לציון 20 שנה לדגם הראשון שהשיקה, יצרנית מכוניות העל השוודית "תכננה מחדש" את דגם הבכורה שלה, ה-CC8S, כרכב חדש ומודרני לחלוטין שהיצרנית מכנה מכונית הנהג האולטימטיבית: ה-CC850.

המקור 
קוניגסג הוקמה בשנת 1994 על ידי צעיר בן 22 בשם כריסטיאן פון קוניגסג — שכפי הנראה, כבר אז היה קירח לחלוטין. מקור השם, אגב, הוא גרמני, וההגייה הנכונה שלו היא "קיר־ניג־סג". הדגם הרשמי הראשון, CC8S, הוצג ב-2002 ומיד יצר הדים: זה היה הרכב החזק ביותר בייצור סדרתי באותה תקופה, עם ביצועים דמיוניים — 655 כ"ס אימתניים־דאז, שהיום מהווים בקושי רף כניסה בעולם מכוניות העל.

המנוע התבסס על יחידת כוח של פורד מוסטנג בנפח 4.7 ליטר עם מגדש־על יחיד, אך מסתבר שכריסטיאן התכוון לעשות שימוש במנוע הרבה יותר אקזוטי: בוקסר 12 צילינדרים ממכונית הפורמולה 1 הגנוזה של סובארו, אשר נזנח לבסוף מטעמים לוגיסטיים.

קוניגסג CC850 – חזרה למקורות
ה-CC8S המקורית מ-2002 | צילום: קוניגסג

הדגם החדש נקרא CC850 ויש להניח שמדובר בשם הרכב המקורי, CC8, בתוספת 50 על שם חמישים היחידות שייוצרו – כמחווה ליום ההולדת ה-50 של כריסטיאן שחל השנה. חלק מהמאפיינים שנלקחו מהרכב המקורי כוללים את מבנה התאורה האחורית, חישוקי "חוגת הטלפון" ומערכת פתיחת הדלתות ההידראולית המתוחכמת. גם תא הנוסעים מהווה מחווה לעבר, תוך אימוץ האסתטיקה המינימליסטית של דגמי היצרן המוקדמים, עם לוח מחוונים אנלוגי בחלקו, הגה נטול כפתורים ועוד. 

הביצוע המודרני  
מתחת לעור, ה-CC850 היא חיה מודרנית לחלוטין; במרכזה שלדה מסיבי פחמן, עטופה בלוחות פחמן/קוולאר ששומרים על משקל עצמי של 1385 ק"ג בלבד - קל ביותר מחצי טון מבוגאטי שירון.

קוניגסג CC850 – חזרה למקורות
צילום: קוניגסג

המנוע הוא גרסה עדכנית של ה-V8 כפול המגדשים בנפח 5.0 ליטרים המספק 1366 כ"ס ו-141 קג"מ -ואינו כולל גלגל תנופה, מה שהופך אותו, לדברי קוניגסג, ל"מנוע המגיב ביותר, והמהיר ביותר לטפס בסל"ד". כראוי לשירת הברבור של מנועי הבנזין של החברה, הוא יעלה עד 8500 סל"ד ומבטיח לספק "חוויה ווקאלית שאינה מהעולם הזה".  

קוניגסג CC850 – חזרה למקורות
צילום: קוניגסג

אבל הסיפור היותר מעניין הוא תיבת ההילוכים המהפכנית; קוניגסג נודעה בשנים האחרונות בפתרונות הנדסיים ייחודיים ובחשיבה מחוץ לקופסה, דוגמת הרגרה שמציעה הנעה ישירה לגלגלים ללא שימוש בתיבת הילוכים, או הגמרה שכוללת 4 מנועים בסידור מאוד-לא שגרתי.  

קוניגסג CC850 – חזרה למקורות
צילום: קוניגסג

ב-CC850 מוצעת תיבת 6 הילוכים ידנית, כביכול, שבה יחסי העברה משתנים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. ואם זה לא מספיק חלוצי ופורץ דרך, אז מסתבר שהתיבה מציעה גם מצב אוטומטי מלא, עם תשעה יחסי העברה... פרטים מלאים טרם נחשפו, אבל אין ספק שמדובר בפלא הנדסי כמעט בלתי הגיוני. 

קוניגסג CC850 – חזרה למקורות
צילום: קוניגסג

יש לצפות לתג של כשני מיליון יורו, לפני מיסים, אך תמחור מדויק טרם פורסם – אז בינתיים אתם לא צריכים למכור את הסיריון.

קוניגסג CC850 – חזרה למקורות
צילום: קוניגסג