באוקטובר האחרון סיפרנו לכם כי חלוץ קטגוריית המיניוואנים באירופה, רנו אספאס, ינטוש בדור החדש את המסורת; לקראת יום הולדתו ה-40 האספאס נכנע לטרנד האופנתי, וכדי להעיר את המכירות המדשדשות החליטו אנשי רנו להפוך אותו לרכב פנאי - כי בכל הנוגע למכירות, חשוב יותר לתת לציבור את מה שהוא רוצה ולא את מה שהוא צריך.

כעת מוצג האספאס רשמית, ולמעשה מדובר בגרסה מוארכת לרכב הפנאי אוסטרל, המציע חלל פנים מרווח יותר, ואופציה לשבעה מושבים.

השיפור בחלל הפנים מתקבל הודות לחלק אחורי מוגבה ומתוח, שמעניק לאספאס ממד אורך של 472 ס"מ - 21 ס"מ יותר מהאוסטרל. לא פחות חשוב, בסיס הגלגלים נושק ל-274 ס"מ - כמעט 7 יותר מהאוסטרל.

בתצורת חמישה מושבים הסטנדרטית, זה מעניק לו נפח תא מטען של 777 ליטר נכבדים, אולם כאשר שורת המושבים השלישית האופציונלית בשימוש, החלל מתכווץ ל-159 ליטר בלבד - קטן משמעותית מה-270 ליטר של סקודה קודיאק המתחרה.

רנו אספאס
צילום: רנו

מתחת למכסה מציע האספאס את מערכת ההנעה ההיברידית של רנו ניסאן, המורכבת ממנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר ושני מנועים חשמליים, ומפיקה 200 כ"ס. גרסאות היברידיות מתונות - המפיקות 140 כ"ס ו-158 כ"ס באוסטרל - צפויות להיות זמינות באספאס אף הן.

בתא הנוסעים, מציג האספאס את אותו עיצוב מודרני כמו האוסטרל, הכולל לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 12.0 אינץ'. גג שמש פנורמי - שלטענת רנו הוא אחד הגדולים בשוק, ומשתרע על שטח גדול ממטר רבוע - זמין אף הוא כאופציה בתשלום.

בדומה ליצרנים אחרים, גם רנו מציעה קו עיצוב ספורטיבי/מושחר, שנקרא Esprit Alpine (‘רוח אלפין’) בהשראת המותג הספורטיבי של רנו; רמת גימור זו כוללת צבע אפור סאטן עם חבילת השחרה  וחישוקים עם תג אלפין - כדי שתרגישו שאתם נוהגים בגרסת הפנאי של ה-A110...

רנו אספאס סביבת נהג
צילום: רנו

ספרי הזמנות באירופה ייפתחו בשבועות הקרובים, כאשר המסירות הראשונות צפויות להתחיל קרוב  ליום השנה ה-40 של הדגם.

המחיר צפוי להיות גבוה במקצת מזה של האוסטרל (שמחירו בישראל מתחיל ב-180 אלף שקלים), ועובדה זו, יחד עם היותו רכב פנאי בעל 7 מושבים, מעניקה לו סיכוי גבוה להגיע לארץ - בניגוד לדורות הקודמים.

רנו אספאס 2023
צילום: רנו