בתיאום כמעט מושלם עם הצגת מתיחת הפנים של מרצדס-AMG A45 S, יריבתה הישירה של ה-RS3, מציגה אודי מהדורת ביצועים מיוחדת להאצ'בק הקרבית שלה.

מהדורת ה-Performance לא מבצעת שינויים גדולים בנוסחה המוכרת; זהו עדיין אותו מנוע 2.5 ליטר 5 ציל' מוסיקלי, שהספקו טיפס מ-400 ל-407 כ"ס בזכות העלאת לחץ הגדישה (מ-1.5 ל-1.6 באר). המומנט נותר על 51 קג"מ, אבל אודי טוענת שאספקת הכוח מתרחשת מעט גבוה יותר במעלה הסל"ד ושהמומנט נפרש על פני טווח רחב יותר.

בעוד שהתאוצה למאה קמ"ש נשארת זהה על 3.8 שניות, המהירות המרבית עולה ל-300 קמ"ש - וזו ההאצ'בק הסדרתית הראשונה שמגיעה לרף הזה. כמו בגרסה הרגילה, הכוח עובר דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד לכל ארבעת הגלגלים.

אודי RS3 פרפורמנס - עוד כוח, עוד רעש
צילום: אודי

מהדורת הביצועים תפיק גם יותר רעש, הודות לשינויים בהרגלי הפליטה, ובצד השלדה אודי התקינה כסטנדרט את מתלי RS Sport האדפטיביים, ומפצל מומנט אפקטיבי יותר לסרן האחורי - גם הוא ממדף החלקים של RS Sport - לצד בלמים קרבון-קראמיים כסטנדרט.

ישנם גם שינויים ויזואלים מבפנים ומבחוץ כדי לבדל את מהדורת הביצועים מהגרסה העממית, כולל חישוקי 19 אינץ' בעיצוב ייחודי העונדים צמיגי פירלי P-זירו טרופאו R חצי סליקס קרביים לחלוטין.

אודי RS3 פרפורמנס - עוד כוח, עוד רעש
צילום: אודי

מהדורת הביצועים מוגבלת ל-300 יחידות בלבד, ומחירה בגרמניה מתחיל ב-75,000 אירו עבור גרסת הספורטבק ו-77,000 אירו בגרסת הסדאן - קפיצה משמעותית במחיר ביחס ל-RS3 הבסיסית, שמחיריה מתחילים ב-60 אלף אירו לספורטבק ו-62 אלף לסדאן. מסירות יחלו בתחילת 2023.

אודי RS3 פרפורמנס - עוד כוח, עוד רעש
צילום: אודי