פרארי חשפה את ה-296 ספצ'יאלה וה-296 ספצ'יאלה A (גרסת הקבריולה) – גרסאות קצה חדשות לדגם ההיברידי 296, המיועדות לחובבי נהיגה מושבעים. המכוניות מציעות שדרוגים משמעותיים בביצועים, באווירודינמיקה ובחוויית הנהיגה, תחנת ביניים לקראת הרכב החשמלי המלא של המותג.
ה-296 ספציאלה מצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, המפיק 700 כ"ס, ובמנוע חשמלי המוסיף 180 כ"ס, לסך כולל של 880 כ"ס. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 2.8 שניות, והמהירות המרבית עולה על 330 קמ"ש.
צילום: יצרן
המכונית עברה דיאטה קפדנית, עם הפחתת משקל של כ-60 ק"ג לעומת ה-296 GTB, הודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן ובחלקים מטיטניום. המערכת האווירודינמית שודרגה עם כנף אחורית אקטיבית, דיפיוזר חדש ואלמנטים נוספים, המגבירים את כוח ההצמדה ב-20%.
צילום: יצרן
זמינות ומחירים
ה-296 ספציאלה תימכר באיטליה במחיר התחלתי של 407,000 אירו לגרסת הקופה ו-462,000 אירו לגרסת הקבריולה. האספקות יחלו ברבעון הראשון של 2026, עם עדיפות ללקוחות פרארי קיימים, בהתאם לקריטריונים הידועים (בעלות על פרארי נוספת, והכרות עם הדילרים).
עוד חדשות מפרארי
במקביל לחשיפת ה-296 ספצ'אלה, פרארי הודיעה כי תחשוף את מכונית העל החשמלית הראשונה שלה ב-9 באוקטובר 2025. המכונית מפותחת במתקן החדש "E-Building" במראנלו, תוך שיתוף פעולה עם בכירים מענף האלקטרוניקה, כולל המעצב ג'וני אייב, לשעבר ראש מחלקת העיצוב של אפל. בנוסף, מנכ"ל פרארי, בנדטו ויניה, הדגיש כי החברה לא תרכוש רכיבים אסטרטגיים מספקים חיצוניים, במטרה לשמור על שליטה מלאה בטכנולוגיות המרכזיות של רכבי החברה.
צילום: יצרן
בשורה מעניינת נוגעת גם לכיול הדגמים החדשים; מסתמן כי בפרארי שוקלים להחזיר את תיבת ההילוכים הידנית בסדרת הדגמים המוגבלת Icona, במטרה להציע חוויית נהיגה קלאסית ומערבת יותר עבור לקוחות שהביעו רצון לשחזר את החדווה האנלוגית ברכבי היצרן. מסרים אלו מכינים את הקרקע לקראת שנה גדושה בפרארי במסגרתה יציגו שישה דגמים חדשים.