לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, החלה בשיווק
סיטרואן ברלינגו המחודש. המהדורה העדכנית של הרכב המסחרי המצליח,
שהוצגה לפני יותר משנה, חמושה במנוע דיזל העומד בתקן יורו 6 ובתא נוסעים משופר. המנוע, בנפח 1.6 ליטר, מייצר עדיין, בגרסתו הבסיסית, 75 כ"ס - אך הגרסה החזקה יותר מספקת כעת 100 כ"ס במקום 92 כ"ס.
כל הגרסאות תוצענה, כסטנדרט, עם תיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים), בעוד שתיבה רובוטית חד-מצמדית עם 6 הילוכים מוצעת כאופציה בגרסה החזקה יותר (100 כ"ס). גרסה עם שבעה מקומות מוצעת רק עם המנוע החזק יותר - אך עם תיבה ידנית בלבד.
המעבר ליורו 6 שיפר את הציון הירוק של המנוע באופן דרמטי: מדרגה 15 לדרגה 4. לפי היצרן, צריכת הדלק טובה מאשר קודם ב-19%. למנוע הדיזל המחודש ממיר קטליטי סלקטיבי (SCR) עם מיכל נפרד לאוראה (AdBlue); מערכת זאת הייתה עד לא מזמן בשימוש רק במשאיות, אך במהלך כניסת יורו 6 לתוקף מוצאת את דרכה ליותר ויותר מנועי דיזל קטנים.
צילום: מנהל
גרסת ה-75 כ"ס של הברלינגו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-14.2 שניות ומגיעה ל-156 קמ"ש. גרסת ה-100 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות ומגיעה ל-166 קמ"ש בידנית; 14.3 שניות ו-171 קמ"ש ברובוטית.
בנוסף, עבר הברלינגו המחודש עדכוני עיצוב מינוריים בחוץ ובפנים, וסיטרואן טוענת לשיפור בשקט ובעידון הנסיעה.
מחירי הברלינגו לא השתנו מהותית, ויחלו ב-138,000 שקלים לגרסת ה-75 כ"ס ו-152,000 שקלים לגרסת ה-100 כ"ס. הגרסה הרובוטית תעלה 160,000 שקלים ואילו גרסת שבעה המקומות תעלה 158,000 שקלים.
בעבר הכריזו אנשי לובינסקי, היבואן, כי יעדיפו להתמקד בתחום המסחרי ב
סיטרואן ברלינגו, ולא ייבאו את פיג'ו פרטנר הזהה שעבר את אותו מקצה שיפורים. מעניין יהיה לראות אם מדיניות זו אכן תיושם.
צילום: מנהל