וולוו S60 - מבחן דרכים (T8, היברידי-נטען) - אוטו

וולוו S60 - מבחן דרכים (T8, היברידי-נטען)

המשפחתית הגדולה החדשה של וולוו מביאה כמצוות הימים האלה מערכת הנעה לניקיון ולחיסכון. בדרך להפחתת מזהמים עוברים במחוזות הריגוש

חלון ההזדמנות הזה היה ממש קטן. קו ההפרדה הרצוף סוף-סוף היה למרוסק, ממול לא נראה רכב, אבל אותו קטע מתיר-עקיפה היה קצר. לחיצה על המצערת עד הרצפה, וכבר היה צריך להרפות - מרגע היציאה עד החזרה לנתיב חלפו שתי שניות.

ככה זה כאשר רק למנוע הבנזין יש גם מגדש טורבו, גם מגדש-על, האחראים ל-303 כ"ס ו-40.8 קג"מ (למרות נפח של 2.0 ליטר); ככה זה כאשר מנוע חשמלי, עם 87 כ"ס ו-24.5 קג"מ, שותף בתחנת הכוח הזו; ככה זה כאשר לרשותכם 390 כ"ס ו-65.3 קג"מ. וכן, המשפחתית הגדולה הזו, וולוו S60 החדשה, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.
 
וכל זה, כמובן, נוצר רק כדי לעמוד בדרישות לצמצום הזיהום; אותה הגדשה כפולה, אותה הנעה חשמלית, נמצאות בגרסה זו של מכונית הסלון השבדית רק ממניעים אקולוגיים. ביצועי מופת באים גם בירוק.
 
1627973
צילום: יואל פלרמן

מ-2000 ועד המנופים 10
ב-2000 הציגה וולוו את ה-S60, המשפחתית הגדולה שלה. ייצורו של הדור השני החל ב-2010, וזה החדש ראה אור ב-2018. הדגם החדש יושב על הרצפה המודרנית של וולוו (SPA; גם ב-S90, XC60/90), הוא מוצע בגרסאות סדאן, סטיישן, וסטיישן מוגבה (CC). בסיס הגלגלים גדל ב-9.6 ס"מ תמימים, ל-287.2 ס"מ, והאורך ב-13 ס"מ, ל-476 ס"מ. הרוחב ירד ב-1.5 ס"מ ל-185 ס"מ והגובה גלש ב-5.5 ס"מ, ל-143 ס"מ.
 
העיצוב, מעבר לפרופורציות הדינמיות בהרבה, מפגין נוכחות לא מצטנעת, דומה לזה של דגמי ווולוו העכשוויים, רחוק מזה המעוגל שנוצר עוד בימי שליטת פורד בוולוו; סביבת הנהג מבוססת על מסך מגע אנכי וגדול מאוד, וזה מחליף את הקונסולה הצפה שהייתה קודם; היצע המנועים הוא למעשה מנוע אחד: 2.0 ליטר בנזין מוגדש (אין דיזל) ברמות הספק שונות; שימוש במגדשי טורבו ועל, והנעות כלאיים; הנעה קדמית והנעה כפולה מבוססת המנוע החשמלי. הדגם החדש עשיר באבזור נוחות כנדרש ממעמדו - משפחתית-גדולה של מותג יוקרה - ועתיר במערכות בטיחות, כנדרש מדגם של וולוו.

בישראל מוצעת S60 בגרסת T4 - מנוע 2.0 ל', 190 כ"ס, תיבה 8 הילוכים, הנעה קדמית - ובגרסת T8: אותו מנוע בנזין, עם מנוע חשמלי, 390 כ"ס, אותה תיבה, הנעה כפולה, טעינה גם דרך הרשת. שתי הגרסאות מוצעות ברמות אבזור 'אינסקריפשן' ו-'R-דיזיין', ועיקר ההבדלים ביניהן הוא בפריטי גימור, והמחירים לכן קרובים מאוד.
 
למבחן קיבלנו T8 'אינסקריפשן' שמחירה 299,000 שקלים בהרצליה, ברחוב המנופים 10.

1627978
צילום: יואל פלרמן
 
מסתכלים, מתנסים
העיצוב, כאמור שונה מהדגם הקודם, דומה לזה של הדגמים העכשוויים, ולעניות דעתנו הוא המוצלח ביותר בין מכוניות הנוסעים של וולוו, בעיקר בגלל פרופורציות מצוינות. גם שינויי הפזה הדרמטיים בהרבה במכסה המנוע ובייחוד בצידי הרכב ומבנה קורה C הוסיפו לא מעט.
 
סביבת הנהג, כך נראה, נראית זהה לזו של S90. יש הרבה דברים טובים לומר עליה: החומרים נאים ביותר, הגימור איכותי, האבזור עשיר ביותר, וכולה משדרת עדכניות עכשווית (או ההפך) עם צג ענק במרכז - שאיכותו גבוהה ביותר - בורר קטן ופקד הנעה/דימום מעוצבים לתפארת, לוח מחוונים עם תצוגה מתחלפת לפי מצבי הנהיגה ועוד. המושב, מופעל-חשמל ומרופד-עור, משובח ביותר; תומך היטב בכל חלק של הגוף, רב-כוונונים, ומשענת הראש פשוט לתפארת.
 
יש גם מספר דברים פחות טובים לומר עליה. אותו מסך משובח מחייב יותר מדי ביקורים אצלו כדי לטפל בעניינים שונים, ועם כל הכבוד לעדכניות העכשווית (וההפך), פקדים לתפעול מערכת השמע ובקרת אקלים, הם עדיין הסידור המועדף. וכן, גם כיבוי הסלולרי לאחר שיחה, ראוי היה שיהיה לכך כפתור בהגה. ועל מה שקשור בנהיגה נרחיב בהמשך.

1627981
צילום: יואל פלרמן
 
מאחור מרחב נכבד ביותר, עם מרווחים מצוינים לברכיים ולכפות הרגליים, ופחות לראש. המושב שם משובח, ובולטים פתחי המיזוג הממוקמים בצדדים, בצמוד לקורה B. ככל שזה קשור באירוח, אלה מאחור ימצאו כי משענות הראש המעולות פשוט סותמות להם את כל הדרך למבט לפנים.
 
תא המטען עשוי ברמה גבוהה ביותר, כולל שטיח מכובד, הנפח שלו בינוני לדגם כזה, 392 ליטר, אבל יש בו מספיק מקום לכל צורך רגיל. תפעול דלת חשמלי, גם בחיווי רגל, תמיד נחמד, וגם קיפול המושבים נעשה בלחיצת כפתור מאחור.

1627976
צילום: יואל פלרמן

מתניעים, נוהגים
הוולוו הנ"ל מונעת בשקט מופתי, כנדרש מגרסת כלאיים, וטווח הנסיעה שלה בחשמל בלבד עמד בפועל על 35 ק"מ, אגב הקפדה על יחסים עדינים במיוחד עם המצערת. באותה דרך היה על ה-S60 לחצות את תוואי העבודות של הרכבת הקלה (בכל זאת, רמת גן), ואף לנוע לאורכו, וזה דבר שיכול ליצור צלקות בנפשה של כל מכונית. באופן שאינו מובן מאליו, על מפגעים שטוחים, העניקה הוולוו נוחות נסיעה מצוינת. כאשר נפגשה במפגעים מהסוג העוין והעמוק, הטיפול בהם היה מוצלח פחות; סוף מהלך הבולם הפגין נוקשות יתירה, מעט אלימה לעיתים.
 
פעולת דוושת הבלם הייתה מהסוג ההוא בגרסאות היברידיות: ספוגית, מחייבת לחיצה חזקה, ללא היזון חוזר, לא ברורה למינון. אחרי זמן מתרגלים, ואפשר להביא את ה-S60 לעצירה, גם בחירום, באופן מנומס. ובכל זאת.
 
למחרת פנינו להרים. בכביש 1 הפגינה המשפחתית-הגדולה הזו התנהלות חביבה ביותר, בדמות שמירה על רמת רעש נמוכה ביותר, כאשר שאון הרוח והצמיגים נשמעים מעל 110 קמ"ש ובעוצמה נמוכה, ואילו המנוע מודיע על פעילותו מעל 4000 סל"ד, אך עושה זאת בצליל חביב למדי. נוחות הנסיעה בכבישים הבין-עירוניים טובה מאוד במצב רגיל, גם על שיבושים, גם על גלי כביש, ובכל מקטע שזה עובד פחות טוב, מצב 'ספורט' ישפר את פני הדברים.
 
1627974
צילום: יואל פלרמן

ואז, במהלך שיוט נימוח ביותר, לחצתי על המצערת כדי מחצית מהלכה. הרכב המהוגן למראה פשוט הטיס עצמו כאילו אין מחר, משטרה, בתי משפט וכותרות מביכות במדיה. קטעים הרריים, ככל שזה קשור ל-T8, הם פרט טופוגרפי שאינו מעניינה, גם כאשר הם תלולים בהרבה מהממוצע במשק, ממש כמאמר הנביא: וְהָיָה הֶעָקֹב לְמִישׁוֹר וְהָרְכָסִים לְבִקְעָה (ישעיהו מ', ד').
 
התיבה עצמה עובדת לתפארת במצבים כאלה, ומשך ההשהיה בכלל, במצב 'ספורט' בפרט, זניח ממש. מה שמחזיר אותנו לסיום ההתחשבנות על התלהבות היתר של אנשי וולוו לכל מיני פטנטים מיותרים. כדי להיכנס למצב 'ספורט', יש ללחוץ על גלגלת בקונסולה בין-מושבים, התפריט נפתח, מגלגלים למצב זה, לוחצים שוב; סתם בורר עם מצבים לא טוב? וכאשר רוצים למקסם התנהלות דרך התיבה, מגלים ש: אין פקדי הילוכים (זה לתפארת המליצה, כמובן. כבר במפרט כתוב שיש כאלה רק ל-'R-דיזיין'); העלאת ההילוכים והורדתם באמצעות הבורר נעשית ימינה/שמאלה ולא קדימה/אחורה, וזה לא משהו; מיקום הבורר לא מתעלה, ועם יד מקופלת מרגישים בפקד ההתנעה/דימום שהוא גדול; המעבר בין מצב קדמי/סרק/אחורי ממש לא מוצלח, מחייב פעולה כפולה; גם כאן, פתרון משמים כמו נצרה עובד טוב יותר. כן. מתרגלים. ובכל זאת. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 11 ק"מ/ל'.

1627977
צילום: יואל פלרמן
 
אבל ה-S60, שממש אינה נראית מכונת ביצועים - והיא הרי לגמרי כזאת - אינה נראית גם כמי שיש קשר בינה לבין זרימה מהירה בין-פיתולים. אבל יש קשר, ועוד איך. ההנעה הכפולה מעניקה יכולת דינמית גבוהה ביותר, ובמצב 'ספורט' העסק מתכנס למוד תקיפה. כן, ההגה במצב רגיל סביר-פלוס, אבל במצב 'ספורט' הוא מתקשח כמו שצריך, ויחד עם 2.3 סיבובים מנעילה לנעילה, וללא שטח מת, הוא הופך לבן לוויה מוצלח מאוד בנהיגה דינמית - כאמור, לא משהו שאמורים לצפות ממכונית שכזו.
 
התמצית
וולוו S60 בגרסת T8 היא מכונית מצוינת. היא מעוצבת לתפארת, יש לה תא נוסעים וסביבת נהג מכובדים, אבזורה מרשים, מערך הבטיחות מצוין, נוחות הנסיעה טובה עד טובה מאוד מחוץ לעיר, בהחלט מספקת ויותר בתוכה, הביצועים מרשימים ביותר והיכולת הדינמית משובחת. וכן, יש לה כמה קטעים מיותרים ביותר בתחום התפעול: המסך וחובת הביקור בו, תפעול הבורר, היעדר פקדי הילוכים.
 
מחירה של המשפחתית הגדולה הזו הוא 299,000 שקלים, נכון למיסוי של סוף 2019 ביחס לדגמים היברידיים. מחיר זה, לדגם כזה של מותג יוקרה על יכולותיו הנ"ל, עושה את S60 אפילו לקנייה טובה מסוגה. ובהינתן המחיר, זה ממש לא מעט.

*פורסם במקור ב-12.01.20 (נוסף וידאו)

1627980
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

מחיר
0
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2010

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
463.5
רוחב
186.5
גובה
148.4
משקל
1612
בסיס גלגלים
277.6
נפח תא מטען (ליטר)
380
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
68

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1969
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
190
סל"ד להספק מירבי
4700
מומנט מירבי (קג"מ)
30.5
סל"ד למומנט מירבי
1300
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
230
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
20.8
צריכת דלק - עירונית
13.5
צריכת דלק - ממוצעת
17.2
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
13.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
אין
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי, מערכת הגנה מפני "צליפת שוט"

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
גימורי אלומיניום פנימיים
אבזור נוסף בתשלום
ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים, חיישני חניה אחוריים

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB + SD
נגן DVD
אין

דגם וולוו S60
גרסה S60 אוט', 2.0 ל' טורבו, T4 ,Kinetic
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 230
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.2
נפח תא מטען (ליטר) 380
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 19. יש זולות בהרבה עם אותן תכונות ויותר...

    בזבוז מיותר 14 ינואר 2020, 18:31

  2. 15. אחלה רכב לפריירים ! מכונית משפחתית ממונפת ויקרה מאד

    אין הרבה כאלה 13 ינואר 2020, 19:57

  3. 10. הכותב הראשון צודק, הבעיה של וולוו אין שוק יד שנייה והמוסכים המורשים פשוט רותחים ברמת המחיר של השירות, הרכב בשנים הראשונות של האחריות בהחלט מהנה בתום האחריות המצב הופך לאסון, ולכן תרכשו רכב אמין לפני כל הביצועים, רכשתי לקסוס es 300.

    טומי 12 ינואר 2020, 19:52

  4. 7. כבעל הדגם הקודם -לא הייתי מרוצה מנוחות הנסיעה והחיספוס של המנוע. הביצועים לא עמדו בצפיות

    T5קינטיק 254כ"ס 12 ינואר 2020, 13:26

  5. 4. לא באמת 4.6 שנ' ל 100. מסכי שליטה דור קודם

    אחד שרצה וויתר 12 ינואר 2020, 11:21

  6. 3. לפחות תזהירו שהקריאה מעייפת. קו הפרדה מרוסק...רכב מהוגן...שיוט נימוח...אלימה לעיתים...ובהינתן המחיר... כתב מעצבן!!!

    עופר 12 ינואר 2020, 10:20