שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח רביעי) - אוטו

שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח רביעי)

המשימה הייתה לצלם את הקרוז לטווח ארוך בלבן של החרמון, אבל זו נכשלה, מה שהביא לדרישה פשוטה: לקבל אותה לתקופה קצת יותר ארוכה

מבחנים ארוכי טווח הם עניין מעניין. עם כל הכבוד למקצוע בו אנו עוסקים או למהות לה אנחנו נדרשים – לבחון מכוניות ולהביא לקוראים חוות דעת מקצועית ועניינית – אין מה לעשות עם העובדה שלחיות עם מכונית (הדגמה) כזו או אחרת במשך יממה (אפילו שתיים), אינו בר השוואה לחיים עם אותה מכונית במשך תקופה. לא פעם ציינו שכמו בהרבה דברים בחיים, הזמן עושה את שלו ולבסוף מתרגלים – גם עם מכוניות. זו המחשבה העיקרית שחלפה במוחי כשהגיע תורי לבלות קצת עם שברולט קרוז שקיבלנו למבחן ארוך טווח.
 
כניסה אל תא הנוסעים העירה במוחי כמה תאי זיכרון: התא נעים למראה במבט ראשון (למרות הגוון השחור), אך מעט מאכזב במגע קצת יותר מעמיק. תנוחת נהיגה טובה ונוחות ישיבה ראויה, אך מושב מעט חסר תמיכה (בעיקר לגב תחתון). שפע אבזור נוחות והידור – כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבי עור מחוממים, מושב נהג חשמלי ועוד – ואבזור חסר בתחום הבטיחות (יש מובילאיי).
 
שגרת יומי כוללת נסיעה של כ-60 ק"מ ביום מביתי אל המערכת, בכיוון אחד. דהיינו כ-120 ק"מ של כבישים ישראליים עמוסים בנהגים לא מנומסים. לא משימה קשה למכונית עצמה, משימה הרבה פחות נעימה לאדם שנוהג אותה. את המשימה הנ"ל עשתה הקרוז בצורה ראויה. המנוע – הצד החזק שלה במלוא מובן המילה – עושה עבודה בהחלט טובה, עם זמינות כח וחלקות בפעולה, תאוצות חזקות, גם אם לעיתים תיבת ההילוכים מעט איטית בתגובתה.

1594080

 
בהתראה קצרה החלטנו לנצל את הקרוז הכחולה ליום טיול משפחתי ביום סערה אפרורי ובתוואי הררי. זה היה גם היום בו הקרוז נאלצה להתמודד עם דרישות של משפחה מורחבת על ציודה; אבא, אמא ושלושה ילדים. אחת השאלות השכיחות שבאוטו אנחנו נשאלים היא אודות הושבה של שלושה ילדים במושב האחורי; זה של הקרוז מעט נמוך ובעל זווית שקועה למדי; פחות נוח להושבת ילדים וחגירתם מצד ההורים, ועוד פחות נוח לילדים שלא זוכים לשדה ראייה מספק החוצה. עיקר הבעיה הוא ברוחב המושב – שכמובן תלוי במספר משתנים, בעיקר גודל התקני הבטיחות – אך כמו שהפנמנו מזמן, הושבת שלושה ילדים במכונית משפחתית הוא עניין גבולי למדי.

ועדיין, הנסיעה הארוכה צפונה וחזרה עברה לכולנו בנעימים, כשעיקר הביקורת מופנה לנושא בידוד הרעשים - שרחוק מלהרשים. במהירות בין עירונית זה כולל רעשי רוח נוכחים, כשבתוך העיר רחשי כביש ופעולת מתלים צפים ועולים. נוחות הנסיעה עצמה בסה"כ בסדר, גם עם אוטו עמוס למדי, אך לא תמיד אחידה. בתוך העיר, בעיקר על פסי האטה גבוהים או שקעים עמוקים, הקרוז מתקשה להתמודד ומעבירה טלטול אל הנוסעים.    

1594081

 
מה עוד? ביום גשום וסוער אין ספק שיש יתרון לריפודי העור, בוודאי עם ילדים קטנים, עת רטיבות או לכלוך הופכים להרבה פחות מטרידים. אה, ואם תשאלו את זוגתי היקרה – היא תאמר לכם שבאוטו הבא שלה היא דורשת חימום למושבים... מצד שני, מספר ימים קודם, שהיו חמימים במיטב המסורת הים תיכונית, לא אחת קיללתי את העובדה שהחום לא עושה לגב שלי נעים. אגב, עניין הראות במראות הצד לא מפסיק לעצבן – גם כשמתרגלים! צריכת הדלק ממשיכה להיות טובה, עם נתון של כ-12.8 ק"מ לליטר בממוצע שהותה אצלי. יפה.
 
שברולט קרוז שלנו, שכבר גמעה למעלה מ-30,000 ק"מ, עשתה בסיכומו של יום (ושבוע) עבודה די טובה מבחינתי כמכונית ניוד עיקרית לי ולמשפחתי. נכון שלעיתים היא הרגישה מעט "מזדקנת", עת החלו להופיע מעט רעשים וקרקושים בתא הנוסעים, כמו גם הרגשה שחלק מהמכלולים (המכניים) מעט מתעייפים, אך בהקשר זה צריך לזכור כי בטרם הגיעה אלינו היא בילתה את חייה כמכונית הדגמה של היבואנית.
 
אם נחזור לעניין (המעניין) שציינתי בפתיחה, אז הזמן בהחלט עשה את שלו, ולאחר תקופה קצרה יחסית עם הקרוז הכחולה, התחלתי להתרגל אליה ואל מנעד היבטיה לטוב – ולרע.
_________________________________

נסועה בקבלה 19,449 ק"מ > נסועה החודש 4,195 ק"מ > נסועה כללית 34,747 ק"מ >  עלויות החודש 0 שקלים

שווה לשקול גם:

}
מחיר
135000
החל מ- 1,425 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3346
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
466.6
רוחב
179.1
גובה
145.8
משקל
1362
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
394
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
52

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/45/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1399
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
153
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
24.4
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
215
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
16.6
צריכת דלק - עירונית
12.3
צריכת דלק - ממוצעת
14
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
11.3
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.0

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת "Teen Driver" המדווחת על מאפייני הנהיגה לבעל הרכב, הנעה בשלט רחוק
אבזור נוסף בתשלום

דגם שברולט קרוז
גרסה קרוז 1.4 ל' טורבו, אוט', 5 דל', LT
מחיר 125000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 215
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.5
נפח תא מטען (ליטר) 290
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. לפי קונסומר-ריפורטס הקרוז והמאליבו מהמובילים בנוחות ועידון בקטגוריות שלהם.

    יוסי 17 אפריל 2018, 11:26

  2. 1. התקדמות מהדור הקודם, אבל עושה רושם שעדיין בינונית משהו

    חי 12 אפריל 2018, 15:29