בתחילת השנה (02/01/2023) התכנסה ועדת הכספים של הכנסת כדי לדון בהארכת הטבת מס הקנייה לרכב חשמלי, לאחר שהפחתת היקף ההטבה נכנסה לתוקפה עם תחילת השנה. כמעט כל חברי הכנסת שנכחו בדיון התנגדו להעלאת המס לרכב חשמלי וביקשו לדחותה בשנה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיכם את הדיון ואמר: "אם רוצים לדאוג ליוקר המחייה, ולאיכות הסביבה ולבריאות של כולנו, את זה היה צריך לעצור".

ועדת הכספים קראה לרשות המיסים לחזור אליה עם התייחסותה לעניין תוך שלושה ימים. לאחר כשבוע, חזרה רשות המיסים לוועדת הכספים, אך דוברות הרשות מסרה כי זו לא תפורסם אלא תימסר ישירות ליו"ר הוועדה. מוועדת הכספים נמסר בין השאר, "... כי שר האוצר השיב שהוא לומד את הסוגיה."

בסוף השבוע שעבר, בתשובה לשאלתנו מתי יכריע שר האוצר בסוגייה, הגיב המשרד לאמור: "עמדת גורמי המקצוע במשרד האוצר, כפי שהועברה לוועדה, היא כי אין מקום לשינוי מתווה המיסוי הנוכחי".

​משרד האוצר מתנגד להמשך הטבת המס לרכב חשמלי
צילום: Michael Fousert

המס והזיהום
המשמעות פשוטה: הכנסות המדינה באמצעות מיסוי על רכב חשובות בהרבה מאשר צמצום הזיהום בזכות גידול השימוש ברכב חשמלי.

מדיניות זאת הפוכה לזאת המובילה את מדינות מערב אירופה, אבל נראה כי יעד לאומי זה אינו כה משמעותי בעיני צמרת משרד האוצר.   

​משרד האוצר מתנגד להמשך הטבת המס לרכב חשמלי
צילום: Michael Fousert