פיאט הציגה את הדור השלישי של דובלו, הרכב המסחרי הקומפקטי שלה. פיאט דובלו הראשון הוצג בשנת 2000, החליף אז את הפיורינו המקורית (1977-2000) והמבנה שלו היה אחוד, עם קו גג המגיע עד לשמשה הקדמית; מבנה זה, כידוע, אפיין את סיטרואן ברלינגו (ופיג'ו פרטנר) מ-1996. עם הצגתו התייחד דובלו במנוע חזק יחסית של 100 כ"ס ובעיצוב לא שגרתי בחוץ ובפנים.

פיאט דובלו 2023 החדש נחשף רשמית
צילום: פיאט

בשנת 2010 הוצג הדור השני המשווק ללא הפסקה מאז ועד היום. שני הדורות הראשונים של דובלו היו מפיתוח עצמי של פיאט, והשני אף שווק תחת מותגי אופל ווקסהול (קומבו) וראם (פרומאסטר).

הדור השלישי שהוצג כעת, כאשר פיאט פועלת במסגרת קבוצת סטלנטיס, מתבסס על הפלטפורמה והמכלולים המשרתים את הדור השלישי של סיטרואן ברלינגו המוכר שנחשף בשנת 2018. דגם זה, עם סמלי מותג שונים, משווק כיום גם כאופל קומבו, פיג'ו ריפטר וטויוטה פרואייס סיטי לסך של חמישה דגמים.

פיאט דובלו 2023 החדש נחשף רשמית
צילום: פיאט

עיצוב וקצת מעבר
כצפוי, לדובלו החדש הופעה דומה מאוד לזו של ברלינגו (ושאר אחיו), אך הוא זוכה לחזית ייחודית המבדלת אותו במעט מהאחרים. סביבת הנהג זהה כמעט לגמרי, וביחס לדובלו הקודם מדובר בשיפור של ממש. בזו, בין השאר, מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' כולל קישוריות לנייד, אופציה למראה עם מסך 5 אינץ' המשמש כתצוגה למצלמת הנסיעה לאחור, תצוגה עילית ועוד.

תחום חשוב בו דובלו הקודם נותר מאחור וכעת נרשמת בו התקדמות משמעותית הוא הבטיחות. לצד בטיחות פאסיבית, שתהיה משופרת משמעותית ביחס לדור היוצא (ברלינגו קיבל 4 כוכבים ב-2018), בדובלו החדש מוטמעות לראשונה מערכות בטיחות אקטיביות, וביניהן: זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג ועוד.

פיאט דובלו 2023 החדש נחשף רשמית
צילום: פיאט

מנועים, כולל חשמלי

היצע המנועים, כולם מוגדשים, מתבסס כולו על המגוון הקיים והמוכר המשרת את ברלינגו ודגמים קרובים. מנוע אחד הוא בנזין 1.2 ליטר ו-3 צילינדרים המפיק כאן 110 כ"ס ומשודכת לו תיבה ידנית. מנוע הדיזל, 1.5 ליטר ו-4 צילינדרים, מוצע עם הספק של 100 כ"ס ותיבה ידנית או בהספק של 130 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. 

דובלו החדש מוצע לראשונה, וכמו הדגמים הקרובים, גם בגרסה חשמלית המכונה 'E-דובלו'. זו מצוידת בשילוב המוכר המשרת את דגמי אופל/סיטרואן/פיג'ו: מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ וסוללת 50 קוט"ש. המהירות המרבית מוגבלת ל-128 קמ"ש, טווח הנסיעה המרבי הוא 277 ק"מ והספק הטעינה המהירה עד 100 ק"ו.

פיאט דובלו 2023 החדש נחשף רשמית
צילום: פיאט

דובלו החדש מוצע בשני אורכי מרכב, בתצורת ואן או נוסעים. שתי גרסאות המרכב יוצעו עם מערך מתלים המאפשר כושר הטענה של עד 1,000 ק"ג בגרסאות הבנזין והדיל או 800 ק"ג בגרסה החשמלית. הגרסה החשמלית תאפשר שימוש באנרגיה האצורה בסוללה גם עבור צרכני אנרגיה חיצוניים דוגמת מקרר, כלי עבודה ועוד.

פיאט דובלו 2023 החדש נחשף רשמית
צילום: פיאט