כן, אנחנו יודעים, כל סרטון חדש של קן בלוק ו'הוניגן' הוא סיבה למסיבה לחובבי מוטוריקה, אבל הפעם אני חייב להיות המבאס הרשמי ולהגיד שזה לא זה.

מוטורי מונוטוני
לפני כמה שנים צפיתי במופע המוטורי הכי מדהים שראיתי בחיים בפסטיבל המהירות של גודווד: פעלולן האופנועים לי באוורס חבר לנהג הפעלולים טרי גראנט ויחדיו הם רקדו עם המכונית האופנוע בשילוב של דריפטים, דונאטס, וויליז וסטופיז בכישרון בלתי יאומן. אבל אחרי רבע שעה מיציתי, ופשוט הלכתי משם - כי גם המופע הכי מלהיב מתחיל להיות מונוטוני כשרואים את אותו דבר שוב ושוב.

זו התחושה שלי בכל פעם שיוצא סרטון ג'ימקאנה חדש של קן בלוק - הראשון בסובארו היה מדהים וחלוצי, השני היה מקורי ומיוחד, ובשלישי זה כבר התחיל להיראות כמו אותה גברת בשינוי אדרת.

אלקטריקאנה - קן בלוק מחשמל את לאס וגאס
צילום: אודי

לזכותו של בלוק וצוות ההפקה האדיר ייאמר שהם באמת משתדלים להמציא עצמם מחדש ולפרוץ מחסומים ופנטזיות מוטוריות: פעם זה קפיצות משוגעות במתלולים של סן פרנסיסקו, ופעם זה דריפטים במסלול מירוצים משופע, פעם בשטח, ופעם בעיר - פעם במוסטנג בפייקס פיק ופעם בטנדר מפלצתי - אבל בסופו של דבר, אלו תמיד אותם שטיקים שחוקים שחוזרים על עצמם.

זו דעתי, ואני בטוח שרבים מכם לא יסכימו איתה. אבל קרוב לוודאי שכולכם תסכימו שהפעם הסרטון מבאס במיוחד מסיבה אחרת - הסאונד פשוט נוראי. בלוק חבר לאחרונה לאודי במהלך מתוקשר ויחדיו הם תכננו מכונית ג'ימקאנה חשמלית בדמות הקוואטרו S1 המיתולוגית, הנקראת בשם הנהדר S1 הוניטרון.

אלקטריקאנה - קן בלוק מחשמל את לאס וגאס
צילום: אודי

יש לה שני מנועים, הנעה כפולה והמון כוחות סוס, ואפילו נראה שהיא מצליחה לבצע תרגילים מסוימים (סיבובי 360 במהירות, למשל) בצורה יותר מרשימה ומשכנעת ממפלצות הבנזין שקדמו לה. אבל היא נשמעת כמו שואב אבק שנסתם, ויחד עם צווחות הצמיגים המעונים, זה פשוט צורם באוזן. אם פעם היו מצרפים לסרטון כותרת "רמקולים חובה!", הרי שהפעם עדיף לכבות אותם.

לחשמל את הבלוק 
בצד החיובי, מעבר לעובדה שהסרטון צולם כקריצה בלאס וגאס - העיר עם צריכת החשמל הגבוהה בעולם, ככל הנראה - וששפע האורות והניאונים פשוט מצטלמים נהדר, יש גם מספר הופעות אורח של דגמים אייקוניים של אודי, ואפילו הבלחה של מלך לה מאן, טום קריסטיאנסן.

אלקטריקאנה - קן בלוק מחשמל את לאס וגאס
צילום: אודי

מרשימים במיוחד גם קטעי וכישורי הנהיגה של בלוק בחניון המקורה, בעודו מטפס לגג בו נערך קרב איגרוף (בכל זאת, וגאס) וחובט בשקי איגרוף עם זנב המכונית תוך כדי דריפט.

אז עכשיו, אחרי שהורדנו וביאסנו, ובלי הקדמות נוספות, אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם: