שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח שישי) - אוטו

בחודש החולף יצא לי לשהות לא מעט במחיצתה של שברולט קרוז הנמצאת במבחן ארוך טווח באוטו, במסגרת נסיעות עבודה ויום טיול ארוך עם חברים. אחרי כ־800 ק"מ — מתוכם 500 ק"מ ביום אחד — סיכמתי לעצמי שאת ההתרשמות ממנה אסכם באופן מסודר. 
 
■ עיצוב ונראות — לרכב המבחן, בצבע כחול עמוק וברמת הגימור 'פרמייר' — עם חישוקי "17 — הופעה מוצלחת, בעיקר מלפנים.
 
■ נוחות והתנהגות — איכות הנסיעה בקרוז טובה בזכות כושר ספיגת שיבושים יעיל ובידוד רעשים מוצלח. שלושת הנוסעים הנוספים שהיו איתי הביעו שביעות רצון מנוחות הנסיעה.
 
■ ביצועים וצריכת דלק — לקרוז יש מנוע חזק, המציע ביצועים טובים גם עם רכב עמוס בארבעה מבוגרים, עם מזגן, ובעליות של סדום־ערד. לתיבת ההילוכים תגובה מעט איטית במצב האוטומטי, והמצב הידני לא נוח לשימוש. צריכת הדלק הפתיעה לטובה — 10.2 ק"מ/ל' שנמדדו במשאבה (מחשב הדרך הראה 10.3 ק"מ/ל'), בנהיגה שהייתה בעומס מלא בחלק גדול מהזמן. 

1595870

 
■ תא נוסעים ומטען — האווירה בתא הנוסעים מכובדת בזכות ריפוד העור, ועיצוב סביבת הנהג ואבזורה מוסיפים אף הם. מנגד, סביבת הנהג אינה מתעלה באיכות (גימור, הרכבה וחומרים) ובהנדסת האנוש. בלם החנייה מופעל רגלית, תפעולו נוקשה ואחרי כ־40,000 ק"מ מדרך הגומי שלו נשחק; פתיחת מכסה המנוע מוזרה — מצריכה שתי משיכות בידית הפתיחה, וניתן לעשות זאת רק כשדלת הנהג פתוחה. לחיוב יצוין כי ניתן לאחסן שני בקבוקי מים של 750 מ"ל בכל אחת מהדלתות הקדמיות, וכי יש שקע USB ליושבים מאחור.
 
ריפודי העור נראים ועשויים טוב; מלפנים, יש בקרת אקלים (אך ללא פיצול), אבל אין פתחי מיזוג לאחור, ושילוב של ריפוד עור ומזג אוויר חם יצר תחושה לא נעימה. מושב הנהג נוקשה לאורך זמן ובעל תמיכה צדית מוגבלת לירכיים; מאחור, המושב נוח יותר — אם כי התמיכה בגוף טובה פחות. המרחב מאחור טוב, פרט למרווח הראש, שעשוי להפריע לגבוהים.

1595869

 
בדקנו את יישום הצימוד קארפליי (אפל), והממשק עובד נהדר (נבדק עם אייפון 6S ואייפון X). אפשר להתחבר באופן פירטי לאנדרואיד, אבל התוצאה אינה טובה. הממשק פעל רק דרך חיבור USB, ולא דרך תקשורת בלוטות' — קצת מסורבל ולא נוח.
 
■ אבזור — הצד המכובד של ההיצע כולל ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, כוונון החשמלי למושב הנהג ומנגנון כניסה/הנעה ללא מפתח (נוח ואלגנטי). מנגד, פריטי אבזור אחדים חסרים, כמו ידיות אחיזה לנוסעים, קירור בתא הכפפות או קיפול חשמלי למראות הצד. אבל הבעיה העיקרית היא היעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות.
 
■ הערות נוספות — אורות הדרך, במצב הלא-אוטומטי שלהם, אינם כבים עם דימום הרכב; לא ניתן להחליף נורות בפנסים הקדמיים באופן עצמאי; תופסן הזרוע של מכסה המנוע שברירי; אסור לחבר וו גרירה; גימור תא המטען בסיסי ביותר (מתכת חשופה בחלק העליון); הגלגל החליפי הוא בגודל מוקטן.
 
1595871


תמורה
מחירה של שברולט קרוז, בגרסה הנמצאת אצלנו (סדאן, 'פרמייר'), הוזל בתחילת השנה ב־2000 שקלים — כך שמחירה כעת 133,000 שקלים, מחיר מקובל לקטגוריה עבור משפחתית חזקה יחסית.
 
בכל מה שקשור לשימוש ברכב, גם היום, לאחר חיים לא מפנקים, לא נרשמו בעיות. הקרוז עבר נסועה הקרובה לממוצע של שלוש שנים, ופרט לעניינים קטנים, כמו אותו כיסוי גומי שחוק, ולמרות ריבוי הנהגים והשימוש ה"לא פרטי" בו, הוא מתפקד היטב.    
_________________________________

נסועה בקבלה 19,449 ק"מ > נסועה החודש 3,619 ק"מ > נסועה כללית 42,313 ק"מ >  עלויות החודש 0 שקלים

שווה לשקול גם:

}
מחיר
125000
החל מ- 1,320 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3098
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
445.3
רוחב
179.1
גובה
146
משקל
1328
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
290
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
52

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1399
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
153
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
24.4
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
215
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
16.1
צריכת דלק - עירונית
12.3
צריכת דלק - ממוצעת
13.5
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
10.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

דגם שברולט קרוז
גרסה קרוז 1.4 ל' טורבו, אוט', 5 דל', LT
מחיר 125000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 215
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.5
נפח תא מטען (ליטר) 290
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. עצור וסע לא מתכבה אל תסתירו פרטים חשובים!

    אימרי 16 מאי 2018, 18:08

  2. 2. להחרים רכבים ללא מערכות בטיחות מתקדמות.

    שי 16 מאי 2018, 12:11

  3. 1. יפה שהוא מחזיק ככה

    חי 16 מאי 2018, 11:42