מקס וורסטפן עשה צעד חשוב לקראת זכייה שנייה באליפות העולם בפורמולה 1 אחרי שניצח בגרנד פרי של הונגריה והגדיל את יתרונו בראש הדירוג ל-80 נקודות. הישג זה ראוי לציון גם כי וורסטפן פתח מהמקום העשירי וגם ביצע סבסוב של 360 מעלות במהלך המרוץ.

פרארי נחלה אכזבה גדולה כאשר נאלצה להסתפק במקום רביעי לקרלוס סיינז ושישי לשארל לקלר שהוביל – ונפגע שוב מהחלטות שגויות בהחלפות הצמיגים.

אבל ביום בו וורסטפן היה בלתי-ניתן לעצירה, ההפתעה הגדולה הייתה היכולת של מרצדס; לואיס המילטון סיים שני לאחר שפתח מהמקום השביעי, ג'ורג' ראסל הגיע שלישי לקו הסיום לאחר שזינק ראשון.

גרנד פרי הונגריה: פרארי מועדת שוב, וורסטפן מנצח שוב
צילום: מרצדס

מזג האוויר
קרקס הגרנד פרי הגיע לבודפשט ולמסלול הונגרורינג ומזג האוויר היתל במתחרים במהלך מקצי האימונים עם גשמים שירדו ביומיים של סוף השבוע ואיימו לרדת גם ביום המרוץ עצמו. ואכן, מדי פעם ירדו טיפות. במקצה הדירוג פרארי הייתה מצוינת, אלא שמרצדס הפתיעה, הפגינה שיפור גדול לעומת האימונים, שני נהגיה נראו לפתע תחרותיים – וראסל המצוין אף הצליח להשיג את הקפת הדירוג המהירה ביותר הראשונה בקריירה שלו (וגם עבור מרצדס השנה).

תקלה במכונית של המילטון (כנף ה-DRS לא נפתחה) הביאה לכך שסיים שביעי במקצה המכריע. ורד בול? שני נהגיה סבלו מתקלות; וורסטפן הדרדר עד למקום ה-10 וסרג'יו פרז אף לא עלה למקצה המכריע והסתפק במקום ה-11.

גרנד פרי הונגריה: פרארי מועדת שוב, וורסטפן מנצח שוב
צילום: מרצדס

המצטיינים, השוגים
פתיחת המרוץ הייתה מצוינת עבור מרצדס, כאשר ראסל על הצמיגים המהירים (אדומים) נוטל את ההובלה בעוד סיינז ולקלר על צמיגי בייניים (צהובים) דולקים אחריו. המילטון זינק מעולה ועלה מיד למקום החמישי, ובהמשך הגיע לרביעי. מתחילת המרוץ היה ברור שכל המובילים ילכו על שתי עצירות. רד בול לא הייתה בתמונה, אך כהרגלה ניהלה את המרוץ מצוין: תזמנה נכון את החלפת הצמיגים ובחרה היטב את סוגי הצמיגים – האדומים לפתיחה, הצהובים בהמשך (כמו ראסל) – וכך אפשרה לוורסטפן להתקדם בעקביות.

עם זאת, באמצע המרוץ נראה היה שפרארי שולטת בקצב, בייחוד לאחר שבהקפה ה-31, לאחר הסבב הראשון של החלפות הצמיגים, לקלר עבר את ראסל ונטל את ההובלה. אבל אז הגיע סבב העצירות השני. בניגוד ליתר המתחרים, פרארי בחרה בצמיגים הקשים (הלבנים) למכונית של לקלר – ותוך זמן קצר הסתבר שזו בחירה גרועה.

וורסטפן שהתקדם היטב, הדביק ועבר אותו באופן אגרסיבי, אך מעט לאחר מכן המכונית שלו הסתבסבה לרוחב המסלול. אלוף העולם התעשת בזריזות ועבר את לקלר שוב. בפרארי הבינו שהנהג שלהם איטי מדי והכניסו אותו לעצירה שלישית לטובת מעבר לצמיגים הצהובים, פעולה שדרדרה אותו, 17 הקפות לסיום, למקום השישי – והמרוץ שלו היה גמור.

גרנד פרי הונגריה: פרארי מועדת שוב, וורסטפן מנצח שוב
צילום: F1

סיינז, נהגה השני של פרארי, לא הצליח לסגור על ראסל שהיה במקום השני. והמילטון? הבריטי שניהל את המרוץ בסבלנות רבה, נכנס רק בהקפה ה-51 (19 הקפות לסיום) להחלפה השנייה – ואז עבר לצמיגים האדומים והמהירים. כעת הוא היה המהיר על המסלול, ולמרות שיצא מההחלפה למקום החמישי, הוא הצליח לקזז פער של שמונה שניות שהיה לסיינז עליו ולעקוף אותו. בהמשך עקף המילטון את בן קבוצתו ראסל והגיע עד למקום השני – ואפילו צמצם משהו את הפער שהיה לוורסטפן שעדיין הוביל בהפרש גדול. "לו רק היו לנו קצת יותר הקפות", הוא מלמל בסיום. מרצדס והמילטון היו מעודדים ביותר מהתוצאה, וליכולת המשופרת שלהם ניתן ביטוי באמצעות ההקפה המהירה ביותר, שהעניקה לו נקודה נוספת.

עבור פרארי תוצאות המרוץ היו אכזבה גדולה – סיינז סיים רביעי ואילו לקלר שישי כאשר ביניהם פרז ברד בול. שוב נהגי פרארי הפסידו במרוץ בו נראו פייבוריטים, וכאשר האליפות יוצאת לפגרת הקיץ – ממש לאחר אמצע העונה המרוץ ה-12 מתוך 22) – יותר מתמיד נראה כי האליפות בידיים של רד בול ושל וורסטפן.

גרנד פרי הונגריה: פרארי מועדת שוב, וורסטפן מנצח שוב
צילום: F1

לנדו נוריס (מקלארן) סיים שביעי לפני פרננדו אלונסו (אלפין), ששוב הכניס עניין רב למרוץ,  ולפני חברו לקבוצה אסטבן אוקון. במקום העשירי סיים סבסטיאן פטל באסטון מרטין אחרי שחברו לקבוצה, לאנס סטרול, נתן לו לעבור כמחווה אישית, זאת בעקבות הודעתו של מי שזכה ארבע פעמים באליפות העולם – 2010-2013 עם רד בול – כי יפרוש בסוף השנה.  

גרנד פרי הונגריה, הונגרורינג, 31.7.22     
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס
4. קרלוס סיינז – פרארי
5. סרג'יו פרז – רד בול
6. שארל לקלר – פרארי
7. לנדו נוריס – מקלארן
8. פרננדו אלונסו – אלפין
9.  אסטבן  אוקון – אלפין
10.  סבסטיאן פטל – אסטון מרטין

אליפות העולם לנהגים אחרי 13 מרוצים מתוך 22
1 מקס וורסטפן – 258 נק'
2. שארל לקלר – 178 נק'
3. סרג'יו פרז – 173 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 158 נק'
5. קרלוס סיינז– 156 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 13 מרוצים מתוך 22
1. רד בול – 431 נק'
2. פרארי – 334 נק'
3. מרצדס – 304 נק'
4.  אלפין – 99 נק'
5. מקלארן – 95  נק'