ריביאן, יצרנית הרכב החשמלי מארה"ב, הכריזה על שני רכבי פנאי חשמליים חדשים שיגיעו לכבישי ארה"ב בשנת 2026. דגמים אלה – R2 הבינוני (D-SUV) ו-R3 הקומפקטי (C-SUV) – יוצעו במחירים נמוכים מאלה של R1T ו-R1S הגדולים וצפויים להיות הדגמים הראשונים של היצרנית שישווקו גם מחוץ לצפון אמריקה.

ריביאן R2
ריביאן R2 | צילום: ריביאן
 

פלטפורמה חדשה

בריביאן השתמשו באירוע ההכרזה של הדגמים החדשים גם כדי להציג את הפלטפורמה החדשה שפיתחה. לפי ריביאן, הפלטפורמה ה"בינונית" החדשה תוכננה כדי לייעל ולהוזיל את עלויות הייצור תוך כדי הצגת שיפורים בתחום טווח הנסיעה, העידון ועוד. בייצור השלדה ריביאן משתמשת בטכנולוגיית יציקה בלחץ גבוה, היא תשלב בה את סוללות 4695 החדשות שלה ותאפשר טעינה מהירה של 10-80% בכ-30 דקות (הספק הטעינה לא נמסר) באמצעות שקע ה-NACS הצפון אמריקאי של טסלה. 

בכל מקרה, לאור העובדה שמדובר בכלי רכב שיגיעו לכבישים בעוד כשנתיים לפחות, הפרטים בשלב זה די מעטים. 

ריביאן R2
ריביאן R2 | צילום: ריביאן

הראשון הוא ריביאן R2 – רכב פנאי בינוני  שאמור להתחרות בדגמים כמו טסלה מודל Y, קיה EV6 ועוד. לפי ריבין ה-R2 יוצע במחיר התחלתי של 45,000 דולר בארה"ב, מחיר כמעט זהה לשל הטסלה המקביל. ריביאן כבר מקבלת הזמנות תמורת מקדמה של 100 דולרים.

עיצובו החיצוני של R2 החדש מציג את החזית שהפכה מזוהה מאוד עם היצרנית מאז הצגת R1T המקורי. מהצד ומאחור מופע פנאי שגרתי יותר המזכיר מאוד את זה של R1S אלא שכאן הביטוי הרבה יותר שלם ואתלטי. סביבת הנהג של ה-2 ממשיכה גם היא בקו המוכר של היצרנית: לוח מחוונים מוקרן מלבני ולצידו מסך מולטימדיה גדול וגלגל ההגה כמעט נטול כפתורים. בריביאן מציינים כי סביבת הנהג והנוסעים תהיה מרווחת מאוד ביחס לסגמנט ושימושית בזכות מגוון תאי אחסון שונים.

ריביאן R2 סביבת נהג
ריביאן R2 | צילום: ריביאן

ה-R3 הקומפקטי יגיע לכבישי ארה"ב מאוחר יותר בשנת 2026, וכרגע אין התייחסות למחיר הצפוי. בכל מקרה, עיצובו החיצוני ממשיך בקו עם החזית המוכרת – אך משם הוא מביא פרשנות שונה לגמרי לסגנון של ריביאן. מהצד ומאחור הוא מציג פרופורציות ייחודיות למדי ונראה כמעט כמו מכונית האצ'בק מוגבהת. גם סביבת הנהג מציגה מופע יותר פרוע, במיוחד בגרסת ה-X הספורטיבית שתציע גוונים שונים לריפוד וגימור דמוי מזוודה בסגנון הקקטוס של סיטרואן.

ריביאן R3
ריביאן R3 | צילום: ריביאן

מריביאן לא נמסרו פרטים של ממש על יחידות ההנעה אך היא דיווחה כי הדגמים יוצעו בגרסאות עם הנעה אחורית או כפולה ויציעו טווח של מעל ל-480 ק"מ בין טעינות. בראש ההיצע של הדגמים יעמודו גרסאות עם שלושה מנועים – שניים לאחור ואחד לפנים – ואלה יציגו ביצועים של פחות מ-3 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש. 

ריביאן R3X
ריביאן R3 | צילום: ריביאן