ניסאן קשקאי החדש מבחן דרכים וידאו (1.2 ל', אוט') - אוטו

ניסאן קשקאי החדש מבחן דרכים וידאו (1.2 ל', אוט')

מאז הגיע לארץ ניסאן שמרה את הקשקאי החדש לעצמה. כעת היא שחררה רכב מבחן ומייד יצאנו לבדוק מה נשתנה. עכשיו גם הווידאו

 
חשיבות הקשקאי עבור ניסאן ברורה ביותר. הוא תרם לשינוי התדמית של המותג, הצעיד אותו לקבוצה הלוהטת של הפנאי הקל וזכה להצלחה עצומה, לא דבר ברור מאליו בניסאן, בארץ ובעולם. תהליך השקת הדגם החדש היה קצת מוזר. למעשה רק עכשיו, חצי שנה אחרי שהחלה מכירתו ללקוחות, וכמעט שנה וחצי לאחר הצגתו בעולם, מוציאה אותו ניסאן למבחן בעיתונות, ומתחילה במהלכי פרסום לקהל הרחב. קיבלנו למבחן את גרסת הביניים, האסנטה SV, שצפויה להיות הנמכרת ביותר במבחר של הקשקאי החדש.  
 
 
עיצוב ונראות
אין ספק שניסאן ביצעה צעד גדול קדימה במראה. למרות שהקו הכללי דומה, העיבוד מודרני יותר, ונראה טוב בהרבה מהדור הקודם. הדור החדש נראה מצוין מבחוץ הרבה יותר "שטחי" מקודמו אבל גם קליל ומודרני עם קווים חדים ואגרסיביים, ולטעמנו הוא אחד הנאים בקטגוריה.

פנים הרכב
לסביבת הנהג מראה מכובד בסך הכל, ושפע האבזור תורם לתחושה הטובה. יש גג זכוכית פנורמי (לא נפתח), בלוטות', חישוקי "18, בקרת אקלים ושיוט, תצוגת "מבט ציפור" ועוד. מצד שני, שילוב הגוונים בין שחור ועוד שחור לכל המרכיבים, יחד עם מראה ותחושה פשוטים לחלק מהמתגים וצג המולטימדיה (כמו חלק מהמתגים), יוצרים תחושה קודרת.

מלפנים תנוחת הנהיגה טובה, הנדסת האנוש ברורה והמושב נעים, ומאחור יש שפע מקום גם לרגליים וגם לראש. תא המטען בעל נפח טוב ואפשרויות סידור שימושיות.
 
 
נוחות נסיעה
הקשקאי מתגלה לאורך המבחן כרכב נעים למדי. המתלים מציעים רכות בסיסית, שעוזרת בגיהוץ יעיל של אספלט עירוני משובש או שבילים כבושים. אך על כבישים בין עירוניים נתקלנו מדי פעם בקיפוצים קטנים ולא נעימים על אספלט לא איכותי. רמת הרעש בתא גבוהה מהממוצע בגלל בידוד לא יעיל של רעשי כביש. רעשי הרוח הם ברמה סבירה, ורעש המנוע מבודד היטב.

התנהגות ובטיחות
לקשקאי התנהגות טובה למדי, עם תגובות נכונות להפניית ההגה ולהעברות משקל, ריסון הולם של תנודות המרכב ופעולה בוגרת למדי של המתלים. ההגה אינו מתקשר במיוחד, אבל גם במצב הרגיל הפעולה שלו ליניארית.

גרסת ה-SV שנבחנה מוסיפה לא מעט ציוד בטיחותי לרשימת האבזור. מדובר במערכות שאינן מקובלות בקטגוריה, כמו התרעה על סטייה מנתיב (קצת מנג'סת), מערך מניעת התנגשות קדמית עם בלימת חירום אוטומטית, התרעה על ערנות הנהג, מעבר אוטומטי מאור גבוה לרגיל למניעת סנוור וקריאת תמרורים.
 
 
מנוע וביצועים
לקשקאי מנוע 1.2 מוגדש המוכר מדגמי רנו. כאן מפיק המנוע 115 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה חדשה שמכונה X-טרוניק. לתיבה יש גם מצב ספורט ואפשרות לתפעול ידני עם שבעה הילוכים. זה הספק נמוך בהרבה מהמקובל בקטגוריה, אך בזכות זמינות המומנט הטובה העסק עובד בצורה סבירה בנהיגה רגועה, והתיבה מתפקדת בחלקות. מצד שני כשמנסים לקבל קצת יותר מקצב רגוע, או בשילוב של עליה ואוטו עמוס, מתגלה המחסור בסוסים. נתון התאוצה למאה (12.9 ש') רומז על בעיית הביצועים, אבל זה בולט גם בתאוצות הביניים, בכל מהירות. מצב ספורט משפר מעט את המצב, ועדיין היינו מעדיפים מנוע חזק יותר – למשל את גרסת ה-135 כ"ס של אותו מנוע שמשרתת את המגאן. במפתיע, המנוע הקטן לא מחזיר דיבידנד בצריכת הדלק – היא היתה סבירה, אבל לא מבריקה: בין 12 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית רגועה ל-9 במסלול מאומץ יותר.  

תמורה
ניסאן קשקאי החדש מהווה שיפור גדול לעומת קודמו, ומציע לא מעט יתרונות מול המתחרים. הוא נוח ונעים לנסיעה, נראה טוב ומציע אבזור שופע – במיוחד בגרסת המבחן עתירת אבזור הבטיחות המתקדם. על אלו מעיבה יחידת הנעה לא חזקה מספיק, שמציבה אותו בנישת ה-1.6 ל' (שהנציג הבולט בה הוא הספורטאז' אורבן) בעוד מחירו מציב אותו מול גרסאות ה-2.0 ל' החזקות בהרבה. עם המנוע הזה, נראה שאנשי ניסאן צריכים גם גרסה זולה יותר בהיצע (כרגע המחיר מתחיל ב-157,000 שקלים) כדי להיות תחרותיים.
 
 
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
147000
החל מ- 1,458 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3645
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2001

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
439
רוחב
180
גובה
159
משקל
1375
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
430
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1598
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1332
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
160
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.4
סל"ד למומנט מירבי
1600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
193
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
14.9
צריכת דלק - ממוצעת
18.5
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
15.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלימת מנוע חכמה לסיוע בפניות והאטה IEB, מערכת לזיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם ניסאן קשקאי
גרסה קשקאי 1.3 ל' טורבו, אוט', Acenta
מחיר 147000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 193
תיבת הילוכים ידנית
צריכת דלק - ממוצעת 18.5
נפח תא מטען (ליטר) 430
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות