סוזוקי ויטארה (1.6 ל', הנעה קדמית) - מבחן דרכים - אוטו

 
סוזוקי ויטארה, בדורו הרביעי, הוא נצר לשושלת ותיקה שראשיתה בסוף שנות השמונים - אז היה הויטארה מראשוני הכלים שפרצו מעולם השטח הקשוח אל העולם האופנתי/עירוני. עד היום שמרו בני השושלת על יכולת שטח מכובדת, אולם בדור הנוכחי ננטשו מאפייני השטח (תיבת העברה עם LOW, שלדה חסונה וייעודית לדגם וכן הלאה) והויטארה מצטרף לאופנת ה"כאילו שטח". מדובר ברכב פנאי קטן בעל עיצוב מרענן, שלא ממש מיועד לשטח - ועובדה שהוא מוצע גם בגרסת הנעה קדמית בלבד.
 
 
עיצוב ונראות
המעצבים הצליחו לייצר רכב פנאי קטן מודרני ונאה. הויטארה נראית גדולה ממה שהיא באמת (למעשה היא אחת הקטנות בקטגוריה). הקווים המוגבהים  בצידי מכסה המנוע, נותנים לרכב נוכחות פיזית ככתפיו המנופחות של שחקן פוטבול. הבחירה צביעה דו-גונית, עם צבע שונה לגג, נותנת לויטארה מראה אופנתי, וחרכים קטנים בצידי מכסה המנוע דואגים לשמור על קשר עיצובי, גם אם רק ברמיזה, לדורות הקודמים.

1589828
 
פנים הרכב
עיצוב הפנים ממשיך במסר שהמעצבים של סוזוקי ניסו להעביר ובהצלחה – "רכב שטח" מודרני. זה מתחיל עם מבנה אנכי ושטוח של הקונסולה, המזכיר רכבי שטח של פעם. לעומתו, הפס המבריק לאורך הקונסולה, אותו ניתן לקבל גם בצבע הרכב (בתוספת מחיר), משדר בדיוק את ההפך – רכב פנאי מודרני. החומרים פשוטים אך ההרכבה טובה. לא היינו מתנגדים לעוד תאי אחסון בסביבת הנהג. המושבים בגרסת ההנעה הקדמית הם מושבי בד פשוטים יחסית אך נוחים ואוחזים היטב.
 
 
 
הויטארה מגיעה עם מערכת שמע נטולת מסך מגע, אך בעלת תפעול נוח ואיכות סבירה בהחלט. מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, מבוססת אנדרואיד, היא אופציה - ומציעה מסך גדול ומראה נאה. אולם הסיבה היחידה לבחור בה, לדעתי, היא מצלמת הרוורס – דבר שאני מוצא כפריט חובה עבור מי שמסתובב בתל-אביב. מעבר לכך, אני מעדיף את התפעול הפשוט והברור של מערכת השמע המקורית.
 
תא הנוסעים נהנה מהמבנה הרבוע והגבוה של הויטארה, ומציע מרווח ראש מלפנים נדיב מלפנים ומאחור. מרווח הברכיים טוב מלפנים, סביר מאחור – למרות בסיס גלגלים קצר יחסית של 250 ס"מ.
 
 
מושב הנהג נוח, גם בנהיגות ארוכות, והראות החוצה מעמדת הנהג טובה מאוד קדימה, קצת פחות אחורה.  המושב האחורי יאכלס בנוחות שני מבוגרים ממוצעים גם בנסיעה ארוכה, אבל לשלושה יהיה צפוף. תא המטען (375 ליטר) נוח לשימוש והטענה, ועגלת ילדים תיכנס אליו די בקלות.

1589827
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה טובה של הויטארה טובה בסך הכל, בעיקר במהירויות בין עירוניות, עם שילוב טוב בין ספיגה לריסון. במהירות נמוכה הוא ספוג את השיבושים בצורה פחות יעילה מאשר במהירות בינונית וגבוהה.
 
בתחום בידוד הרעשים הוא מציע יכולת בינונית – המנוע רועש בסל"ד גבוה, ובידוד רעשי הכביש לא מרשים, עניין הבולט בעיקר על כבישים משובשים או אספלט לא איכותי.
 
 
 
התנהגות ובטיחות
הויטארה מציעה יכולת מפתיעה לטובה בכביש מפותל, גם על כבישים דלי אחיזה ומאתגרים כגון כביש נס הרים. התנהגות הכביש מאוזנת, והויטארה לא תפתיע אתכם בתת-היגוי חריף או היגוי יתר. ההגה החשמלי מציע משקל טוב ופעולה מדויקת. ההערה היחידה נרשמה לגבי רגישות לרוחות צד בנסיעה במהירות גבוהה.
 
בשטח מציעה גרסה זו יכולת שבילים דומה לשל גרסת ההנעה הכפולה – כל זמן שהאחיזה טובה. כמובן שבוץ, חול, או שילוב של דרדרת ועליה ידגישו את יתרונות ההנעה הכפולה.
 
הויטארה השיג ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי - אך הוא נבחן עם מערכת בלימה אוטונומית, שלא מוצעת בארץ. היבואן מציע בארץ כסטנדרט מערכת של מובילאיי, המתריעה מפני סטיה מנתיב ועל סכנת התנגשות.
 

מנוע וביצועים
מנוע הויטארה לא מציע הספק מרשים, אך בשילוב עם משקל קל יחסית לקטגוריה מתקבלים ביצועים נאותים, ואין בעיה לעקוף גם בעליה. המנוע, כאמור, רועש בסל"ד גבוה, אך עולה לשם בשמחה כשצריך לגייס את כל הסוסים. יחסי ההעברה בתיבת  ההילוכים מתאימים היטב למנוע, והיא עובדת בצורה חלקה וזריזה. מבחינת צריכת הדלק הגענו במבחן בנסיעה רגועה ובינעירונית לצריכה של 17 ק"מ לליטר. אחרי עליות נס הרים ונסיעה יותר מאומצת הממוצע ירד לכ-14 ק"מ לליטר.

סיכום
סוזוקי ויטארה הוא רכב פנאי קטן שיכול לשמש כתחליף לרכב משפחתי, עם בונוס של עיצוב נאה ומראה שונה מהמשפחתית הסטנדרטית, במחיר שהוא אף נמוך במעט מהמקובל בקטגוריה המשפחתית. היא מציעה מרווח טוב לארבעה, תא נוסעים נאה, נוחות נסיעה טובה ובידוד רעשים סביר.
 
אולם מעל גרסה זו מרחף צילה של גרסת ההנעה הכפולה, שעולה רק 7000 שקלים יותר. תמורת סכום זה מקבלים לא רק הנעה כפולה המאפשרת לטייל בשטח, אלא בעיקר תוספת האבזור המשמעותית – ריפוד מושבים איכותי יותר, בשילוב אלקנטרה, מפתח חכם, תאורת לד, חישוקים צבועים, חיישני חניה ועוד - שבהחלט מצדיקים לדעתנו את הבדל המחיר.
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
120000
החל מ- 1,190 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2976
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
417
רוחב
177
גובה
161
משקל
1205
בסיס גלגלים
250
נפח תא מטען (ליטר)
375
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
710
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
47

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
998
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
112
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
16.3
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
15.1
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
14.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה, חיישני חגורות בטיחות וזיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום
צביעה דו-גוונית

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סוזוקי ויטארה
גרסה ויטארה 1.0 ל' טורבו, אוט', GLX
מחיר 120000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 375
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות