מרוץ מספר 2 לעונת 2022 של ספארקו 206 קאפ, בארגונו של יובל מלמד, התקיים בסוף השבוע האחרון במסלול מרוצים פצאל, רגע לפני סגירתו הזמנית לטובת שדרוג ושינוי התוואי. 16 מתחרים (14 גברים ו-2 נשים) השתתפו בשלושת הקטגוריות: רוקי, סילבר ופרו. לאור תוצאות המרוץ הקודם, זהר שימשי עלה מקטגוריית הרוקי לקטגוריית הפרו, ואור תשובה, עלה מקטגוריית הרוקי לקטגוריית סילבר. את המרוץ ניהל רן שמולביץ ועל השיפוט היו אחראים בר ברוך וניצן לוי.

בניגוד למרוץ הראשון, תוואי המרוץ השני נמסר למתחרים לראשונה רק ביום המרוץ, ולכן, למתחרים לא היתה אפשרות להתאמן על התוואי, מה שמייצר אתגר משמעותי. תוואי המרוץ נחשב מהיר יחסית, וכלל 11 פניות שהרכיבו מסלול באורך כולל של כ-1,300 מטרים.

מקצה הדירוג קבע את שלושת המזנקים הראשונים במקצה חצי הגמר - בקום הראשון אדר מלמד (44.675 שניות), במקום השני טל בן-ארי (45.333 שניות) ובמקום השלישי זוהר שמשי (45.662 שניות).  

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 2
צילום: יובל לוי

מקצה חצי גמר ראשון 
במקצה הראשון טל בן-ארי זינק עלה להובלה כבר בפניה הראשונה בזכות זינוק מצויין מקו הזינוק כאשר אדר מלמד לא נשאר חייב ונשף בעורפו של בן ארי בקרב צמוד על המקום הראשון. אליהו בן איון ויעקב שימול נלחמו על המקום השלישי בזמן שדין סלומון החליק מהמסלול אל העפר והצליח לחזור אליו ללא נזק לרכב. לקראת סוף המקצה מלמד עלה להובלה בזכות קצב מהיר במיוחד בקו הפנימי בפניה ההדוקה שלפני הישורת. בהקפה האחרונה, רגע פני הנפת דגל השח-מט, נוצר מגע בין הרכבים של בן עיון ושל שמשי, אלו החליקו אל מחוץ למסלול, ופינו לשימול את הדרך אל המקום השלישי. סיום מפתיע במיוחד בקרב על המקום השלישי.  

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 2
צילום: יובל לוי

מקצה חצי גמר שני 
במקצה זה הנהגים המהירים מתחילים מהסוף (גריד הפוך), מה שמייצר לא מעט דרמות במהלך כל המקצה. בתום ההקפה הראשונה ויקטור קוחניצקי, ששידרג את הדיפרנציאל ומערכת הפליטה שלו לכבוד המרוץ השני, עלה להובלה ביתרון משמעותי. יובל רביץ, אחת משתי נציגות המין הנשי שהשתתפו במרוץ, התמקמה במקום השני ואיתי בורנשטיין, ירד למקום השלישי לאחר שזינק מהמקום הראשון.  

במהלך המקצה נוצר מגע בין הרכבים של אור תשובה ועומר נירהוד, מה שגרם לשניהם להסתחרר ולאבד מספר מקומות. שי שמעוני וסופי גולן ניצלו את ההזדמנות ועקפו את שניהם. בהמשך המקצה, יובל וסופי, התחרו ביניהן על המקום השני. בשלב מסויים סופי החליקה וירדה מהמסלול, מה שגרם לה לאבד שני מקומות והבטיח ליובל את המקום השני ולשמעוני את מקום השלישי.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 2
צילום: יובל לוי

מקצה גמר ראשון 
סדר הזינוק בגמר הראשון הפוך – הנהגים המהירים מתחילים מהסוף ומייצרים הרבה מאד דרמות במהלך המקצה. בתום ההקפה הראשונה הוביל את המקצה אור תשובה והותיר לאיתי בורנשטיין, שזינק ראשון, את המקום השני. במהלך ההקפה השניה ניב עמר עלה למקום השני, מקום שייצר לא מעט דרמות בהקפות הראשונות של המקצה. בסופו של דבר תפס את המקום השני אדר מלמד.
עקב תקלות טכניות, שי שמעוני, יובל רביץ וזהר שמשי לא סיימו את המקצה, וסופי גולן איבדה מספר מקומות בעקבות צמיג שנתקע מתחת לפגוש הקדמי שלה, מה שגרם להאטה משמעותית בקצב נסיעתה. אדר מלמד המשיך עם המומנטום החיובי מתחילת המרוץ והצליח להעפיל למקום הראשון. ניב עמר ואור תשובה נלחמו על המקום השני, ובסופו של דבר ידו של תשובה עיתה על העליונה.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 2
צילום: יובל לוי

מקצה גמר שני 
בזריזות ובנחישות, במהלך ההפסקה בין המקצים, תוקנו הרכבים שלא סיימו את מקצה הגמר הראשון הצליחו לעלות למקצה הגמר השני. בן עיון זינק מצויין מהקו ועלה הישר את המקום הראשון כבר בפניה הראשונה של המרוץ. אדר מלמד דלק אחריו בעוד שויקטור קוחניצקי סגר את השלישיה הראשונה. סדר זה לא נמשך זמן רב משום שבסופה של ההקפה הראשונה מלמד הצליח לעקוף את בן עיון ולעלות להובלה בעוד שקוחניצקי איבד לצערו את המקום השלישי לטל בן ארי. סדר הובלה זה נשמר עד סוף המקצה, שנמשך 12 הקפות.

תוצאות מרוץ מספר 2 לפי קטגוריות:

קטגוריית פרו 
מקום ראשון: אדר מלמד
מקום שני: ויקטור קוחניצקי
מקום שלישי: יעקב שימול

קטגוריית סילבר 
מקום ראשון: אליהו בן עיון
מקום שני: אור תשובה
מקום שלישי: ניב עמר

קטגוריית רוקי 
מקום ראשון: אלירן עפרון


מרוץ מספר 3 של ליגת ספארקו 206 קאפ יערך ביום שבת, ה-2 באפריל 2022, במסלול מרוצים ערד. יובל מלמד, מארגן המרוץ, מזמין את הקהל הרחב להגיע למסלול ולצפות במרוץ או להכנס לערוץ היוטיוב של ספארקו ישראל על מנת לצפות במרוץ בשידור חי.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 2
צילום: יובל לוי