פריסבי, יבואנית דאצ'יה בישראל, השיקה היום (שני) את הדור השלישי של דאסטר, דגם הפנאי של היצרן הרומני השייך לרנו. 

דאסטר נחנך ב-2010, והדור השני מ-2017 התבסס על הרצפה הישנה M0; בבסיס הדור החדש הרצפה הקטנה והעדכנית CMF-B של רנו-ניסאן – גם קליאו, קפצ'ר, ג'וק; בדאצ'יה כעת: סנדרו, לוגאן, ג'וגר – וזו מאפשרת להטמיע מערכות בטיחות עדכניות ויחידות הנעה חשמליות.

בהיצע יחידות הכוח של הדגם החדש – הכולל גפ"מ/בנזין, טורבו-בנזין, בנזין-היברידי – נפקד מקומו של מנוע הדיזל, ששירת גם את הדור הקודם. 

דגם פנאי אחד

דאסטר החדש מעוצב באופן מתקדם, הולך בעקבותיו של ביגסטר הגדול ממנו; הקונספט העיצובי ראה אור בראשית 2021, מוביל את דגמי דאצ'יה החדשים והיווה השראה גם לדאסטר הפורש במתיחת הפנים שעבר (2021). מעבר לעיצוב המרכב כולו – המאופיין ביציבה גבוהה ובעיקר במבנה ניצב מאחור – בולטים אלמנטים חדשים כמו הסבכה, מערך התאורה והלוגו מלפנים. במכסה תא המנוע כמו-גם בצדי הרכב ומאחור משטחים מפוסלים, אלמנטים מקוריים בשחור ואפילו לפסי ההטענה בגג תפקיד עיצובי. 

1690713צילום: יצרן

סביבת הנהג עדכנית ובמרכזה צג גדול למדי הפונה לעבר הנהג ומולו מחוונים מוקרנים. בתוך הרכב שפע פטנטים לשימוש יום-יומי. 

הדגם החדש נראה גדול מקודמו, הממדים קרובים, לא זהים; בסיס הגלגלים הוא 265.7 ס"מ, אורכו 434 ס"מ, רוחבו 181 ס"מ וגובהו 166 ס"מ. להשוואה, בדור השני: בסיס הגלגלים  267.3 ס"מ, האורך 432 ס"מ, הרוחב 182 ס"מ, הגובה 164 ס"מ. 

1690714צילום: יצרן

מרווח הגחון הוא 20.9 ס"מ בהנעה קדמית, 21.7 ס"מ בהנעה כפולה; זוויות המרכב בהנעה הכפולה הן: 31 מעלות לגישה, 24 מעלות בגחון ו־36 מעלות בנטישה. נפח תא המטען לפי הגרסה נע בין 430 ל-474 ליטרים ועם קיפול מושבים הוא יותר מ-1500 ליטרים. 

בדגם החדש מערכות בטיחות אקטיביות, הוא נבחן על-ידי יורו NCAP ב-2024, הציון הכללי 3 כוכבים והציונים בקטגוריות הם: מבוגרים, 70%; ילדים, 84%; הולכי רגל, 76%; מערכות בטיחות, 62%.

1690717צילום: יצרן

שתי גרסאות מנוע

דאצ'יה דאסטר מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה עדכניות. באחת, TCe 130, מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים ומוטמע בו מערך היברידי-מתון של 48 וולט. ההספק הוא 130 כ"ס ב-4500-5500 סל"ד, המומנט 23.5 קג"מ ב-2100-3500 סל"ד והתיבה ידנית עם 6 הילוכים. ההנעה קדמית – 9.9 שניות ל-100 קמ"ש – או כפולה: 11 שניות ל-100 קמ"ש; המהירות המרבית בשני סוגי ההנעה 180 קמ"ש. משקל הרכב 1379 ק"ג בהנעה קדמית, 1465 ק"ג בכפולה.

יצוין כי לגרסת ההנעה הקדמית מתלה אחורי במבנה קורת מתח ואילו בכפולה מתלה רב-חיבורי, ובנוסף גם מצבי נהיגה לשטח.  

1690715צילום: יצרן


הגרסה השנייה, הנקראת 'Hybrid 140', היא היברידית – מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר 4 צילינדרים וזה מייצר 94 כ"ס ב-5600 סל"ד ו-15.1 קג"מ ב-3600. חובר אליו מנוע חשמלי המייצר 46 כ"ס להספק משולב של 140 כ"ס, התיבה אוטומטית רב-מצבית וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.1 שניות והמהירות המרבית 160 קמ"ש. לסוללה 1.2 קוט"ש והמשקל 1455 ק"ג. בגרסה זו בלמי תוף מאחור. בעיר, כך על פי היצרן ניתן לבצע 80% מהנסיעה בסיוע חשמל בגפו. באירופה מעריכים כי גרסה זו תהווה כ-30% נתח מהיקף המסירות שלו. 

מספר רמות אבזור

דא'ציה דאסטר מוצע בכמה חבילות – אחת לכל גרסת מנוע/הנעה.

הבסיסית היא 'אקספרשן' הצמודה לטורבו-בנזין 1.2 ליטר בהנעה קדמית, וזו כוללת תאורת לד מלא, חישוקי "17, מצלמת רברס, צג "10 ותאימות אלחוטית, מזגן רגיל, 4 רמקולים; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית גם בתנועה חוצה, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית.  

רמת האבזור 'ג'ארני' צמודה לגרסת הטורבו-בנזין כפולת ההנעה ואילו 'אקסטרים' לגרסה ההיברידית. ב'ג'ארני' חישוקי "18, ובשתיהן בנוסף: מצלמה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם, בקרת אקלים, מערכת שמע משודרגת, משטח טעינה אלחוטי, בלם חנייה חשמלי; במפרט הבטיחות, בנוסף: ניטור שטח מת, עמעום אוטומטי.

מחירים ועוד

מחירי דאצ'יה דאסטר החדש:

1707116צילום: יחצ

לדאסטר אחריות של 36 חודשים/100,000 ק"מ. מהיבואנית נמסר, בין היתר כי מתחילת שיווק דאסטר בישראל ב-2015 נמסרו 14 אלף יחידות. בהמשך השנה, צפויים להגיע דגמים היברידיים נוספים לשאר רכבי המותג וכן יושק רכב הפנאי החדש ביגסטר. עוד נמסר כי חברות 'ראסטה' ו-'אספיר' תספקנה מיגון לשטח, ללא השפעה על אחריות הרכבים. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.