יונדאי הכריזה על איוניק 6 – מכונית נוסעים חשמלית המבוססת על הרצפה E-GMP. איוניק 6 הוא דגם שני של תת המותג החשמלי שהוכרז ב-2020, וקדם לו רכב הפנאי איוניק 5 שהוצג בתחילת 2021. זה הדגם הרביעי של קונצרן יונדאי-קיה החולק אותה רצפה חשמלית, ומצטרפים אליו דגמי הפנאי קיה EV6 וג'נסיס GV60.

התחלה והמשך
בתחילת 2020 יונדאי הציגה את קונספט פרופסי (Prophecy; נבואה) – מכונית נוסעים במבנה סדאן-קופה ובעיצוב ספורטיבי מובהק. איוניק 6 היא הדגם לייצור המבוסס על קונספט זה, ואותם קווי עיצוב ספורטיביים נשמרים בה באופן מובהק. הדגם נראה (בתמונות לפחות) לא פחות ממרהיב, והופעה זו מעניקה לרכב החשמלי מקדם משיכה גדול מאוד.

יונדאי מציגה: איוניק 6
צילום: יצרן

לעיצוב זה יש ביטוי מעשי ומשמעותי בדגם החדש שהמבנה שלו מתקדם ביותר מבחינה אווירודינמית ומאפשר יצירת מקדם גרר נמוך ביותר: 0.23. יתרון מיידי הוא בטווח הנסיעה של הדגם החדש. עם אותה סוללה של 77.4 קוט"ש המשרתת את הדגמים החשמליים האחרים, לאיוניק 6 טווח מוצהר של 610 ק"מ (לפי WLTP), כ-80-120 ק"מ יותר ממה שיש להם. יונדאי מצהירה על צריכת אנרגיה של 7.1 ק"מ/קוט"ש בגרסת הסוללה הקטנה יותר (53 קוט"ש), ועם הנעה אחורית וחישוקי "18 לטווח של 375 ק"מ – ליצירת "אחד מרכבי החשמל היעילים-אנרגטית ביותר בשוק".

כמו בדגמים החשמליים הנ"ל, גם לאיוניק 6 רשת חשמל פנימית של 800 וולט המאפשרת הספק טעינה עד 350 ק"ו, לטעינת הסוללות מ-10% ועד ל-80% תוך 18 דקות.

יונדאי מציגה: איוניק 6
צילום: יצרן

גם לאיוניק 6 שתי גרסאות הנעה: מנוע אחד והנעה אחורית, שני מנועים והנעה כפולה. יונדאי פרסמה בשלב זה את נתוני הביצועים של הגרסה החזקה יותר, ולזו 325 כ"ס ו-61.7 קג"מ להאצה של 5.1 שניות ל-100 קמ"ש.

גדולה ומרווחת
לאיוניק 6 בסיס גלגלים נכבד מאוד של 295 ס"מ (אמצע הדרך בין קיה EV6 ואיוניק 5), וגם שאר הממדים אינם חסרים: אורך 485.5 ס"מ, רוחב 188 ס"מ, גובה 149.5 ס"מ. יחד עם רצפה שטוחה לגמרי, מושבים עם יכולת הטיה ואפילו מסעד דק ב-30%, המרחב בפנים אמור להיות נרחב ביותר, מזמין ולהעניק, כך אנשי יונדאי, שלווה ונינוחות. אלה מושגים גם בסיוע תאורת אווירה כפולה עם 64 צבעים בשש גרסאות נושא שונה. איוניק 6 "משלבת באופן רגשי שימושיות ואסתטיקה", טוען סאנגיופ לי, סגן נשיא יונדאי ומנהל מרכז העיצוב שלה.

יונדאי מציגה: איוניק 6
צילום: יצרן

לדגם החדש צג מרכזי עם קישוריות סלולרית מלאה, לוח מחוונים מוקרן "12, ובין השאר יש לדגם אופציה למצלמות-צד במקום מראות. לאיוניק 6 מספר מצבי ניהוג שונים, והנהג יכול לקבוע את משקל ההגה, להפחית את הספק המנוע או לכייל את רגישות המצערת לטעמו.

יונדאי מציגה: איוניק 6
צילום: יצרן

מערכות הבטיחות נועדו להעניק לה יכולות אוטונומיות למחצה, ומעבר לבקרת שיוט אדפטיבית מלאה, בלימה אוטונומית ומרכוז הרכב בנתיב, לרכב יכולת יציאה לעקיפה עם הפעלת איתות. מערכות ההתרעה מאפשרות גם סיוע אקטיבי בחמיקה מתאונה, גם בצמתים, והכנת הרכב לתאונה (הידוק חגורות, למשל). למערכות הניהוג יכולת לימוד, והן יכולות להטמיע את אופן הנהיגה וליישם אותו בהתאם.
 
בפועל
יונדאי מציינת כי ייצור איוניק 6 יחל ברבע השלישי של 2022 והשיווק לפי ארצות היעד יפורסם מאוחר יותר. השיווק בישראל צפוי במהלך 2023.