רבות נכתב, הוסרט וסופר אודות היזם הכרזימטי ג'ון דלוריאן, עלייתה ונפילתה של החברה שהקים ומכוניתו המקסימה אך הפגומה, ה-DMC12, שזכתה למעמד פולחני בזכות כיכובה בסרטי 'בחזרה לעתיד'. דלוריאן הלך לעולמו בראשית 2005, ובאמצע שנות התשעים קמה חברה אחרת בשם DMC אשר שמה לה למטרה לספק חלקי חילוף לאספני הדלוריאן, או להציע שיפוץ פרי ידם למכוניתו של האספן האמיד. מאז 2007 הם גם מבטיחים בכל כמה שנים להחזיר את הדלוריאן המקורית לייצור, בגרסה כזו או אחרת – אולם מכונית חדשה באמת הנושאת את שם המותג לא הוצגה כבר למעלה מ-40 שנה.

כעת דלוריאן עושה קאמבק, והמותג שנולד-מחדש חשף בשבוע המכוניות של מונטריי סדאן חשמלית יוקרתית. היא נקראת אלפא5, וזה בערך כל מה שאנחנו יודעים עליה בשלב זה... החברה עדיין לא סיפקה מידע על מפרט, מחיר, או אפילו על השלדה בה היא משתמשת. אנחנו בספק אם החברה מתכוונת לפתח פלטפורמה עצמאית משלה, וסביר להניח שמארזי הסוללות, המנועים ושלדת ה"סקייטבורד" יגיעו מיצרנית רכב קיימת כזו או אחרת.

דלוריאן חוזרת לעתיד – עם מכונית חשמלית
צילום: DMC

בצד החיובי, המכונית שהוצגה במדשאות של קליפורניה אכן נראית טוב, עם חזית נטול גריל ופרופיל מפוסל וייחודי. על העיצוב אחראית סדנת איטלדיזיין המוערכת, אשר עיצבה גם את ה-DMC12 המקורית, וכמוה גם לאלפא5 יש דלתות כנפי שחף – רק שכאן הן ענקיות ומשתרעות כמעט על כל אורך בסיס הגלגלים, כדי לאפשר גישה נוחה לכל המושבים.

דלוריאן חוזרת לעתיד – עם מכונית חשמלית
צילום: DMC

זה בהחלט נראה פרויקט מעניין, אך ניאלץ להמתין עד שפרטים נוספים יפורסמו. האם המותג דלוריאן מספיק חזק כדי לשגשג בעולם הרכב החשמלי האולטרא-תחרותי? רק הזמן (או מכונת זמן) ידעו להגיד...

דלוריאן חוזרת לעתיד – עם מכונית חשמלית
צילום: DMC