הצגת אודי אורבן-ספר (Urbansphere) – מיניוואן תצוגה, דגם שלישי בסדרת ספר (Sphere), לאחר הלימוזינה גרנד-ספר, הרודסטר סקאי-ספר – שפותח עם הסתכלות ייחודית על שוק הרכב הסיני וערי הענק שם, אפשרה לנו לפגוש חלק מהצוות שעמד מאחורי המכונית ולדבר על הכיוון הכללי של המותג. 

במפגש המקוון השתתפו: בסילקה גוס, מנהלת אסטרטגיית מותג; כריסטיאן בקר, האחראי על עיצוב הפנים; פלוריאן ליסה, האחראי לעיצוב החוץ של דגמי אודי

מדברים אורבנית / ראיון עם אנשי אודי על העתיד החשמלי של החברה
צילום: אודי

הרכב שאתם מציגים דומה ל-MPV. האם אתם צופים שסוג הרכב הזה יזכה לתחייה מחדש? 
"אנחנו לא חושבים בקטגוריות כאשר אנחנו מפתחים מכונית תצוגה חדשה, ואת המכונית הזו פיתחנו עם לקוחות. במקרה הזה, העיקר היה הסתכלות על הצרכים שלהם בתוך הרכב, פחות התייחסות לצורת המרכב. זו מכונית שמתוכננת ליצירת חלל פנים ענק, כזו שתוכננה מבפנים החוצה. המסכים בתוכה ענקיים, אז כדי שניתן יהיה לראות סרט בתוכה אנחנו צריכים מרחב גדול כדי לאפשר את הרחקת המושבים לאחור". 

האם רכב כזה, או כלי דומה לו, יכול להגיע בכלל לייצור? 
"אנחנו באודי לעולם לא אומרים 'לעולם לא'. אף אחד לא האמין שנבנה את -TT או את A2 שהחלו את דרכן כמכוניות תצוגה. אבל זו עדיין מכונית תצוגה שנועדה לנו לאפשר ללמוד את הלקוחות, ולראות אם וכיצד התפיסה המונחת בבסיסה מתקבלת". 

מדברים אורבנית / ראיון עם אנשי אודי על העתיד החשמלי של החברה
צילום: אודי

האם קיבלתם השראה מהעבר, ואיזה מרכיבים כאן יכולים להגיע לייצור בעתיד? 
"כן, התייחסנו גם לדגמי עבר; אנחנו תמיד אוהבים להסתכל אחורה כשאנו מתחילים לתכנן רכב חדש, ולקחנו אלמנטים מדגמים של העשור הקודם. ויש כאן רעיונות שתראה בדגמים עתידיים שלנו; הרעיון שיש לך כנוסע מקום משלך בסביבה ומכאן יחס אישי; המיקום הרדיקלי של המושבים האחוריים. ישנם פרטים רבים שנבדוק אם הם בשלים מספיק. הרבה דברים יגיעו למכוניות האפס זיהום הבאות שלנו. שים לב למשל לתצוגת אורות הלד בחזית ומאחור; זה משהו מאוד מרשים שתראה בעתיד ולא רק באסיה". 

תכננתם את הרכב לערי הענק הסיניות. מה היה שונה לו הייתם מתכננים אותו לאירופה? 
"לא הרבה. זו מכונית שצריכה לעבוד בכל מקום. ה'פיניש' שלה, למשל תצוגות האור, השטיח האדום לנוסעים, מטריית האורות שתוכל לקחת אתך החוצה ושתאיר את הסביבה, אלה דברים יותר סיניים אבל אלה גאדג'טים ולא העיקר.

"עם זאת, הרבה דברים בתוך הרכב מתאימים גם לאירופה. חשוב לנו תמיד שתהיה בהירות של הפתרונות האסתטיים, וזה דומה בכל העולם, אבל השימושים קצת שונים". 

מדברים אורבנית / ראיון עם אנשי אודי על העתיד החשמלי של החברה
צילום: אודי

האם תהיינה עוד מכוניות בסדרת ספר?
"הצגנו כבר שלוש מכוניות בסדרה, ואודי תחשוף מכוניות תצוגה נוספות או אבות טיפוס, ויש לנו עוד כמה אסים בדרך". 

בהקשר של אורבן-ספר אתם מדברים הרבה על היושבים בשורה השנייה, אבל אודי הוא מותג שמדבר על נהיגה ודינמיות. מה מקומו של הנהג כאן? 
"בתחום הנהיגה לקחנו הרבה מהגרנד-ספר. רצינו להעניק לרכב ייחוד באמצעות ממדים גדולים המורגשים ממושב הנהג. חדוות הנהיגה היא לא דבר שייעלם באודי, והוא יהיה נוכח כאן תמיד. הרגע של הנהיגה האוטונומית אינו רחוק, אבל הכיף בנהיגת אודי תמיד יישאר".

מדברים אורבנית / ראיון עם אנשי אודי על העתיד החשמלי של החברה
צילום: אודי

ובאמת, מתי תגיע הנהיגה האוטונומית? 
"אנחנו עובדים כבר הרבה שנים על כך, אבל ברור שמעבר לטכנולוגיה יש בעיה של חקיקה. תקנות ואסדרה הם נושאים מאוד מורכבים בתחום זה, ואנחנו רוצים להביא לכביש כלים מאוד בטוחים. עם זאת אנחנו הרבה יותר מתקדמים ממה שנראה, ואנחנו שואפים לבצע צעד גדול במחצית השנייה של העשור הזה". 

יש דיבורים על טכנולוגיות חדשות בתחום הסוללות, בעיקר סוליד סטייט. איך אתם רואים את הצעדים הבאים? 
"עוד ב-2017, עם אודי אייקון (Aicon, מכונית תצוגה; א.ש), הצגנו סוללות סוליד סטייט (מצב מוצק), ואנחנו צועדים קדימה בדרך הזאת עם ספקי המשנה שלנו. עם זאת, חשוב לציין כי בפלטפורמה PPE העתידית (פלטפורמה חשמלית גדולה אותה מפתחים אודי ופורשה, עליה מבוססים גם דגמי ספר; א.ש) יהיו עדיין סוללות ליתיום יון. סוללות סוליד סטייט יהוו פתרון בעתיד הרחוק יותר".

מדברים אורבנית / ראיון עם אנשי אודי על העתיד החשמלי של החברה
צילום: יצרנים