אודי מתקרבת ליום הצגתו הרשמית של אודי Q6 e-tron, רכב פנאי בינוני (D-SUV) כל חשמלי חדש לגמרי בהיצע הדגמים שלה. דגם זה יצטרף ל-Q4 e-tron הקומפקטי (C-SUV) ו-Q8 e-tron הגדול (E-SUV) המשווקים כבר כיום.

ה-Q6 החדש יהיה הדגם הראשון של היצרנית להשתמש בפלטפורמת PPE (קיצור של Premium Platform Electric) החדשה – פלטפורמה חשמלית ייעודית לכלי הרכב היוקרתיים והיקרים יותר של קבוצת פולקסווגן. על בסיס הפלטפורמה הזו צפויה גם פורשה להציג את הדור הבא של מקאן שיהיה רכב הפנאי החשמלי הראשון שלה.

אודי Q6 e-tron
צילום: אודי

הפלטפורמה החדשה מודולרית לגמרי ומאפשרת התאמה לגודל באופן קל ונוח יחסית ותתאים לכלי רכב מסגמנט C ומעלה. הפלטפורמה חדשה מבוססת על ארכיטקטורת 800V, תוצע עם מספר מארזי סוללות בגדלים שונים והיא צפויה לאפשר טעינה מהירה עד 270 ק"ו.
 

נחזור ל-Q6 e-tron

באודי שחררו מספר תמונות עם צבעי הסוואה וכמה קטעי וידאו המאפשרים התרשמות ראשונית מעיצובו של Q6 החדש. נראה כי דגם זה יביא לשולחן עיצוב מעט יותר אתלטי מזה של Q4 ו-Q8 המחושמלים עם קו כתפיים ומכסה מנוע נמוכים יחסית, כנפיים תפוחות וחישוקים גדולים. באודי מציינים תאורת לד מטריקס מתקדמת מלפנים ואת חתימת התאורה האופיינית שלהם מאחור כחלק משמעותי ברושם ובעיצוב הדגם. 

אודי Q6 e-tron 2024
צילום: אודי

ממה שעולה כעת אודי Q6 e-tron החדש יוצע בגרסה אחת עם כ-400 כ"ס ובגרסת QS ספורטיבית עם כ-500 כ"ס – לשתיהן הנעה כפולה. בעתיד צפויות גרסאות נוספות. לפחות חלק מהגרסאות יצוידו בסוללת 100 קוט"ש עם טווח של מעל ל-550 ק"מ.

אודי Q6 e-tron החדש יהיה הרכב החשמלי הראשון לצאת ממפעלי החברה באינגלשטאט. חשיפותו הרשמית והמלאה צפוי עד לסוף השנה הנוכחית.