הונדה FCX ‘קלריטי‘: גרסת ייצור לתא-דלק

הונדה מכריזה כמובטח על גרסה סדרתית בייצור מוגבל של ה-FCX העתידנית

לפני שבועיים סיפרנו לכם על התכניות של הונדה להכניס לייצור שתי מכוניות קונספט 'ירוקות', כשאחת מהן – ה-FCX המונעת תא-דלק – מיועדת להצגה כבר בתערוכת לוס-אנגל'ס. ובכן אתמול נפתחה התערוכה לעיתונאים, וכמובטח הכריזה הונדה על גרסת הייצור של ה-FCX. לכבוד ההכרזה גם זכתה המכונית לשם: Clarity, שמשמעותו 'בהירות' או 'ראיה ברורה'.העיצוב של גרסת הייצור שומר על הקווים היפים של מכונית הקונספט, אך עם מראה מעט פחות חלקלק ועתידני. יחידת תא-הדלק תפיק הספק מירבי של 136 כ"ס ומומנט של 26.1 קג"מ, אשר יועברו לגלגלים דרך מנוע חשמלי כאשר האנרגיה נאגרת בסוללת ליתיום-איון. המהירות המירבית היא 160 קמ"ש. קיבולת מיכל הדלק היא 171 ליטרים של מימן דחוס (בלחץ של 5,000 Psi...), אשר מספיקים לטווח נסיעה של כ-430 ק"מ. ממדי המכונית הם אורך 4.835 מ', רוחב 1.845 מ' וגובה 1.47 מ'; משקלה 1,625 ק"ג. ה-FCX קלריטי תוצע בדרום-קליפורניה למספר מוגבל של לקוחות החל מאמצע 2008, באמצעות תכנית ליסינג בעלות של 600 דולר בחודש (כולל טיפולים). שלוחת הונדה בארה"ב מקימה מרכז שירות למכוניות אלו באזור לוס-אנג'לס, וכאשר יגיע המועד לאחזקה שוטפת יועברו המכוניות דרך סוכן הונדה המקומי של הלקוח למרכז השירות. בשלב זה לא ידועה פריסת תחנות הדלק שיאפשרו מילוי המיכל במימן.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.