לפני קצת יותר משלוש שנים, כאשר ב.מ.וו הציגה את סדרה 2 גראן קופה עם הנעה קדמית, ושנה לאחר מכן, כאשר פסק ייצורה של M2 הקודמת, חשבנו שלא נוכל לכתוב זאת שוב, ולשמחתנו התבדינו. ובכן, הנה זה קרה: היצרנית הבווארית מכריזה על דור שני ל-M2, מכונית ספורט קופה עם מנוע בנזין מלפנים והנעה מאחור.

פעם, בעידן בו מכוניות ספורט היו מקדמות התדמית הגדולות של היצרניות, הכרזות כאלה היו מתבקשות. היום, בעידן הירוק, זו עשויה להיות ה-M2 האחרונה עם סידור הנאה שכזה.

האיפור, המשקל
ה-M2 החדשה זוכה לטיפול חיצוני מתבקש – ההופעה מאוד אגרסיבית בזכות פגוש ספורטיבי עם כונסים רחבי ידיים וסבכה גדולה ביחד לממדיה הצנועים יחסית של המכונית/

ב.מ.וו M2 2023 החדשה: הנעה אחורית, תיבה ידנית
צילום: ב.מ.וו

מהצד בולטים חישוקי M בעיצוב ייחודי (19-20 אינץ') וכנפיים תפוחות; מאחור, פגוש מנופח עם דיפיוזר בתחתית וכנף קטנה מעל לדלת תא המטען – והתוצאה מאוד דחוסה ואגרסיבית למראה.

סביבת הנהג עברה גם היא טיפול נדרש, כולל גלגל הגה ייחודי, דיפונים בגימור סיבי פחמן, דיפוני דלתות עם צביעת שלושת הפסים של חטיבה M, תגי M שונים, דוושות אלומיניום, מושבי ספורט ועוד.

ב.מ.וו M2 2023 החדשה: הנעה אחורית, תיבה ידנית
צילום: ב.מ.וו

בהודעה לעיתונות של ב.מ.וו נקודת הייחוס לא פעם היא M4 הגדולה יותר ולא M2 היוצאת, בעיקר בגלל שהשתיים חולקות אותה הפלטפורמה. עם זאת, בסיס הגלגלים של M2 החדשה קצר ב-11 ס"מ לא מבוטלים ל-274.7 ס"מ, ואורכה 458 ס"מ, 21.4 ס"מ פחות מאשר M4. נתון המשקל הוא 1,725 ק"ג, כמעט זהה לזה של M4 הגדולה יותר, ומהווה עלייה משמעותית של כ-150 ק"ג ביחס ל-M2 היוצאת.

המנוע ומה שמסביב
המנוע המשרת את M4 החדשה – בנזין כפול-מגדשים, 3.0 ל', 6 ציל' בטור – נמצא גם ב-M2. מנוע זה מפיק כאן 460 כ"ס ב-6,250 סל"ד ו-56 קג"מ ב-2,650-5,870 סל"ד, והוא ישמח לטפס עד למנתק שנמצא ב-7,200 סל"ד. נזכיר כי M2 היוצאת הציעה הספק של 370 כ"ס ועד 450 כ"ס בגרסת CS הקיצונית שהוצגה ב-2019. ל-M4 הנוכחית הספק מרבי של 480-510 כ"ס בהתאם לגרסה.

ב.מ.וו M2 2023 החדשה: הנעה אחורית, תיבה ידנית
צילום: ב.מ.וו

M2 החדשה מוצעת תקנית עם תיבה אוטומטית שמונה הילוכים, אך תיבה ידנית עם שישה הילוכים קיימת כאופציה, וההנעה אחורית בלבד.

הביצועים מצוינים בכל מקרה: התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות בלבד עם התיבה האוטומטית ו-4.3 שניות בידנית, ועד ל-200 קמ"ש היא נמשכת 13.5 שניות ו-14.3 שניות בהתאמה. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש אך ניתן להעלות אותה ל-285 קמ"ש עם 'חבילה M'.

ב.מ.וו M2 2023 החדשה: הנעה אחורית, תיבה ידנית
צילום: ב.מ.וו

כאן יצוין כי גרסה מרוככת של הנ"ל היא M240i – אותו מנוע בהספק מופחת (374 כ"ס) וביצועים ממש קצת פחות (4.3 ש' ל-100 קמ"ש); אותה רצפה אבל עם הנעה כפולה – וזו הוצגה ביולי 2021.

הדברים החשובים
חטיבה M מציינת בגאווה חלוקת משקל של כמעט 50:50 בין הצירים. מלפנים מתלי עצמות עצה כפולות ומאחור מתלה רב-חיבורי וסביב בולמי M אדפטיביים.

ב.מ.וו M2 2023 החדשה: הנעה אחורית, תיבה ידנית
צילום: ב.מ.וו

להגה יחס העברה משתנה ולבקרת היציבות כיול מיוחד ל-M2 כולל מצב מאולחש המאפשר חופש ומשחק תחת מטריית ההשגחה שלה.

הצמיגים הם במידות 275/35-19 מלפנים ו-285/30-20 מאחור והם מאכלסים בלמי דיסק מאווררים עם שש בוכנות מלפנים. ל-M2 דיפרנציאל מוגבל החלקה תקני מאחור המסוגל להעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מהגלגלים.

ב.מ.וו M2 2023 החדשה: הנעה אחורית, תיבה ידנית
צילום: ב.מ.וו