המגזין הגרמני טראקר (Trucker.de) ערך מבחן דרכים לדאף XF 480, וזה התפרסם בגיליון יוני שלו, ועם סיומו התייצב הדגם הזה במקום הראשון בצריכת הדלק בהשוואה לכלים אחרים שנבחנו קודם.

למבחן התייצב ראש-גורר XF 480 במבנה של 4x2. המנוע הוא פאקאר MX 13 355 במבנה של 6 צילינדרים בטור, המייצר 483 כ"ס (355 ק"ו) ב-1600 סל"ד ו-239 קג"מ (2350 נ"מ) ב-900-1365 סל"ד (255.8 קג"מ בהילוך הגבוה). התיבה היא טראקסון של ZF עם 12 הילוכים, ויש בה ריטרדר מובנה (אינטרדר; אופציה). לבלם המנוע הספק של 490 כ"ס (360 כ"ס). משקל ראש הגורר הוא 7480 ק"ג (כולל נהג), ולרכב הוצמד נגרר עמוס של קרונה במשקל של 24 טון, למשקל כולל של 31.5 טון.

עם סיום המבחן, שנערך במסלול הקבוע של מבחני הדרכים שעורך המגזין ואורכו 358.5 ק"מ (נירנברג-אינגולשטאדט-דאסינג-מינכן-רגנסבורג-נירנברג), עלה כי צריכת הדלק של הרכב היא הטובה ביותר בהשוואה לשמונה דגמים אחרים שהמגזין בחן – של איווקו (2), וולוו (2), מאן, מרצדס, סקניה רנו; רמות הספק בין 420 ל-480 כ"ס – וזו עומדת על 4.1 ק"מ/ליטר; התוצאה הקודמת הטובה ביותר הייתה 4 ק"מ לליטר.