שארל לקלרק ופרארי זכו בניצחון השני העונה במירוץ השלישי שנערך הבוקר (יום ראשון) במלבורן, אוסטרליה. על מסלול הרחובות באלברט פארק שלט לקרלק במירוץ מתחילתו ועד סופו, והוביל כמעט בכולו בפער משמעותי על מקס וורסטפן ברד בול. אלוף העולם לא סיים את המירוץ לאחר שפרש בשלבי הסיום בשל תקלה, וזו הפעם השנייה העונה שוורסטפן לא מסיים מירוץ. הרחק מאחור סיים סרג'יו פרז במקום השני במכונית השנייה של רד בול. 

עם שני ניצחונות ומקום שני אחד, לקלרק מוביל כבר כעת בפער של 34 נקודות על ג'ורג' ראסל ממרצדס שבמקום השני.

החזרה למלבורן
אחרי שנתיים של היעדרות חזר קרקס הגרנד פרי למלבורן – שהיה מאז תחילת המירוצים שם ב-1996 ועד 2020 המירוץ של פתיחת העונה – ולא פחות מ-421,000 צופים באו לחזות בו. במקצה הדירוג התנהל הקרב העל המקום הראשון בזינוק, שוב, בין הפרארי של לקרלק לבין הרד בול של וורסטפן. מרצדס, שוב, לא הייתה בתמונה, ונאלצה להסתפק במקומות החמישי והשישי ללואיס המילטון ולג'ורג' ראסל במקצה הדירוג, תוך שהיא מנצלת את העובדה שקרלוס סיינז, חברו של לקרלק בפרארי סבל מבעיות במקצה הדירוג. סיינז פרש כבר בהקפות הראשונות של  המירוץ. 

פורמולה 1 — פרארי ולקלרק מנצחים גם באוסטרליה
צילום: מרצדס

מיד לאחר הזינוק היה זה לקלרק שנכנס ראשון לפנייה הראשונה, ומשם הוביל במירוץ, תוך שהוא פותח פער על הרד בול של וורסטפן – לאט לאט, אבל באופן שיטתי. המילטון, שפתח היטב, עלה למקום השלישי אך זו הייתה רק שאלה של זמן עד שפרז עבר אותו וחזר למקום השלישי. פרישה של סבסטיאן פטל שחזר לאסטון מרטין (לאחר שהבריא מקורונה), הביאה ליציאה שנייה של המכונית הקוצבת, זמן קצר אחרי שכל הנהגים המובילים נכנסו להחלפת הצמיגים. 

היחיד שהרוויח מיציאת המכונית הקוצבת היה ראסל. הוא הצליח להיכנס לרחבה בזמן שזו נעה במסלול, וכך ניצל את התנועה האיטית שם ויצא לפני המילטון שעבר שוב את פרז; בהמשך, פרז עקף שוב.

פרישתו של סיינז בהתחלה ושל וורסטפן בשלב הסיום, אפשרה לראסל לסיים שלישי, כאשר המילטון המתוסכל משהו צמוד לאחוריו במקום הרביעי. במקומות החמישי והשישי היו לנדו נוריס ודניאל ריקרדו במקלארן, בתוצאה טובה לקבוצה; מקרי, או שמקלארן מצאה פתרון לבעיות? 

אסטבן אוקון סיים שביעי באלפין, פרס ניחומים לקבוצה שהתנהלה מצוין במקצה הדירוג בזכות פרננדו אלונסו שנלחם על המקומות הראשונים במירוץ עד שפרש בשל תקלה. שמיני סיים ואטרי בוטס באלפא רומיאו, לפני פייר גסלי באלפא טאורי ואלכסנדר אלבון בוויליאמס שהצליח להגיע לעשירייה הראשונה אחרי שפתח במקום ה-20 (בגלל עונש טכני). אלבון עבר את כל המירוץ על אותם צמיגים (קשים), ורק בהקפה האחרונה נכנס להחלפה. 

פורמולה 1 — פרארי ולקלרק מנצחים גם באוסטרליה
צילום: מרצדס

המירוץ הבא, הנקרא "גרנד פרי אמיליה רומנה", ייערך במסלול אימולה ב-24 לאפריל. אין ספק שלמסלול על-שם אנציו ודינו פרארי, הנמצא במרחק שנה נסיעה ממודנה, מגיעה קבוצת פרארי כפייבוריטית, בתנופה מרשימה ובמצב הטוב ביותר שלה מזה עשור וחצי. 

גרנד פרי אוסטרליה, 10.04.22, מלבורן 
1. שארל לקלרק – פרארי 
2. סרג'יו פרז – רד בול 
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
4. לואיס המילטון – מרצדס 
5. לנדו נוריס – מקלארן 
6. דניאל ריקרדו – מקלארן
7. אסטבן אוקון – אלפין
8. ואטרי בוטס – אלפא רומיאו
9. פייר גסלי – אלפא טאורי 
10. אלכסנדר אלבון – וויליאמס

אליפות העולם לנהגים אחרי 3 מירוצים (מתוך 22)
1. שארל לקלרק – 71 נק' 
2. ג'ורג' ראסל – 37 נק' 
3. קרלוס סיינז – 33 נק' 
4. סרג'יו פרז – 30 נק' 
5. לואיס המילטון – 28 נק' 

אליפות העולם לקבוצות אחרי 3 מירוצים (מתוך 22)
1. פרארי – 104 נק' 
2. מרצדס – 65 נק' 
3. רד בול – 55 נק' 
4. מקלארן – 24 נק' 
5. אלפין – 22 נק'