-AC מנוהל 22 ק"ו, תאפשר לטעון מ-10% ל-80% ב-40 דקות. המנוע מייצר 82 כ"ס ו-16.3 קג"מ, להאצה של 11.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בפורטו, 12.7 שניות בפורפור. המהדורות החשמליות עברו גם מתיחת פנים, רשימת האבזור שופרה.

1621967
צילום: סמארט

סקודה אניאק iV. אניאק iV חולק, כמו דגמים חשמליים מקוריים של מותגי קבוצת פולקסווגן, את הרצפה הייעודית MEB, ומקביל לדגמי הפנאי אודי Q4 e-טרון, פולקסווגן ID.4, קופרה ברון. הוא מעט קצר ונמוך מקודיאק; בסיס הגלגלים 276.5 ס"מ, אורכו 465 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ, גובהו 162 ס"מ. נפח תא המטען 585 ליטרים. הדגם מוצע עם מנוע אחד והנעה אחורית – 148 כ"ס, 179 כ"ס, 204 כ"ס – או שני מנועים והנעה כפולה: 265 כ"ס, 306 כ"ס ב-'RS'. לגרסת ההנעה האחורית סוללות 55 קוט"ש, 62 קוט"ש, 82 קוט"ש לטווח של 340, 390, 510 ק"מ. בהנעה הכפולה רק 82 קוט"ש, ל-460 ק"מ.

1644629
צילום: מערכת אוטו

פולסטאר 2. משפחתית של החטיבה החשמלית של וולוו מיוצרת בסין על-ידי ג'ילי, בעלת הבית של היצרן השבדי. בסיס הגלגלים הוא 273.5 ס"מ, האורך 461 ס"מ, הרוחב 180 ס"מ, הגובה 148 ס"מ. לפולסטאר 2 הספק מוכר בוולוו, 408 כ"ס, והמומנט הוא 67.3 קג"מ. לרכב סוללה 78 קוט"ש הטווח 470 ק"מ, והטעינה במטען 150 ק"ו.

1613026
צילום: פולסטאר

פולקסווגן ID.4. לאחר הצגתה של המכונית הכל-חשמלית הראשונה של פולקסווגן במסגרת תת-המותג הייעודי ID – דגם ID.3 המשפחתי, "צמוד" לגולף – הוכרז דגם הפנאי הקומפקטי ID.4 החולק אותה רצפה חשמלית MEB ובסיס גלגלים של 276.5 ס"מ. הדגם מוצע עם מנוע 150 כ"ס הנעה אחרית, סוללות 58 קוט"ש, וגם עם מנוע 201 כ"ס סוללות 82 קוט"ש עד 520 ק"מ. גרסת 2 מנועים להנעה כפולה עד ל-302 כ"ס. הגרסה הספורטיבית החזקה, בסימול 'GTX', ול-6.2 שניות ל-100 קמ"ש. סביבת הנהג כמו זו שב-ID.3.

1637613
צילום: פולקסווגן

פורד מוסטנג מאך-E. מדובר ברכב חשמלי סדרתי ראשון של פורד ודגם פנאי ראשון הנושא את השם "מוסטנג". לגרסה הבסיסית 255 כ"ס, וההנעה אחורית או כפולה; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5 שניות ו-5.5 בהתאמה, וטווח הנסיעה 370 ק"מ או 340 ק"מ בהתאמה (תקן EPA). הגרסה החזקה היא GT כפולת הנעה, ועם חבילת ביצועים הספקה המרבי 460 כ"ס, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 3.5 שניות וטווח הנסיעה 380 ק"מ.

1625470
צילום: יצרן

פורד F150. הרכב הנמכר ביותר בארה"ב מזה 44 שנים, כעת גם בגרסה חשמלית. 2 מנועים מייצרים 563 כ"ס ו-107.1 קג"מ, להנעה כפולה. מ-0 ל-97 קמ"ש בין 4 ל-5 שניות. 2 סוללות ליתיום-יון חדשות, לטווח 370 ק"מ, 485 ק"מ (EPA). הטנדר יכול לשאת 900 ק"ג, לגרור 4.5 טון. באמצעות חיישני משקל ונתונים נוספים, לטנדר ניהול צריכה אופטימלי, ומנגד הוא יכול לספק חשמל למכשירים בחוץ, לתאורת בית עד 10 ימים ועוד כיו"ב. לטנדר יכולת אוטונומית, מתלי אוויר, מסך מגע "15.5 ושאר מרכיבים עדכניים.

1644010
צילום: פורד

פורשה מקאן. הדור השני של דגם הפנאי הבינוני (D-SUV) מקאן, שהושק במקורו ב-2013, הוכרז ב-2021, יצא לשוק לקראת 2023, ותהיה לו גם גרסה חשמלית. הבסיס הוא הרצפה החשמלית-ייעודית PPE של פורשה, המשרתת גם דגמי אודי חדשים.  

1613110
צילום: פורשה

קאדילק ליריק. דגם פנאי רב-רושם, מבוסס על הפלטפורמה הייעודית BEV3 של ג'נרל מוטורס, מבוסס על סוללות אולטיום שפותחו על-ידה ונמצאות  כבר בהאמר החדש. גרסת הייצור כמעט וזהה לקונספט שהוצג באוגוסט 2020, ובסביבת הנהג מסך לד ענק "33(!), המתפרש כמעט לכל רוחב הדשבורד. המסך הוא גם לוח המחוונים, גם זה המרכזי, ויציג מציאות רבודה. קאדילק ליריק, זהו רכב מגודל: בסיס הגלגלים 309.6 ס"מ, האורך 500 ס"מ, הרוחב 200 ס"מ, המשקל כ-2.5 טון. בשלב זה, לגרסה אחת 340 כ“ס ו-44.8 קג“מ והנעה אחורית. לסוללה 100 קוט“ש, טווח 480 ק“מ, והספק טעינה 190 ק"ו. ליריק ישווק בארה"ב במחצית הראשונה של 2022, ומחירו החל ב-60,000 דולר.

1642838
צילום: קאדילק

קופרה בורן. סיאט הציגה את קונספט אל בורן החשמלי ב-2019; קופרה הציגה את הדגם בורן החשמלי ב-2021. זהו דגם שישי בקבוצת פולקסווגן – מצטרף ל-ID.3, ל-ID.4, ID.6 (פולקסווגן), Q4 e-טרון (אודי), אניאק iV (סקודה) – החולק את רצפה MEB. בסיס הגלגלים, 276.5 ס"מ, זהה (פרט ל-ID.6), ושאר הממדים כמו של משפחתית רגילה. הדגם יוצע בשלוש רמות הספק – 150, 204, 231 כ"ס – שלושה מארזי סוללות: 45, 58, 77 קוט"ש; הטווח המוצהר בין 340 ל-540 ק"מ. בטעינה מהירה של 125 ק"ו, מילוי של 80% תוך 35 דקות, 100 ק"מ ב-7 דקות. לפי קופרה, לבורן כיול מתלים נוקשה, בולמי זעזועים אדפטיביים. 

1644240
צילום: קופרה

קיה EV6. ה-EV6 הוא דגם חשמלי ראשון במסגרת 'תכנית S' החשמלית של קיה. הדגם, כמו איוניק 5, ג'נסיס GV60, חולקים אותה פלטפורמה חשמלית ייעודית, E-GMP. והעיצוב ייחודי – ללא שבכה, פרופורציות שונות. בסיס הגלגלים, 290 ס"מ, ארוך ביחס לרכב פנאי קומפקטי, הממדים – אורך, 469.5 ס"מ; רוחב, 189 ס"מ; גובה, 155 ס"מ – כמו של רכב כזה. ל-GT ליין אותו בסיס גלגלים, אורך ורוחב קרובים מאוד, אך הגובה 145 ס"מ. הגרסה הפחות חזקה מייצרת 170 כ"ס עם מנוע אחד והנעה אחורית, 235 כ"ס עם שניים והנעה כפולה, והסוללה היא 58 קוט"ש. לגרסה החזקה יותר 229 כ"ס בהנעה אחורית, 325 כ"ס בכפולה, והסוללה היא 77.4 קוט"ש. הטווח בהנעה אחורית 510 ק"מ. ל-GT – רק בהנעה כפולה, 77.4 קוט"ש – 585 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, עד 260 קמ"ש.

1641949
צילום: קיה

רנו מגאן E-טק. רנו הציגה קונספט מגאן בגרסה E כל-חשמלית. הבסיס, כמו זה שבניסאן ארייה, הוא הרצפה הקומפקטית CMF של רנו-ניסאן לאחר התאמה לשימוש חשמלי. ממדי הדגם החדש קרובים לאלה של מגאן הנוכחית. למגאן E מנוע המייצר 217 כ"ס, והוא מניע את הגלגלים הקדמיים. למצברים אנרגיה של 60 קוט"ש לטווח מוצהר של 450 ק"מ.

1649494
צילום: רנו

רנו קנגו. הדור השלישי של קנגו, המסחרית הקלה שלה, הוכרז ב-2021, הדגם יוצע כרגיל במספר גרסאות מרכב, בגודל ובייעוד, הוא משופר בכישורי ההעמסה שלו, וכמו קודמו יוצע גם בגרסה חשמלית, שליוותה את הדור הפורש עוד מ-2012.  

1636633
צילום: רנו

DS 3 קרוסבק
DS, מותג היוקרה של PSA, הציג את דגם הפנאי הקטן שלו, 3 קרוסבק, גם בגרסה חשמלית, וזאת מבוססת על אותו מערך כמו בדגמים המקבילים האחרים של מותגי PSA: אופל מוקה, פיג'ו 2008. העיצוב החיצוני וזה הפנימי ייחודיים, ורמת ההגשה גבוהה ביותר, הבסיס ללא שינוי: 136 כ"ס ו־26.5 קג"מ, סוללות 50 קוט"ש, טווח של 320 ק"מ, טעינה ל-80% ב35 דקות ב-DC 100 ק"ו. 

1639663
צילום: רונן טופלברג

GAC איון LX  
דגם זה הוצג באוקטובר 2019. העיצוב עדכני, בסיס הגלגלים גדול (292 ס"מ) ושאר הממדים – אורך, 479 ס"מ; רוחב, 194 ס"מ; גובה, 169 ס"מ – אינם חסרים, וכך גם המשקל: 2180 ק"ג. ל-X סימול גרסאות לפי הסוללות/טווח (ובעקבות טסלה): 60, 70, 80, כעת גם D80. בשתיים הראשונות 181 כ"ס ו-35.7 קג"מ ל-7.3 שניות ל-100 קמ"ש; ב-80 200 כ"ס, אותו מומנט ובכולן הנעה קדמית; ב-80D מנוע נוסף המותקן מאחור, להנעה כפולה, 400 כ"ס, 71.4 קג"מ, ו-3.9 שניות ל-100 קמ"ש. ל-60 סוללה של 70 קוט"ש, לטווח של 503 ק"מ, ול-D80 סוללה של 93 קוט"ש, עד ל-600 ק"מ. 

1638587
צילום: איון

MG מרבל X. מרבל (Marvel; פלא) הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) הגדול בשתי קטגוריות מ-ZS החשמלי המשווק כאן, ומעוצב באופן אגרסיבי. בסיס הגלגלים 280 ס"מ, האורך 468 ס"מ, הרוחב 192 ס"מ, הגובה 162 ס"מ. הדגם מוצע עם שני מנועים מאחור להנעה אחורית, עם מנוע נוסף מלפנים להנעה כפולה. לשניים האחוריים 185 כ"ס ביחד; למנוע הקדמי, שיש לו 115 כ"ס, והתפוקה הכוללת היא 300 כ"ס ול-67.8 קג"מ. לסוללה 52.5 קוט"ש, והטווח 370 ק"מ בהנעה הכפולה, 403 ק"מ באחורית.

1649523
צילום: MG

MG רודסטר. המותג הסיני MG, שמקורו בריטי (Morris Garrage) ועושה קריירה בישראל בתחום הרכב החשמלי (ZS EV), הציג את קונספט סייברסטר (Cyberster) רודסטר עם מרכיבי עיצוב המחברים אותו ל-MG ולבריטניה מפעם ולהנעה חשמלית מעכשיו. בנתונים: מ-0 ל-100 קמ"ש פחות מ-3 שניות, טווח של 800 ק"מ.

1649549
צילום: MG