"ב.מ.וו מחויבת להסכם פריז", אומר ד"ר ניקולס פטר, חבר במועצת המנהלים של ב.מ.וו ומנהל הכספים שלה (CFO), בראיון שקיימנו אתו מיד לאחר הצגת הדגמים החשמליים החדשים של החברה. הסכם פריז מ-2015 עליו חתומות היום למעלה מ-170 מדינות, קבע יעד של הגבלת ההתחממות הגלובלית לפחות מ-2 מעלות עד 2050.

מה עושה ב.מ.וו בעניין זה?
"אנחנו נייצר עד 2030 עשרה מיליון מכוניות חשמליות. באותה שנה מיני תהיה יצרנית של מכוניות חשמליות בלבד. אבל אנחנו פועלים מתוך תפיסה רחבה יותר. המוצרים עצמם יהיו ממוחזרים, וגם כל תהליך הייצור יהיה ירוק. באותה שנה תהיה הפחתה של 80% בפליטת C02 בפעילות החברה." 

ב.מ.וו:
צילום: ב.מ.וו

והתוכניות של ב.מ.וו לזמן הקרוב?
"בשנים 2023-2024 נציג דגמים חשמליים בכל קטגוריות הליבה שלנו, במכוניות נוסעים – סדרות 3 וגם 5 – ובדגמי פנאי: X3, X5. וגם לפני: סדרה 7 החדשה שתוצג בשנה הבאה תהיה חשמלית, X1 חשמלי ייוצר בשנה הבאה. החל ב-2025 נציג רק דגמים חשמליים.

"הטווח של שני הדגמים שהשקנו לייצור עכשווי, iX ו-i4, הוא 600 ק"מ, כי לפי מה שבדקנו הוא הנכון, משלב שימוש רגיל ונסיעות ארוכות. כדי למקסם את יעילות הטעינה, מכשול חשוב לא פחות בשימוש ברכב חשמלי, חשוב יהיה לפתח ניהול סלולרי לטעינה בערים" 

ב.מ.וו:
צילום: ב.מ.וו

מה צפוי במחצית השנייה של העשור?
"ב-2030 יהווה שוק הרכב החשמלי ברמה הגלובלית 50% מכלל הייצור. צריך לזכור כי ההטמעה של רכב חשמלי תהיה שונה מאזור לאזור, גם באופן ניכר. שינוי נוסף יהיה עם תחילת השימוש בסוללות סוליד סטייט, מתישהו ב-2025, אז בהיקפים קטנים שצפויים לגדול לקראת סוף העשור". 

העיצוב החדש של ב.מ.וו העתידית. מה ראינו עד כה?
"דגם הקונספט סירקולר אינו מבשר על העיצוב של הסדרה החדשה של ב.מ.וו. עיצוב חדש זה ימצא ביטוי בשנים הקרובות בדגמים הכל-חדשים. העיצוב החדש מאפשר, גם בזכות המבנה השונה של רכב חשמלי, לא רק לתכנן אותו באופן יעיל יותר אלא גם להוזיל עלויות באופן משמעותי".

ב.מ.וו:
צילום: ב.מ.וו

נראה שהפיתוח של רכב אוטונומי הואט
"לא בדיוק. רכב אוטונומי הוא מאוד חשוב בערי ענק בהן התחבורה כבדה מאוד ואיטית, כמו באלה בסין, מערב אירופה, צפון אמריקה. אנחנו ממשיכים להשקיע בשיתוף פעולה עם מובילאיי, ויכולות כאלה יהיו זמניות בשנים הקרובות". 

הצגתם X5 עם תא-דלק. מה התכניות?
"אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם טויוטה בתחום תאי הדלק. בשלב ראשון סוג זה של מקור אנרגיה מתאים יותר לכלים גדולים כמו משאיות, גם בגלל בעיות תשתית משמעותיות, גם בגלל עלויות".

ב.מ.וו:
צילום: יצרן

ואיפה ב.מ.וו ההיא בכל השינוי הזה?
"אני עצמי בוחן דגמים של ב.מ.וו, גם כי אני מאוד אוהב לנהוג. דבר אחד ברור: גם בשנים הבאות, ב.מ.וו תייצר מכוניות שיהיה כיף לנהוג אותן".