רכב הפאר של לינק אנד קו בתל אביב - אבל האם יימכר?
הרכב הגדול והמאובזר ביותר של לינק אנד קו נחת בישראל לתצוגה; בחברה בוחנים שיווק בהתאם להתקדמות התקינה האירופית וההתעניינות המקומית
לינק אנד קו מציגה בישראל את לינק אנד קו 900, הדגם המוביל של המותג והראשון שלו המציע שלוש שורות ושישה מושבים מלאים. בשלב זה מדובר בתצוגה בלבד באולם הדגל בתל אביב, כאשר היבואנית מאיר בוחנת את המשך הדרך לפי קצב התקדמות התקינה באירופה ורמת ההתעניינות מצד המבקרים.
הדגם מבוסס על פלטפורמת SPA Evo, הגרסה העדכנית ביותר של ארכיטקטורת הפרימיום של וולוו. הוא שומר על שפת העיצוב של לינק אנד קו עם פרשנות מודרנית ותכנון המכוון לשימושיות מרבית, מהמשפחה היומיומית ועד נסיעות ארוכות והרפתקניות.
הממדים מציבים אותו בקצה העליון, עם אורך של 5,240 מ״מ, רוחב של 1,999 מ״מ וגובה של 1,810 מ״מ. בסיס הגלגלים עומד על 3,160 מ״מ, נתון שממקם את ה־900 בעומק קטגוריית ה-Full-Size מול לקסוס LX או ב.מ.וו X7, אם כי עם נוסח פחות מערבי כמובן.
הנעה, ביצועים ונתוני טווח
ה-900 מוצע בעולם עם ארבע תצורות הנעה פלאג אין היברידיות, עם מנועי בנזין בנפחי 1.5 או 2.0 ליטר ושלושה או ארבעה מנועים חשמליים בהתאם לגרסה. בחלק מהגרסאות שני המנועים האחוריים מאפשרים יכולת תמרון הדוקה וחלוקת כוח לפי אחיזה ויציבות. ההספקים נעים בין 720 כ"ס ו-4.8 שניות ל-100 קמ"ש ועד 884 כ"ס ו-4.3 שניות ל־100 קמ"ש.
קיבולת הסוללות נעה בין 45 ל-52.4 קוט"ש. טווח הנסיעה החשמלי בלבד נע בין כ-220 ל-280 ק"מ, לפני כניסת מנוע הבנזין לפעולה. בשוק הסיני מחיר הדגם נע בין 400 ל-600 אלף יואן, שהם כ-210 עד 315 אלף שקלים לפני מסים מקומיים. באירופה טרם הוצהר מחיר רשמי.
תא נוסעים, מסכים ושימושיות
תא הנוסעים נבנה סביב מסך ראשי ברוחב "30 וברזולוציית 6K, הנשלט באמצעות מעבד Qualcomm Snapdragon 8295 ותומך במסך מפוצל. בנוסף מוצגים לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.66, תצוגה עלית ושני מטענים אלחוטיים בהספק 50W.
לנוסעי השורות האחוריות מותקן מסך נוסף בגודל "30 הנשלף מהתקרה ופועל גם הוא באמצעות שבב ייעודי. מערכת השמע הסטנדרטית כוללת 23 רמקולים, ובדגם המאובזר מוצעת במת סאונד של הרמן קרדון עם 31 רמקולים ושני רמקולים בכל משענת ראש בשתי השורות הקדמיות.
כל ששת המושבים כוללים חימום ועיסוי, בעוד השורות הקדמיות כוללות גם אוורור. המושבים מתכווננים חשמלית בכל שלוש השורות, והשורה השנייה מותקנת על מסילה ארוכה המאפשרת סיבוב של 90 או 180 מעלות לטובת כניסה נוחה או סידור ישיבה פנים־אל־פנים.
לשורת הנוסעים האמצעית שולחנות מתקפלים, דלתות עם פתיחה רחבה של עד 90 מעלות ותא מבוקר טמפרטורה בנפח 9 ליטרים. חלונות הגג מצוידים בוילונות חשמליים, ובחלונות האחוריים משולבים וילונות מובנים.
תא המטען כולל דלת מפוצלת שניתן להמיר לספסל קשיח עד 300 ק"ג. כאשר כל השורות בשימוש נפח המטען עומד על 300 ליטר ו-20 ליטר נוספים בתא נפרד. בקיפול השורה השלישית, נפח המטען גדל ל-1,070 ליטר.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 25/12/2025 -
מערכת אוטו, 25/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהגים רותם סלע וליאור רז?
-
קינן כהן, 25/12/2025BYD סיליון 5 פלאג אין: מבחן דרך
-
יואל פלרמן, 25/12/2025מבחן בטיחות למסחריות – משפרים ומשתפרים
-
שרון ביידר, 25/12/2025השרה רגב שומרת על לקוחות היוקרה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025רגע מכונן: יגואר נפרדת ממנוע הבעירה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשות הפלסטינית