פורד פוקוס - מבחן דרכים וידאו (1.5 ל' טורבו, מתיחת פנים) - אוטו

פורד פוקוס - מבחן דרכים וידאו (1.5 ל' טורבו, מתיחת פנים)

הפוקוס המחודשת הגיעה אלינו למבחן. האם מנוע טורבו ותיבת הילוכים חדשים מספיקים כדי להחזיר אותה לפסגה? עכשיו יש גם מבחן וידאו

 
אחרי היעדרות ארוכה משוק הרכב המקומי חוזרת אלינו פורד פוקוס, שבעבר הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל. הגרסה המחודשת נוחתת בישראל באיחור רב, כמעט שנתיים לאחר שנחשפה בתערוכת ז'נבה.
 
 
הבשורה העיקרית שמביאה הפוקוס המחודשת אינה עיצוב החרטום החדש והאגרסיבי, אלא חטיבת כח חדשה ועדכנית  שמסתתרת מאחוריו. זו כוללת מנוע 1.5 ליטר מוגדש המייצר 150 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית המחליפה את הרובוטית הדו-מצמדית, שלא זכתה לאהדת הקהל המקומי. היומרות כנראה נמוכות יותר עם צמצום המבחר, והפוקוס המחודשת מוצעת כעת רק עם מנוע בנזין אחד (שלושה בעבר) ומנוע דיזל אחד (לא הוצע כלל). והשאלה היא האם בגילה המתקדם (הדגם הוצג ב-2011) יכולה הפוקוס לאיים שוב על צמרת הקבוצה. 
 
עיצוב ונראות
כרגיל במתיחות פנים, עיקר השינויים הם בחזית. הדור השלישי לפוקוס עדיין נראה עכשווי בזכות העיצוב המקורי המוצלח. הפנים החדשות של פורד, עם קצת זיקה לאסטון מרטין, משתלבות באופן מוצלח בחזית. הפוקוס נראית ספורטיבית ואגרסיבית יותר מאשר בעבר, והופעה זו משתלבת היטב עם המראה הקליל שלה, שגורם לה להיראות מעט קטנה מהמתחרות.  

1589663
 
 
 
פנים הרכב
למרות עדכון פריטים ורשימת אבזור טובה, סביבת הנהג מסגירה את גילה של הפוקוס. התחושה מלפנים מעט צפופה, והמחוונים עם צג המידע שבמרכזם נראים מיושנים ופחות נאים ממה שהציעה רמת הגימור טיטניום בעבר (ודומים למה שהיה בטרנד). את מקום מערך השמע המקורי תופסת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מערכת הפעלה אנדרואיד. מערכת זו מרשימה ברגע הראשון בזכות צג גדול אך אינה ידידותית מספיק. מושב הנהג נוח ומאחור, למרות שבסיס הגלגלים כבר כבר מעט קצר ביחס למקובל במשפחתיות היום, המרחב עדיין מספק גם אם מעט פחות נדיב מאשר במתחרות, והתחושה אינטימית בגלל החלונות הקטנים.
 
נוחות נסיעה
על חישוקי "18 הפוקוס המחודשת נוקשה בהשוואה לזו שלפני החידוש, והדבר בולט בייחוד במעבר על שיבושים קטנים וחדים בנסיעה איטית. עדיין, הנוחות בעיר טובה, וכאשר הקצב עולה גם הנוחות משתפרת, עם שילוב מוצלח בין ריסון טוב של תנודות המרכב וסינון מוצלח של מפגעי הכביש. הנסיעה שקטה למדי, ורק רעשי הכביש מעט בולטים. 
 
 
 
התנהגות ובטיחות 
בדרך כלל מעבר להגה חשמלי פוגע באיכות ההיגוי - לא הפעם. המעבר לתגבור חשמלי בדגם החדש העניק להגה משקל נכון בהרבה ופעולה מדויקת יותר ממה שהיה להגה ההידראולי ששירת את הגרסה האוטומטית הקודמת. הפוקוס היא עדיין אחת המכוניות המהנות לנהיגה בין המשפחתיות, עם שלדה מתקשרת וצייתנית, תגובה נחושה להפניית ההגה, שינויי כיוון מהירים ואחיזה טובה.  
 
בצד הבטיחותי מציעה גרסה זו, מעבר לשש כריות אוויר, גם מערכת למניעת תאונה עירונית עם בלימה עצמאית (עד 50 קמ"ש), וניטור לחץ אוויר בצמיגים.

1589661
 
מנוע וביצועים
כאמור השינוי הגדול בדגם המחודש הוא המעבר למנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש, שמייצר 150 כ"ס, לעומת 125 בעבר (וגם המומנט עלה עם 24.5 קג"מ לעומת 16.2 קג"מ בעבר). הספק זה עושה את הפוקוס למכונית החזקה בתחום המשפחתי ה"רגיל" (אלו שפוגשים בליסינג, להבדיל מגרסאות בכירות). אבל בשורה חשובה יותר היא החלפת התיבה הדו-מצמדית, שהפגינה אמינות בעייתית, באוטומטית אמיתית עם שישה הילוכים.
 
 
 
איך זה עובד? השיפור לעומת גרסת ה-1.6 ל' ברור. התיבה נעימה יותר בעיר והביצועים ביחס לקבוצה טובים. עם זאת בדקות הראשונות התחושה היא שהפוקוס אינה מהירה כמו שמצהירים הנתונים הטכניים: 0 ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ו-208 קמ"ש. אותה תחושה נוצרת בגלל שילוב בין בניית כח לינארית של המנוע (בלי ה"בעיטה" המפורסמת של תוצרת פולקסווגן) לתיבה חלקה אך מעט איטית שמעלה הילוכים אך אינה ממהרת להוריד אותם. ייתכן והקילומטראז' הנמוך שצבר המנוע של רכב המבחן השפיע אף הוא. אבל גם כך, ברור שהפוקוס המחודשת היא אחת המהירות בין המשפחתיות, ייתכן והמהירה ביותר (עניין שייבדק במבחן השוואתי). כמו בעבר התפעול הידני של התיבה נותר מעצבן.  
 
צריכת הדלק בשיוט טובה מאוד, והשגנו 14 ק"מ לליטר ויותר בנסיעה רגועה. בתנאים מגוונים שכללו קטעים מאומצים ופקקים, רשמנו כ-9.1  ק"מ/ל'. 

1589664
 
 
תמורה
ב-133,000 שקלים עבור רמת הגימור המהודרת, הפוקוס המחודשת מציעה מראה נאה וביצועים טובים בהשוואה למתחרות הישירות והיא מעניקה תמורה טובה למחיר.
 
פורד פוקוס המחודשת טובה משמעותית מהדגם שלפני מתיחת הפנים, בזכות ההגה העדיף, המנוע החזק בהרבה והתיבה שפעולתה נעימה יותר. עם זאת, ולמרות השיפורים הנוספים, הדגם המחודש המתייצב מול צמרת הקבוצה הוא בן חמש – והתחרות קשה מתמיד.
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
128000
החל מ- 1,270 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3175
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2011

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
436
רוחב
182.3
גובה
148.5
משקל
1364
בסיס גלגלים
264.8
נפח תא מטען (ליטר)
316
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1101
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
235/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
24.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
208
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
20.4
צריכת דלק - עירונית
11.9
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
13.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי, זיהוי הולכי רגל, חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
חיבור מסכים מאחור

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
יש

דגם פורד פוקוס
גרסה פוקוס 1.5 ל' טורבו, אוט', 5 דל', Trend
מחיר 128000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 208
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 316
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות