אחרי הטנטרום התקשורתי. השר מגיב לרכישת המרצדס
"כן, קניתי מרצדס" כך הגיב שר הכלכלה לגל הידיעות על הרכישה של מרצדס מאייבך GLS בשווי מוערך של 2 מיליון שקלים. כל מה שצריך לדעת
אם אתם לא חיים תחת סלע או במערה, קשה להאמין שלא נחשפתם ל"סערה" המקומית האחרונה, לאחר הפרסום הראשון של אודי עציון באתר וואלה, כי שר הכלכלה ניר ברקת רכש לאחרונה מרצדס מאייבך GLS בשווי מוערך של מעל ל-2 מיליון שקלים. אז נכון שניגוח פוליטיקאים הוא ענף מוביל בתקשורת וגם מתפקידה המרכזיים, אבל קשה שלא לשים לב שבעוד על הרכב עצמו, שוויו והישיגו הכלכליים של ברקת, נשמטה לפחות בחלק מהמקומות העובדה שהוא אחד מחלוצי הספורטאים המוטוריים וחובב רכב לא קטן.
הרבה לפני שהיה שר, הרבה לפני שהיה ראש עיריית ירושלים ועם עלייתו למעמד אחד מאנשי העסקים והיזמים הבכירים בישראל, ניר ברקת היה קודם כל חובב רכב ומירוצים. כאשר ברזומה שלו שתי השתתפויות במירוץ השטח הארוך והקשה בעולם הפאריז-דקאר, עוד בתקופה שהמירוץ נערך בפורמט המקורי והקשה ביותר שלו בשנים 2001 ו-2002.
רק 2 מיליון? הצחקתם אותן...
הצהרות הון: אלו 10 המכוניות היקרות ביותר בישראל
סוף עידן ה-V12? מרצדס-מייבאך חושפת מהדורה אחרונה
מרצדס מציגה - היוקרה האולטימטיבית
"כן, קניתי מרצדס" כותב השר בחשבון הפייסבוק שלו, "מהכסף הפרטי שהרווחתי בעבודה קשה כיזם הייטק ומשקיע. בזכות הברכה של אבא שלי, זכיתי לשלם הרבה מס הכנסה ולשרת את הציבור כבר 23 שנה במשכורת של 1 שקל בשנה.
הוצאות הטיסה והוצאות הרכב הפרטי שלי (אין לי רכב מהמדינה) מלא על חשבוני, אני בחרתי לשרת את המדינה ולא להרוויח ממנה".
אז נכון שכנראה היינו מעדיפים לראות אדם כזה כשר תחבורה ופחות שר כלכלה (לא שהאזרח הפשוט מרגיש שיש פה יותר מדי כלכלה לאחרונה), ונכון שיש גם טעם לפגם ברכישת רכב ביותר מ-2 מיליון שקלים כאשר אתה בתפקיד ציבורי, גם כאשר אינך מקבל משכורת או רכב מהמדינה, אבל התשובה של ניר ברקת לא ממש מתנצלת.
מאייבך הוא מותג האולטרה יוקרה של מרצדס. בראשיתה הייתה יצרנית פאר שעד שנות ה-40 התחרתה במיטב היצרניות כמו בנטלי, רולס רויס, דוזנברג, היספאנו סוויזה ואחרות. ניסיון להחזיר אותה לחיים בסוף שנות ה-90 כמתחרה לרולס רויס ובנטלי הסתיים בכישלון וב-2012 התקפלה מרצדס עם הסמל בין הרגליים מהאירוע, הבעיה העיקרית לא הייתה המכונית, אלא שהיא הייתה דומה מדי למרצדס. מספר שנים אחר כך, חזר המותג, אבל לא כאחד שמנסה לעמוד בפני עצמו, אלא כסוג של רמת גימור מהודרת במיוחד (בדומה לרעיון מאחורי סדרות "מולינר" של בנטלי). למה מרצדס צריכה את זה? קודם כל כי תמיד יהיו מי שיהיו מוכנים לשלם יותר בשביל הכי הכי וגם בגלל שאצל שתי הארכי יריבות שלה מגרמניה – אודי בפולקסווגן וב.מ.וו יש מותגי יוקרת עילית כמו בנטלי ורולס רויס (בהתאמה).
המרצדס מאייבך GLS שהזמין ברקת היא ספינת דגל, שלא לאמר, יאכטת הדגל של היצרנית. משתרעת על פני 521 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, מתנשאת על בולמי האוויר לגובה של 184 ס"מ ומציעה מרווח פנים אדיר עם 313 ס"מ בבסיס הגלגלים. על הנעת המכונה, מנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים בהספק של 557 כ"ס, 78.5 קג"מ שיורדים לכל הגלגלים ומאיצים אותה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ועד 250 קמ"ש מירביים. רשימת האבזור כוללת (גם) גימורי עץ בכל תא הנוסעים, מושבים עם עיסוי, אוורור וחימום, מערכת שמע של Burmester ולה לא פחות מ-29 רמקולים, מערכת טיהור ובישום אוויר, מתלי אוויר אדפטיביים, תצוגה עילית ועוד.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב