ההטבות הסודיות: מי היבואן שמעניק הטבה של 65 אלף שקל?

קח עכשיו שלם אחר כך: היבואנים לא מורידים מחירים אבל כן נותנים הטבות אשראי מפליגות. אוטו בדק מה השווי האמיתי של הצעות המימון האטרקטיביות שמוצעות לרוכשי מכוניות חדשות 

שוק הרכב הישראלי הוא שוק קשוח. ברגע שיבואן "ממצמץ" ומוריד את המחיר, באופן מיידי מתחיל להתחולל סביבו מחול שדים שכולל לחצים מחברות הליסינג שלא מעוניינות שיורידו להן את שווי צי הרכב שלהן, איומים בתביעות מלקוחות ששילמו רק לפני כמה שבועות על הרכב מחיר מלא, והורדת ערך לכל המשומשות של אותו הדגם. מכאן שכל פעולה כזו עלולה ליצור מצב של "בא לברך ויצא מקלל", כך היה גם עם טסלה, שלמדה בדרך הקשה לאחר הוזלת מחירים פתאומית שלשוק הישראלי יש כללים משלו וירידה בביקוש אינה תירוץ להורדת מחיר. על מנת להגביר מכירות יש לספק ללקוחות בישראל הטבות שוות כסף אך כאלה שאינן משפיעות על מחיר המחירון של הרכב הנמכר. 


למרות שאנו רואים בשוליים יבואנים שמציעים הנחות בעיקר למכוניות "אפס קילומטר" או מבצעי מכירה למועדוני לקוחות גדולים כמו "חבר" או "ביחד בשבילך", יותר ויותר יבואנים מציעים הצעות מימון אטרקטיביות שהשווי שלהן עשוי להגיע עד לכ-60 אלף שקלים.

טסלה מודל 3

צילום: עזרא רפאל

טסלה מציעה כיום את אחת ההצעות האלה אם כי היא פחות אטרקטיבית מהצעות של יבואנים אחרים. טסלה מציעה 100% מימון למכוניות שהיא מוכרת ללא ריבית עם הצמדה למדד. בחישוב פשוט, לקוחות שירכשו טסלה במבצע הזה ישלמו על מימון של 200 אלף שקל, כ-25 אלף שקל נוספים עבור אותה הצמדה למדד לתקופה של 5 שנים. מאידך, בריביות המקובלות כיום בשוק, שנעות בין 5% ל-6% עם הצמדה למדד, אותה הלוואה של 200 אלף ש"ח תעלה ללקוח כ-260 אלף ש"ח. בחישוב פשוט, ביד אחת טסלה שמרה על מחירון הרכב וביד השנייה מעניקה הטבת מימון שהשווי המצטבר שלה מגיע ל-35 אלף ש"ח. 

זיקר 7x

צילום: אלי שאולי

מותגים אחרים מציעים מימון חלקי (BYD, סוזוקי, זיקר) של 100 אלף ש"ח ללא ריבית וללא הצמדה. על פי אותו תחשיב, לתקופת החזר של 5 שנים, מדובר בהטבה של כ-30 אלף שקל. 


אקספנג עם הצעת מימון ללא הצמדה למדד וללא ריבית על סכום של 180 אלף שקל וסרס שמציעה מימון מלא על סכום של כ-240 אלף שקל, מציעות בפועל הטבת מימון בשווי של בין 45 ל-65 אלף שקל, כל זאת כאמור תוך שמירה על המחירון. 

מתן ורטמן, מנכ"ל חברת קארין פיננסים המתמחה בניהול אשראי ללקוחות פרטיים ועסקיים, אמר כי "להטבות שנותנים היבואנים יש שווי מהותי אל מול האפשרויות האחרות של לקוחות לגיוס אשראי כיום בשוק. במקרה של הלוואה ללא ריבית וללא הצמדה למדד עם תקופת החזר של 3 שנים או יותר, מדובר כאן בהטבה של עשרות אלפי שקלים. במקרה כזה שבו לקוחות מעוניינים לנהל נכון את תמהיל ההלוואות שלהם, מומלץ ללקוחות שחייבים לרכוש רכב חדש לנצל את ההלוואות האלה בתנאים מועדפים ולהעדיף אותן על הלוואות יקרות הרבה יותר.

ללקוחות שמחזיקים במזומן ורוצים לרכוש מכוניות עם תנאים כאלה, היבואנים לא השאירו ברירה ויגרמו ללקוחות בעלי הבנה פיננסית  לקחת את תנאי המימון ולהשקיע את כספם באפיקים סולידיים יותר או פחות, כאלה שיניבו להם את הכנסה פסיבית במקום "השכבה" של כל סכום הכסף בעת מעמד הרכישה".

במילים פשוטות: מי שבוחר בהלוואה ללא ריבית וללא הצמדה למדד חוסך סכום שיכול להגיע לשווי של רכב משומש קטן או להפרש בין גרסאות של דגמים חדשים. מדובר בהטבה כספית חריגה בהיקפה, במיוחד בעידן שבו עלויות המימון מתייקרות והאינפלציה ממשיכה לשחוק את כוח הקנייה של משקי הבית.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.