אחרי שחשפה את ראם 1500 רבולושן החשמלי, ממשיכה ראם במסלול החשמול וחושפת גרסת היברידית-נטענת ייחודית לטנדר הפופולארי שלה. נזכיר, בשנים האחרונות המעבר לחשמל לא פוסח גם על יצרניות הרכב האמריקניות אשר הציגו גרסאות או דגמים חדשים וחשמליים לטנדרים הכל כך פופולאריים שם. העדפות הקהל בנוגע לחשמל בתחומים האלה משתנות באופן תדיר ונעות בין התלהבות אדירה לחדשנות וסקפטיות, אבל ברור שהיצרניות הגדולות לא יכולות להתעלם מהשוק המתפתח.

ראם 1500 ראם-צ'ארג'ר נחשף: טנדר ענק היברידי-נטען
צילום: יצרן
 
אז אולי היברידי נטען?
זה כנראה בדיוק מה שחשבה לעצמה ראם, יצרנית הטנדרים והרכב המסחרי בקבוצת סטנלנטיס. כך אחרי שחשפה את הראם החשמלי הגיע תורה של הגרסה ההיברידית, כאשר בראם בחרו להציג גרסה ייחודית למדי. הבסיס הוא שלדת STLA Frame, כך סטלנטיס.
 
חיצונית ראם 1500 ראם-צ'ארג'ר נראה דומה לשאר הכלים במשפחת ראם 1500, כאשר ההבדלים הקלים מגיעים בדמות פתח טעינה לחשמל, סבכה עם סמל ראם מואר, חישוקים שונים ועוד. לפי ראם העיצוב החיצוני אמור לשלב בין זה של ראם החשמלי לדגמי הבנזין, באופן שישקף את מערך ההנעה.

ראם 1500 ראם-צ'ארג'ר נחשף: טנדר ענק היברידי-נטען
צילום: יצרן
 
גם סביבת הנהג דומה ומוכרת מדגמי ראם השונים, כולל לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע מרכזי בגודל 14.5 אינץ' ואפשרות למסך נוסף מול הנהג בגודל 10.25 אינץ'. בנוסף יש אפשרות לתצוגה עילית מול הנהג. בראם מציינים ממשק ייעודי לדגם ההיברידי וצד זאת רשימה ארוכה של אבזור להנעמת השהייה ברכב.
 
מנוע בנזין כגנראטור, הנעה חשמלית
כאמור, ייחודה של גרסה זו הוא במערכת ההנעה. לראשונה בסגמנט ראם מציגה מערך הנעה היברידי-נטען, אך כאן עם מנוע בנזין (177 כ"ס, 3.6 ל', V6) המשמש רק כמאריך טווח אשר טוען את הסוללה. יחד עם מיכל הדלק (לא נמסר נתון) מבטיחה ראם טווח נסיעה מרבי של עד 1,104 ק"מ בין טעינות.

ראם 1500 ראם-צ'ארג'ר נחשף: טנדר ענק היברידי-נטען
צילום: יצרן
 
על ההנעה עצמה אמונים שני מנועים חשמליים: ראשון עם 340 כ"ס המניע את הגלגלים הקדמיים ושני עם 323 כ"ס מניע את האחוריים – מערך מנועים זהה לשל ראם 1500 החשמלי בעל תפוקה משולבת של 663 כ"ס ו-84.9 קג"מ. גם נתוני הביצועים זהים – 4.4 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. עוד בדומה לגרסה החשמלית, גם כאן ניתן לנוע רק בעזרת המנוע החשמלי לטובת חסכון באנרגיה.
 
מערך הסוללות מציע 92 קוט"ש (מ-168 קוט"ש בחשמלי), נתון עצום ביחס לגרסאות של כאלה, אולם צריך לזכור כי מדובר ברכב גדול וכבד. בראם לא מציינים זאת במפורש אך נראה שטעינה ביתית (AC) אפשרית עד 11 ק"ו כמקובל. יש אפשרות לטעינה מהירה עד הספק מרבי של 145 ק"ו אשר יוסיף עד 80 ק"מ בכ-10 דקות. עוד מציינים בראם יכולת טעינת מכשירים חיצוניים בהספק מרבי של עד 7.2 ק"ו.
 
כמובן, כטנדר אמריקאי אי אפשר בלי נתון כושר הגרירה: עד 6,350 ק"ג לנגרר עם בלמים. כושר ההעמסה המרבי עומד על 1,190 ק"ג.

ראם 1500 ראם-צ'ארג'ר נחשף: טנדר ענק היברידי-נטען
צילום: יצרן