תערוכת ניו-יורק: ניסאן 370Z רודסטר

הגרסה הפתוחה של ה-370Z עורכת הופעת בכורה. האם היא תגיע אלינו?


רק לפני שבוע סיפרנו לכם על התכניות של ניסאן להביא לישראל את מכונית הספורט הקומפקטית 370Z מעוררת-התאבון, מחליפתה של ה-350Z – והנה מציגה ניסאן בתערוכת ניו-יורק גרסת רודסטר ל-370Z, אשר מחליפה את ה-350Z רודסטר. לשמחתנו נמנעה ניסאן מללכת בעקבות אופנת הקופה-קבריולה ושמרה על גג בד רך, בדיוק כמו ב-350Z רודסטר. הגג נפתח בלחיצת כפתור ללא צורך בפתיחת תפס ידנית, והתהליך אורך כ-20 שניות. אנו שמחים גם לבשר כי החסכון במשקל שהתרחש במעבר מה-350Z קופה ל-370Z בא לידי ביטוי גם כאן: למרות חיזוקי-המרכב הנדרשים בגרסה פתוחת הגג, משקלה של ה-370Z רודסטר גבוה רק בכ-70 ק"ג משל הקופה, ונמוך בכ-100 ק"ג משל ה-350Z רודסטר.
 
 
יחידת ההנעה זהה לזו של הקופה (ולזו המוכרת לנו מדגמי אינפיניטי) – V6 בנפח 3.7 ל' המפיק כאן 332 כ"ס (בגרסה האמריקנית), ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית (עם פונקציית גז-ביניים אוטומטית, אם בחרתם בחבילת 'ספורט'!) או 7 היל' אוטומטית. נתוני ביצועים לא נמסרו אך אפשר לצפות כי עם יותר הספק ופחות משקל, נקבל שיפור משמעותי לעומת הרודסטר הקודמת. ה-370Z קופה מגיעה מ-0 ל-100 ב-5.4 שנ', כך שניתן להניח שהרודסטר תוסיף עוד שתיים-שלוש עשיריות לנתון זה. דיפרנציאל מוגבל-החלקה, אגב, הוא אופציונלי בלבד, כחלק מאותה חבילת ספורט המוזכרת לעיל שכוללת גם חישוקי "19 במקום ה-"18 התקניים.
ברשימת האבזור נמצא חידוש בדמות מושבים מחוממים וממוזגים – לראשונה בניסאן פתוחה – כמו גם תקשורת בלוטות' מובנית ואופציה למערכת ניווט המבוססת על כונן קשיח.
שיווקה של ה-370Z יחל בארה"ב בקיץ הקרוב, אך לא ידוע מתי באירופה. אנו מצדנו יכולים לקוות כי הרודסטר החדשה תגיע גם היא לישראל, לצד הקופה שאמורה לנחות פה עוד השנה.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.