נמצא פתרון ישראלי לתחבורה עירונית אישית?

מכללת אפקה להנדסה תציג רכב תלת-גלגלי חשמלי אישי במסגרת כנס תחליפי הנפט

בין ה-10 ל-11 לנובמבר תתקיים הוועידה השלישית לתחליפי דלק ותחבורה חכמה, הנערכת בחסות התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים, משרד המדע וקרן היסוד. מבין שלל הפרויקטים בולט הפרויקט של מכללת אפקה להנדסה.
 
הוועידה שלישית לתחליפי דלקצילום: הדמיה - עמוס בועז, מכללת אפקה 
 
חשמלי, אישי
צוות של 18 סטודנטים לתואר ראשון ושני תכננו רכב חשמלי אישי לשימוש בתוך הערים ובדרכי הגישה אליהן. הבסיס שנבחר היה קטנוע תלת-גלגלי, שהוסב על-ידי הצוות לכלי רכב סגור בו ניתן לנהוג ללא צורך בקסדה ואביזרי מיגון שונים. הצוות בחר בקטנוע תלת-גלגלי כבסיס לפרויקט בגלל משקל קל, התאמה טובה להנעה חשמלית, כושר תמרון בעיר ומחיר נגיש ביחס למכונית חשמלית. בנוסף, יש לכלי כזה, ביחס לדו-גלגלי, יתרון ביציבות, מיגון ותנאי חיים, כולל מיזוג.
 
כנס תחבורה חכמהצילום: הדמיה - עמוס בועז, מכללת אפקה 
 
לרכב גלגל הגה, המאפשר ניהוג רגיל ללא צורך במיומנות מהסוג הנדרש ברכיבה על כלים דו-גלגליים. למרות ההגה, אם לשפוט לפי התמונות, נראה שחלק מיכולת ההפניה מגיעה בעזרת הטיית גוף הכלי.
 
 
נציין שכלים דומים-אך-לא-זהים ברעיון כבר הוצגו בחו"ל על-ידי יצרניות רכב שונות, כאשר הבולט שבהן הוא ה-i-ROAD של טויוטה. לזה אחרון מנגנון היגוי אחורי בנוסף להטיה על הצד.
 
תחבורה חכמהצילום: הדמיה - עמוס בועז, מכללת אפקה 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.