פורד טרנזיט – חידושים לעומק

המסחרית הגדולה של פורד והמאוד ותיקה — נוסדה ב־1965, דור שישי מ־2013, מתיחת פנים ב־2020 — חודשה באופן מעמיק בתוכה, עם מעט שינויים בחיצוניותה; אלה האחרונים מוצאים ביטוי בפריטים מלפנים ומאחור. בגרסאות ההנעה הקדמית המשקל המורשה עלה משמעותית ב־700 ק"ג ל־4250 ק"ג, גם במשקל הנגרר (ב־1750 ק"ג ל־6000 ק"ג),  נוספה אופציה לסרן קדמי מחוזק, והעומס המותר עלה ב־150 ק"ג ל־2000 ק"ג. לרכב תיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים, ובגרסאות בהן תותקן תיבה זו ותוטמע בהן מערכת עזר לחלוקה (Delivery Assist) מצב P יכבה את המנוע, יפעיל 4 מאותתים, ינעל דלתות שאינן בשימוש — והכל יחזור למצבו המקורי עם לחיצה על דוושת הבלם. כל זה חוסך דקה בכל שלוש עצירות, כך שביום חלוקה של "הקילומטר האחרון" ניתן לחסוך עד 50 דקות ועם זאת להבטיח נוהל חלוקה בטוח ובטיחותי. בסביבת הנהג מסך "12 ומערך המולטימדיה העדכני 'סינק 4' כולל קישוריות 5G ועדכונים מהאוויר (OTA), ואליהם מצטרף לוח מחוונים מוקרן "8. מערכות ניטור להתקנות חיצוניות יוצגו בתוך המסך. במפרט הבטיחות התקני כעת גם סיוע לפני התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב, שמירת מהירות לפי תמרורים; בזה האופציונלי בקרת שיוט אדפטיבית ומרכוז הרכב בנתיב, ניטור שטחים מתים עם התרעת תנועה צולבת, חניה חצי־אוטומטית עם מצלמת 360 מעלות.

חדשות כבדות - חידושים ובטיחות
צילום: פורד
 

איווקו עם פלוס – אוטונומיה בראש־גורר

יצרנית הרכב הכבד איווקו הודיעה כי החלה בניסויים בכבישים הציבוריים בראש־גורר מסוג S-Way המאופיין ביכולת נהיגה אוטונומית גבוהה בשת"פ PlusDrive. לזו האחרונה, שנוסדה ב־2016 וממוקמת בקליפורניה, פלטפורמה מתקדמת לנהיגה אוטונומית (עד שלב 4) לרכב משא המבוססת על בינה מלאכותית (AI), והרכב נבדק על־ידי מכון התקינה הגרמני TÜV SÜD לקבלת אישור התנועה. מערכת החיישנים כוללת לידאר, רדאר ומצלמות לקבלת מידע ועזר בנהיגה בכל הקשור לתנועה סביב, נתיבים ויחסי הרכב עם התנועה, כולל התייחסות לתוואי הנסיעה, הגודש וכיו"ב. הרכב הנע כעת בגרמניה ירחיב את תחומי הפעילות שלו לאוסטריה, צרפת, איטליה ושוויץ. לפי איווקו התרומה של מערך זה לבטיחות גדולה ביותר, והיא מכוונת לשימוש מסחרי שלו בעתיד הקרוב. 

חדשות כבדות - חידושים ובטיחות
צילום: iveco
 

וולוו והבטיחות – 5 מערכות חדשות, 4 מעודכנות

וולוו הכריזה על מערך בטיחות חדש לדגמיה, וזה כולל 5 מערכות חדשות לגמרי ושיפור של 4 נוספות. במערכות החדשות: התרעה על מרחק הקרוב מדי להולכי רגל ולרוכבי אופניים; התרעה על פתיחת דלתות הרכב בגלל סיכון ממשתמשי דרך אחרים, כולל הולכי רגל ורוכבים; התרעה על תאונה עם שינוי נתיב; עמידה ללא לחיצה רצופה על דוושת הבלם בעלייה, בהמתנה לאור אדום או בפקק, וזו משתחררת עם לחיצה על המצערת; ניטור לחץ אוויר בצמיגים. בנוסף, שופרו המערכות הבאות: התרעה בפני תאונה עם בלימת חירום; התרעה על עייפות נהג; מידע על מהירות מותרת, גם לפי סוג הרכב; עמעום אוטומטי של אור דרך.

חדשות כבדות - חידושים ובטיחות
צילום: וולוו