מהדורות פרידה מדגם בסוף כהונתו הן עניין ידוע. לפעמים מדובר במשהו עיצובי (צביעה), לעיתים בפריטים ייחודיים (חישוקים, ספוילרים), ויש כאלה עם שינויים במפרט; פרארי 458 פיסטה, למשל. או שברולט סילברדו.
 
מפרט נדרש
הדור הנוכחי והשלישי של סילברדו בגרסאותיו הכבדות (2500/3500) הוצג ב-2014 (ראשון ב-1999), עבר מתיחת פנים ב-2016, דור חדש הוצג השנה ויתייצב כאן ב-2020. בחזית סילברדו מנוע דיזל גדול (V8, 6.6 ל‘) המייצר הספק אדיר (445 כ"ס) ומומנט כביר (124.5 קג"מ). בקצה השני הנעה אחורית, אפשרות לכפולה, גם עם יחס העברה נמוך (Low) ונעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית.
 
סילברדו  כמו טנדרי ענק אחרים Made in USA - מוגבל בשטח טכני בעיקר בגלל שהוא ענק; מרווח הגחון שלו לא משהו וזוויות המרכב (גישה, בטן, נטישה) לא פותרות את הבעיות שיוצרים הממדים. ב-UMI החליטו לשלב: מהדורת פרידה, משופרת לשטח, מבוססת על Z71 הכוללת בולמי רנצ‘ו ועוד מספר מערכות.
 
שברולט סילברדו - מבחן דרכים (OFFROAD)


חבילה הגיעה
במהדורת OFFROAD, מבית גתוס: ערכת הגבהה של 5 ס"מ לשיפור מרווח הגחון מלפנים ל-24.1 ס"מ; מיגוני גחון, תיבות הילוכים והעברה, מכלי דלק ואוריאה; פגוש קדמי ייעודי וכננת 12,500 ליברות; וו גרירה נשלף; מדרגות שטח, קשת. בקצה הרכב מורכבים צמיגי שטח (50:50) של BF גודריץ‘ במידה 265/70-17. עופר ואילן סיפקו כנפונים שחורים לבתי הגלגלים ואמבטיה לארגז, וההופעה נחתמת במדבקה ייחודית.
 
מחיר החבילה 30,000 שקלים (כל המחירים ללא מע"מ); מחיר סילברדו LT במהדורה זו 265,000 שקלים ושל LTZ 293,000 שקלים. כעת מוצעת מהדורת OFFROAD במחירי השקה של 235,000 שקלים (LT) ו-263,000 שקלים (LTZ), 30,000 שקלים פחות מהמחיר המלא, ובדיוק מחיר החבילה הנ"ל; אם תרצו, חבילת שטח במתנה. בנוסף, מחיר החבילה עצמה משופר, הלקוח מקבל את הרכב מוכן, מרושין ועם אחריות מלאה של היבואן.

שברולט סילברדו - מבחן דרכים (OFFROAD)

 
פורקים חבילה
בהשוואה לסילברדו הרגיל, מהדורה זו מרשימה יותר, אך הגלגלים הלא-מאוד גדולים פוגמים במופע, למרות שהקשתות מנסות לשפר אותו. הטיפוס פנימה עשוי להיות אתגר מסוים - בנוסף לכך שהרכב הוגבה, המדרכה הוצמדה לתחתית המרכב; זה טוב בשטח, זה מחייב הנפת רגל בכל מצב.
 
סילברדו במהדורתו זו נוקשה מסילברדו 2500 הרגיל. בפועל, נוחות הנסיעה על שיבושים קטנים בעיר טובה. מפגש עם שברים מגודלים או מעבר על פסי הרעדה מחייב האטה - בגלל המפגש איתם ובעיקר בגלל הפרידה מהם. במהירות הנכונה, גם על אספלט פגום, גם מול מכשולים, נוחות הנסיעה טובה. אחת הבעיות היא שלמרות הממדים ובגלל יכולת המנוע, קל מאוד ומדי להדהיר את הכלי הזה למהירות גבוהה ממה שנכון וצריך.
 
על הכביש הבין-עירוני וגם בכבישים מהירים, נוחות הנסיעה טובה, וסוג השיבושים האופייני לדרכים כאלה לא אתגר את הרכב. רעש צמיגי השטח היה נמוך ממה שאפשר לצפות, אבל הם הדהדו בבתי הגלגלים הגדולים, ובמקומות מגבירי תהודה (קירות בטון בנתיבי איילון, למשל) הם נשמעו אך לא הציקו. רעשי רוח נשמעים מעל 100 קמ"ש ובעצמה ממש סבירה, המנוע מהמהם באופן חביב, ואיכות הנסיעה הכוללת ממש בסדר.

שברולט סילברדו - מבחן דרכים (OFFROAD)

 
אין הפתעות מכיוון המנוע, שנתוני ההספק והמומנט שלו מופיעים במפרטי משאיות בינוניות (18-26 טון); גם לא מצריכת הדלק: 5 ק"מ/ל‘. למרות אותם צמיגים ואותה הגבהה, היכולת בכבישים מתפתלים טובה, מעניקה מקדם ביטחון ראוי ביותר (והבולמים הקשוחים עוזרים).
 
סיבת הסיבות
אבל מבחנו של סילברדו הזה הוא מחוץ לכביש בכלל, באתגרי עבירות טכניים בפרט. כל עוד השביל סביר, ואפילו יש בו אבנים שתולות, ניתן לשמור על קצב תנועה סביר, גם כאשר לאורכו חריצי מים מכל סוג. במעבר מים רוחבי, שקע עוין או סלעים המבצבצים משום מה מהאדמה, יש להאט כדי לא להיחבט; במקרים אלה יש לגלוש אל המכשול, ואז מתקבלת נוחות נסיעה טובה. אותם בולמים נוקשים שומרים על ריסון טוב של הטנדר, משקל קבוע מאחור ישפר את היכולת עוד יותר.
 
כאשר מגיעים לשטח טכני, יש לזכור כי בכל זאת, האורך נשאר כשהיה, ונתוני המרכב לא עברו מהפך; יונימוג זה לא. וכאשר זוכרים את זה, וכאשר לא שוכחים את המומנט הכביר שיכול לאתגר אחיזה, מגלים רכב שעולה באופן מרשים על מסלעות, וגם במקומות שמצפים לשמוע את חריקת המפגש בין גחון הרכב לסלעים, מגלים שאותו מפגש לא התקיים.
 
שילוב להנעה כפולה עם הילוך כוח, מינון נכון בלחיצה על המצערת (שזה כמעט תמיד בין קצת עד החצי) פשוט גורם לטנדר הזה לעלות למעלה באופן מרשים. השיפורים שנעשו בו יעניקו לו במקומות רבים את היכולת שלא הייתה לו בלעדיהם.
 
למרגלות המעלה
מהדורה זו של שברולט סילברדו לא נועדה לשפר את כישוריו כרכב בכלל, כטנדר בפרט. למעשה, סילברדו הרגיל טוב יותר לכל שימוש רגיל. אבל, מי שרוצה טנדר אמריקאי על כל יתרונותיו - מנוע, מרחב פנים כביר, קלות גרירה, אבזור נאה, הכרה מלאה בהוצאות - ונוסע לא מעט בשטח בכלל, בצד המאתגר שלו בפרט, ראוי כי יעשה היכרות עם הצעה ייחודית זאת. מהדורת OFFROAD מרחיבה את מעטפת היכולת של סילברדו בשטח, ולא במעט.

שברולט סילברדו - מבחן דרכים (OFFROAD)