בין ה-10 ל-11 לנובמבר תתקיים הוועידה השלישית לתחליפי דלק ותחבורה חכמה, הנערכת בחסות התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים, משרד המדע וקרן היסוד. מבין שלל הפרויקטים בולט הפרויקט של מכללת אפקה להנדסה.
צילום: הדמיה - עמוס בועז, מכללת אפקה
חשמלי, אישיצוות של 18 סטודנטים לתואר ראשון ושני תכננו רכב חשמלי אישי לשימוש בתוך הערים ובדרכי הגישה אליהן. הבסיס שנבחר היה קטנוע תלת-גלגלי, שהוסב על-ידי הצוות לכלי רכב סגור בו ניתן לנהוג ללא צורך בקסדה ואביזרי מיגון שונים. הצוות בחר בקטנוע תלת-גלגלי כבסיס לפרויקט בגלל משקל קל, התאמה טובה להנעה חשמלית, כושר תמרון בעיר ומחיר נגיש ביחס למכונית חשמלית. בנוסף, יש לכלי כזה, ביחס לדו-גלגלי, יתרון ביציבות, מיגון ותנאי חיים, כולל מיזוג.
צילום: הדמיה - עמוס בועז, מכללת אפקה
לרכב גלגל הגה, המאפשר ניהוג רגיל ללא צורך במיומנות מהסוג הנדרש ברכיבה על כלים דו-גלגליים. למרות ההגה, אם לשפוט לפי התמונות, נראה שחלק מיכולת ההפניה מגיעה בעזרת הטיית גוף הכלי.
נציין שכלים דומים-אך-לא-זהים ברעיון כבר הוצגו בחו"ל על-ידי יצרניות רכב שונות, כאשר הבולט שבהן הוא ה-i-ROAD של טויוטה. לזה אחרון מנגנון היגוי אחורי בנוסף להטיה על הצד.
צילום: הדמיה - עמוס בועז, מכללת אפקה